Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe mobiel een smartfone.
wil er ongeveer 100 a 130 euro voor uitgeven.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om voornamelijk te telefoneren en beetje via wifi internetten.
verder heb ik totaal geen idee waar ik naar moet kijken .
Er zijn zo veel mobiele telefoons te koop maar ik kom er echt niet uit
ik wil alleen een prepaid mobiel kopen.
groeten Zoltan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 16:10 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De pricewatch al geprobeerd en daar een selectie uit weten te maken? (OS, merk, schermdiagonaal, kleur, enz.)

[ Voor 8% gewijzigd door Magic6399 op 23-04-2015 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kom daar ook niet uit omdat ik gewoon Niet weet waar ik echt op moet letten wat de mobiel wel of niet moet kunnen doen, zal wel aan mijn leefijd liggen , ik ben 60 jaar namelijk , veel begrijpen van al die gegevens doe ik niet :(

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb je al een prepaid simkaart met beltegoed, die je wil blijven gebruiken? Zoja, moet je een simlockvrij toestel kopen, of een prepaid toestel van dezelfde provider, die je nu hebt, aangezien prepaid toestellen nog vaak een simlock hebben.

Simlockvrij kun je natuurlijk alle kanten op en dan zou ik een Nokia (nu Microsoft) Lumia aanraden, aangezien die zeer gebruiksvriendelijk zijn, ook voor onervaren gebruikers en bovendien een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding hebben, ook in de lage prijsklasse. Apple iPhones zijn trouwens ook heel eenvoudig in het gebruik, maar zelfs de oudste modellen zitten nog ruim boven je budget.

Wil je er eentje via een provider kopen, ben je natuurlijk afhankelijk van 't aanbod van het betreffende netwerk. Ook dan raad ik trouwens nog steeds een Lumia aan, mochten ze er eentje in hun assortiment hebben.

Wanneer je nog een simkaart hebt, bestaat er kans, dat die te groot is, nieuwere toestellen gebruiken n.l. een kleinere, zgn. micro-sim en de allernieuwste modellen zelfs een nóg kleinere, nano-sim. Bij een abo krijg je vaak gratis een nieuwe, kleinere simkaart, bij prepaid moet je er meestal voor betalen, zodat 't, wanneer je nog maar weinig beltegoed hebt, voordeliger kan zijn, een nieuwe prepaid simkaart te nemen. Bij keuze voor een andere provider kun je je oude nummer naar de nieuwe simkaart porteren, blijf je bij dezelfde provider kan dat helaas niet en krijg je dus een nieuw nummer.

Heb deze info helaas wat algemeen moeten houden, omdat ik je situatie niet ken.

[ Voor 31% gewijzigd door Marly op 23-04-2015 17:17 . Reden: aanvulling ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
wat Marly zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reaktie Marly,
ik heb de oude LG mobiel maar zo als ik van jou begrijp zal waarschijnlijk die simkaart er niet in passen , hij is meer dan 10 jaar oud en ja , ik wil wel weer een simlockvrij toestel kopen.
Zo veel bel ik niet meer zo van als mijn provider eruit lig dat ik nog kan bellen en als ik eens onderweg ergens naar toe ben dat ik kan bellen .
meestal heb ik contact via vaste telefoon of via de chat met familie en vrienden.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Wat voor LG is dat? Type/toestelnaam, dan weet je wat voor SIM-kaart er in zit en of je een andere moet halen. (Kans is wel groot.)

Ik zou lekker voor een Lumia gaan, zijn stevig en stabiel en het Windows systeem is heel makkelijk te begrijpen. En daarnaast zijn ze ook mooi binnen je budget.

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11 16:37
Lumia's zijn zeker een optie, een Moto E(2nd gen) is ook zeker een budgettopper.

Verwijderd

Topicstarter
lg km900 arena is de naam van mn mobiel .

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tien jaar geleden hadden we nog geen micro-simkaarten, laat staan nano, dus je simkaart zal sowieso te groot zijn. Ik weet niet, waar je de telefoon wil kopen, in sommige winkels willen ze je oude simkaart wel bijknippen, naar micro gaat meestal goed, bij knippen naar nano-formaat werkt 't soms niet, hoorde ik, maar bij die oude simkaarten speelt dan ook nog mee, dat ze vaak gewoon te oud zijn, om in 'n moderne telefoon te werken.
Mogelijk heb je dus sowieso een nieuw prepaid simkaartje nodig.

Edit: De LG KM900 Arena is uit 2009 en die slikt idd mini-sims, naam klinkt 'n beetje verwarrend, maar dat is nu dus het 'grote' model, de echt grote simkaarten van vroeger waren formaat credit-card.

[ Voor 16% gewijzigd door Marly op 23-04-2015 20:15 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1