Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AirPort Extreme

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Heren en dames,

Ik sta een beetje voor een delimma.
Thuis kamp ik al geruime tijd met een slechte WiFi verbinding en sta er nu voor open om een AirPort extreme te kopen omdat veel bekenden van me er erg te reden over zijn en ik die van een vriend van me getest heb en de eerste resultaten waren bij mij positief!

Maar .... wat denken jullie..
Nu kopen of wachten tot half juni op een eventuele nieuwe release?

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-11 13:04
Meh, ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er anders zou moeten zijn aan een nieuwe release.

• smoken
Die gedachte had ik dus inderdaad ook....was benieuwd of jullie "innovaties" op dit gebied verwachten.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Geen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het maakt niet uit of er wel of niet iets geïnnoveerd gaat worden, om dat als het apparaat je problemen nu oplost een nieuwere versie ze niet 'extra hard' gaan oplossen ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Innovatie vindt continu plaats. Als jij tevreden bent over het apparaat dan moet je het gewoon (nu) kopen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Op kantoor zijn we erop voorruit gegaan met de airport extreme, maar dat komt vooral omdat de vorige alleen 2,4ghz was en wij een bedrijfsverzamelpand zitten (klokgebouw, ergo vervuiling).

Als je geen Appels hebt zou ik gewoon een andere high-end 5ghz router kopen.

Stat-wise is de APX de te kloppen consumenten router volgens mij, maar als ik een windows bak had was ik voor een night-hawk oid gegaan.

De beste verhalen hoor ik over Ubiquity routers.

• smoken
Dank jullie voor de antwoorden/visies, super!!

Ik heb wat Apple services thuis (MacBook, iPads en iPhone) dus vandaar het feit dat ik neig naar de AE..ook omdat hij in mijn optiek mooi is en in de woonkamer kan staan (itt nighthawk)

Ubiquity ga ik ook eens bekijken, ken ik niet.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 14:10
Ik heb gisteren een Airport Extreme gekocht. Na het inpluggen van de ethernetkabel en de stroomkabel weet ik ook weer waarom ik voor Apple kies ;).

Ik heb er ook even over nagedacht dat hij al twee jaar oud is, maar volgens mij is ie nog zat klaar voor de toekomst door WiFi-AC. Vandaar dat ik hem alsnog gekocht heb.

• smoken
Tx jopth!

Welke router gebruikte je hiervoor en wat merk je in relatie tot WiFi bereik en snelheid tov je vorige router?

Denkndat ik morgen de lokale MM maar eens ga bezoeken. Zo te zien is ie daar toch het voordeligst dus dan is het kopen in een fysieke winkel helemaal prima ;-)

• TF
  • Laatst online: 07:22

TF

bla bla

ik heb hier thuis sinds kort een Acces point van ubiquiti. 3 accesspoints die onderling de verbinding verdelen. Zodat je altijd connect met het dichtstbijzijnde access point. Ideaal, sindsdien van mijn problemen af

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm (set van 3)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Maar die doen geen 5Ghz.... Kan niet in elke situatie goed werken. Beter neem je inderdaad een dualband router/ap. AC of niet, dat maakt niet uit. AC kun je enkel gebruiken als alle apparaten AC zijn. AC werkt namelijk op 80Mhz (of meer) kanaalbreedte. Terwijl normale 5Ghz apparatuur enkel op 20/40Mhz werkt.

U+

• smoken
5 GHz is wel van belang in deze denk ik ja ... het 2.4GHz netwerk is nogal bezet in mijn directe omgeving.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 14:10
smoken schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:37:
Tx jopth!

Welke router gebruikte je hiervoor en wat merk je in relatie tot WiFi bereik en snelheid tov je vorige router?

Denkndat ik morgen de lokale MM maar eens ga bezoeken. Zo te zien is ie daar toch het voordeligst dus dan is het kopen in een fysieke winkel helemaal prima ;-)
Hiervoor had ik de Experia Box v9 van KPN. Het bereik is niet per sé veel beter maar de snelheid wel, haalde eerder 20/20 op 15 meter afstand, nu haal ik zelfs 100/250 met mijn 100/100 abonnement. Ook valt het signaal niet meer weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4313182562.png

[ Voor 5% gewijzigd door macmellow op 24-04-2015 10:13 ]

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Privé gebruik ik al jaren een Airport Extreme (Wireless-N) omdat ik deze in mijn professionele ervaring kende als een zeer stabiele en betrouwbare router die veel connecties aankan zonder enige krimp te geven. Ook is het status-LED'je een welkome toevoeging icm. de software, om te achterhalen waar het probleem zit als er een probleem is.

Ik heb deze nu meer dan 3 jaren en ik denk niet dat ik het toestel ooit heb moeten herstarten omdat iets niet werkte. Voor mij is dit de beste router ooit, na dure D-Link en Linksys/Cisco routers gebruikt te hebben die zoveel beloofde maar uiteindelijk allerlei non-standaard implementaties gebruikte waardoor bij sommige modellen sommige apparaten niet draadloos konden verbinden.

Een nadeel is echter de beperkte mate van "advanced features", instelbare VLAN of QoS ga je niet vinden, al zou dit dmv. software updates te voorzien zijn.

• smoken
Nou, na intern beraad en het meenemen van jullie input heb ik zojuist een Aiport Extreme gekocht bij de mediamarkt.

Vanavond de wdr4300 in de meterkast uitzetten en de AirPort extreme in gebruik nemen in de woonkamer (daar is ie mooi genoeg voor!).
Pagina: 1