Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Elke willekeurige PCI-E 16x riser geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Hallo,

Ik wil voor een zelfbouw case mijn videokaart in een apart deel van de behuizing plaatsen. Daar wil ik een PCI-E 16x riser of extender kabel voor gebruiken.

Uit het bitcoin tijdperk weet ik dat er veel verschillende zijn (voorbij zien komen) van simpele verlengkabels tot risers met molex en zelfs usb stekkers.

Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Als het alleen maar gaat om het verlengen/verleggen van het PCI-E 16x slot?

Litebit.eu voorraad check :).

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-09 00:21

Thomg

Aww yiss

Zorg er gewoon voor dat het een x16 naar x16 riser is en ik zie het probleem niet ;)

• NasT89
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05-08 14:52
Je heb veel kwaliteit verschil. Een collega van mij gebruikte ook zo een riser en was erg te spreken over 3M riser.

Zie hier meer info:

http://www.overclock.net/...tender-cables-benchmarked

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-09 00:21

Thomg

Aww yiss

Uit dat topic kan ik enkel concluderen dat de kwaliteit van de riser geen donder uitmaakt en het onderlinge verschil in de foutmarges valt.

Aangezien TS geen SLI/CFx heeft en de kans me ERG klein lijkt dat hij een EMI bron bij de kabel heeft is het dus nitpicking.

Kheb hier ook nog een x16->x16 riser liggen van 20cm en ik kan je gewoon vrijwel 100% zeker garanderen dat het nitpicking is.

• Kerhigh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 26-08 16:11
Het Kwaliteits verschil zit voornamelijk in de shielding.
Zolang je dus 1 kaart wil gebruiken moet dit niet veel uit maken.

Info en benchmarks zie de link: http://www.overclock.net/...tender-cables-benchmarked.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True