Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 19:56
Hoi! (mocht dit topic hier niet thuishoren, let me know!)

Een vraag!
Ik heb een dell xps 17 L702x (2760QM, GT555m, 2x8gb Corsair 1600mhz ram.
Deze 3 jaar oude laptop wil ik een beetje nieuw leven inblazen, door middel van een SSD en recentelijk gekocht Ram (16gb)

Nu zie ik dat mijn ram niet hoger wil draaien dan 665,2 (1333) terwijl de ram 1600mhz aan zou moeten kunnen. Ik weet dat dit in de bios locked is, maar ik ben vooral benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Zeker met deze processor combi. Ik lees dingen over BIOS flashen naar custom a19 maar ik ben best een leek met dit soort dingen. Wat zijn de gevaren? Wat is de volgorde? Eerst alles wipen en een cleane windows install?

Ik ben van plan om de komende week alles te wipen en een clean install te doen, op een SSD,
Zijn hier nog beknopte topics van op het forum? Ik heb gezocht maar kon het niet vinden.

Tips, documentatie, etc zeer welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Fuku-San op 23-04-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42
In de installatiehandleiding staat ook dat het het geheugen maar tot 1333 Mhz gaat. Dus ga er maar vanuit dat het moederbord niet hoger ondersteund.

http://downloads.dell.com...x_setup%20guide_nl-nl.pdf (Pagina 97)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets laptop-specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht.[
CSL Beleid

Move naar PMG.