In de zomer van 2013 heb ik een Sony Vaio Pro 13 gekocht (dat model was toen net nieuw, ik heb met met 8GB RAM en de i5-4200U laten configureren). Ergens in maart kreeg ik voor de eerste keer in de anderhalf jaar dat ik dat ding inmiddels heb ineens een BSoD (Windows 8.1). Voor zover ik me herinner deed ik niets meer dan wat Chrome tabs en Word documentjes open hebben. De foutcode bracht me naar iets met Windows Update, maar alle gerelateerde websites duidden op een probleem bij het opstarten na het installeren van updates, wat bij mij dus niet het geval was. De afgelopen maand kreeg ik hetzelfde probleem nog een paar keer (al start hij altijd weer netjes op), steeds weer met dezelfde foutmelding, tot vorige week. Op vrijdag crashte hij alweer, met deze keer een MEMORY_MANAGEMENT foutmelding. Toen hij afgelopen zaterdag met diezelfde foutmelding wéér crashte heb ik Windows het RAM geheugen op fouten laten controleren, en meteen kreeg ik de melding dat ik contact met de fabrikant moest opnemen.
Na via email contact op te hebben genomen kreeg ik een mail terug dat ik eerst maar eens moest proberen om een Recovery uit te voeren. Omdat dat me wat onnodig leek, de geheugencontrole gaf immers aan dat er een fout zat, heb ik met de Sony helpdesk gebeld om meteen een reparatie aan te vragen. De medewerker gaf nog wel even aan dat ik voor de kosten zou moeten opdraaien mocht er toch niets met het geheugen fout zijn (anders valt het nog binnen de twee jaar garantie). De afgelopen dagen heeft de laptop het echter prima gedaan, en toen ik vanmiddag nogmaals de Windows geheugentest draaide kwam daar ineens geen fout meer uit, maar tegelijkertijd heb ik de doos van Sony ontvangen om hem naar het reparatiecentrum te sturen. Mijn vraag is nu, raden jullie me aan hem gewoon op te sturen en het af te wachten, en aan te nemen dat de resultaten van die eerste test inderdaad correct waren, of kan ik de reparatie beter afblazen om niet straks met een rekening van honderden euro's voor niets te worden opgescheept?
Alvast bedankt voor de hulp!
Na via email contact op te hebben genomen kreeg ik een mail terug dat ik eerst maar eens moest proberen om een Recovery uit te voeren. Omdat dat me wat onnodig leek, de geheugencontrole gaf immers aan dat er een fout zat, heb ik met de Sony helpdesk gebeld om meteen een reparatie aan te vragen. De medewerker gaf nog wel even aan dat ik voor de kosten zou moeten opdraaien mocht er toch niets met het geheugen fout zijn (anders valt het nog binnen de twee jaar garantie). De afgelopen dagen heeft de laptop het echter prima gedaan, en toen ik vanmiddag nogmaals de Windows geheugentest draaide kwam daar ineens geen fout meer uit, maar tegelijkertijd heb ik de doos van Sony ontvangen om hem naar het reparatiecentrum te sturen. Mijn vraag is nu, raden jullie me aan hem gewoon op te sturen en het af te wachten, en aan te nemen dat de resultaten van die eerste test inderdaad correct waren, of kan ik de reparatie beter afblazen om niet straks met een rekening van honderden euro's voor niets te worden opgescheept?
Alvast bedankt voor de hulp!