Heb je al een prepaid simkaart met beltegoed, die je wil blijven gebruiken? Zoja, moet je een simlockvrij toestel kopen, of een prepaid toestel van dezelfde provider, die je nu hebt, aangezien prepaid toestellen nog vaak een simlock hebben.
Simlockvrij kun je natuurlijk alle kanten op en dan zou ik een Nokia (nu Microsoft) Lumia aanraden, aangezien die zeer gebruiksvriendelijk zijn, ook voor onervaren gebruikers en bovendien een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding hebben, ook in de lage prijsklasse. Apple iPhones zijn trouwens ook heel eenvoudig in het gebruik, maar zelfs de oudste modellen zitten nog ruim boven je budget.
Wil je er eentje via een provider kopen, ben je natuurlijk afhankelijk van 't aanbod van het betreffende netwerk. Ook dan raad ik trouwens nog steeds een Lumia aan, mochten ze er eentje in hun assortiment hebben.
Wanneer je nog een simkaart hebt, bestaat er kans, dat die te groot is, nieuwere toestellen gebruiken n.l. een kleinere, zgn. micro-sim en de allernieuwste modellen zelfs een nóg kleinere, nano-sim. Bij een abo krijg je vaak gratis een nieuwe, kleinere simkaart, bij prepaid moet je er meestal voor betalen, zodat 't, wanneer je nog maar weinig beltegoed hebt, voordeliger kan zijn, een nieuwe prepaid simkaart te nemen. Bij keuze voor een andere provider kun je je oude nummer naar de nieuwe simkaart porteren, blijf je bij dezelfde provider kan dat helaas niet en krijg je dus een nieuw nummer.
Heb deze info helaas wat algemeen moeten houden, omdat ik je situatie niet ken.
[
Voor 31% gewijzigd door
Marly op 23-04-2015 17:17
. Reden: aanvulling ]