Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stephan-v
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:55
Goeiendag,

Ik heb al langere tijd stage gelopen bij verschillende ICT bedrijven waarbij ik gigantische veel computerreparaties heb uitgevoerd op hardware en softwarematig gebied.

Doordat ik bijna altijd wel een oplossing kan aanleveren en grote kennis heb op het gebied van reparaties wil ik voor mezelf iets opzetten voor bijverdiensten.

Ik heb ervaring met het ontwerpen van websites en SEO dus klanten krijgen is geen probleem, het uitvoeren van de werkzaamheden ook niet. Door mijn opgedane ervaring bij grote computerreparateurs heb ik ook genoeg zelfvertrouwen om de werkzaamheden op professioneel niveau uit te voeren.

Nu zit ik alleen met wat ik denk dat een verzekeringskwestie is? Want wat als het tijdens een reparatie misgaat? In de jaren dat ik zelf bezig ben met computers inclusief mijn stage is het nog maar één keer voorgekomen dat een computer door eigen toedoen door een verbogen cpu pin niet meer wou opstarten. De kans is zeer klein, toch zou het een nachtmerrie zijn als ik per ongeluk een ultrabook zou slopen. Als student zijnde kan ik dit niet betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit is eigenlijk het enigste wat mij tot nu toe tegen houdt.

Wat ik tot zover qua informatie heb ingewonnen kwamen mensen in eerste instantie aanzetten met ICT waarborg. Helaas heb ik vernomen dat wanneer het er echt op neerkomt ze alleen maar bemiddelen en de schade qua naamsbekendheid etc. beperken.

Groeten,

Stephan

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ICTwaarborg is geen verzekering oid. Als je iets fout doet zal je zelf moeten betalen. Hooguit doen ze wat nadat je zelf failliet bent gegaan en daar heb jij weinig aan (i.t.t. je klant).

Een ultrabook slopen zijn de kosten niet, leuk wordt het pas als je het huis van de klant, of dat van jezelf, zie afbranden ;)
Een verzekering is sowieso zinloos voor zaken die vaak gebeuren: dan is niet verzekeren goedkoper (immers moet een verzekeringsmaatschappij gemiddeld genomen ruim meer geld krijgen dan uitgeven). De verzekering heb je juist voor die ene keer per 10 jaar dat je het echt nodig hebt.

Let dan op het verschil tussen bedrijfsaansprakelijkheid en beroepsaansprakelijkheid.

En tussen een website opzetten en marketing / sales / acquisitie doen: daar heb je bij je stageplekken andere mensen voor gehad. En het verschil tussen naar werk gaan en werk goed inplannen icm. klanten die haasthaasthaast hebben en je vooraf en achteraf nog vaak benaderen voor gratis vraagjes.

Maar als bijverdienste ipv. als werk-voor-het-brood is dat minder belangrijk. Let wel op dat je acquisitietijd, wanbetalers, kosten zoals verzekering en belastingen meeneemt in je tarief.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
F_J_K schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:24:
Een verzekering is sowieso zinloos voor zaken die vaak gebeuren: dan is niet verzekeren goedkoper (immers moet een verzekeringsmaatschappij gemiddeld genomen ruim meer geld krijgen dan uitgeven). De verzekering heb je juist voor die ene keer per 10 jaar dat je het echt nodig hebt.
Is dat niet precies andersom? Want als het 1x in de 10 jaar gebeurt kan je beter de premie zelf in een potje stoppen.

Dat een verzekering je niet meer wilt verzekeren voor iets wat vaak gebeurd kan ik mij dan wel weer voorstellen.

[Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 23-04-2015 16:27]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Als het vaker gebeurt dan zal het verzekeringstarief navenant hoger zijn. Eens in de 10 jaar betekent niet over 10 jaar maar misschien volgende week en misschien over een paar jaar. En misschien morgen en overmorgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ligt er ook aan wat je verzekerd, je huis elke 10 jaar opnieuw bouwen is een duur geintje :+

[Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 23-04-2015 16:28]

39

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:54
Je moet je verzekeren tegen zaken die zoveel geld (kunnen) kosten dat je ze nooit zelf kan betalen. Voorbeelden zijn dus bv brand. Het slopen van een ultrabook bijvoorbeeld heeft een gelimiteerde aansprakelijkheid (tenminste dat zou ik zo vastleggen in je voorwaarden) maximaal ter hoogte van de fysieke schade die je aanricht, bv een moederbordje oid. Als je dat niet zelf kan ophoesten is er iets mis met je bedrijfsmodel/buffers.
Uiteraard kan je je daar tegen verzekeren, maar volgens mij is dat geld weggooien.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• MSalters
  • Laatst online: 18-09 14:08
Uitsluiten van alle gevolgschade per voorwaarden klinkt leuk, maar (1) werkt niet bij particulieren (zwarte lijst verboden voorwaarden) en (2) werkt niet bij veel bedrijven (onacceptabele voorwaarde).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LordSinclair schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:25:
Is dat niet precies andersom? Want als het 1x in de 10 jaar gebeurt kan je beter de premie zelf in een potje stoppen.
Je kunt beter de premie in een potje stoppen als je zeker weet dat het pas over 10 jaar mis gaat. Maar het is een kwestie van kansberekening. Het zou ook in de eerste maand dat je bezig bent gelijk twee keer fout kunnen gaan. En dan is dat potje nog leeg.

De essentie van een verzekering is dat je een collectief potje hebt wat al door andere verzekerden gevuld is. En als jou wat overkomt dan kun je er meteen een beroep op doen, ook al heb je zelf nog nauwelijks aan die pot bijgedragen.

The Universe is under no obligation to make sense to you

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

downtime schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 02:48:
[...]

Je kunt beter de premie in een potje stoppen als je zeker weet dat het pas over 10 jaar mis gaat. Maar het is een kwestie van kansberekening. Het zou ook in de eerste maand dat je bezig bent gelijk twee keer fout kunnen gaan. En dan is dat potje nog leeg.

De essentie van een verzekering is dat je een collectief potje hebt wat al door andere verzekerden gevuld is. En als jou wat overkomt dan kun je er meteen een beroep op doen, ook al heb je zelf nog nauwelijks aan die pot bijgedragen.
Een gemiddelde verzekeraar denkt daar, terecht écht anders over.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07:22
downtime schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 02:48:
[...]

Je kunt beter de premie in een potje stoppen als je zeker weet dat het pas over 10 jaar mis gaat.
Dat weet je nooit zeker, anders zou iedereen de verzekering nemen op het moment dat dat nodig is. Ik wens het niemand toe, maar een woningbrand kan in principe elk moment gebeuren. Neem de levensduurte van een huis gemiddeld rond de 60 jaar (dan liggen de meesten toch al op geringe diepte onder de grond :+ ).
Een brandverzekering kost gemiddeld 350-400€ per jaar. dus spreken we hier van een 24000€. Dus zelfs op de levensduurte van een huis is de premie veel lager dan de kost om het opnieuw te bouwen.

Nu is dit een verplichte verzekering en zijn er niet zoveel woningbranden waardoor de premie 'laag' ligt. Maar dat zal in het geval van de TS niet zo zijn. Best is een spaarpotje aanleggen voor dat geval, vaak kan je wel een vervangend onderdeel vast krijgen moest dat echt nodig zijn. Reken daar een percentage per reparatie extra voor als verzekeringspotje;

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10:48
Een brandverzekering is niet verplicht hoor. Ik denk trouwens dat je een inboedel en/of opstalverzekering bedoelt.

Vanuit een hypotheekverstrekker wordt vaak wel een verplichting gesteld voor een opstalverzekering. Ben je hypotheekvrij dan zou je de opstalverzekering kunnen opzeggen, maar dat is niet zo'n goed idee.

Inboedelverzekering is niet wettelijk verplicht en wordt ook nooit door een bank verplicht gesteld.

Als huurder ben je helemaal vrij wat je wil.

• WhiteDog
  • Laatst online: 00:45

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zou me niet zoveel zorgen maken om eventuele hardware-schade die je kan aanrichten. Een nieuw moederbord kost je hoogstens een paar honderd euro.

Stel jezelf eens de vraag hoe je je gaat indekken tegen gevolgschade of claims: jij doet mijn laptop stuk, ik ben hem 2 weken kwijt. Jij sloopt mijn hard disk, ik ben data kwijt. Ik spreek mijn rechtsbijstand aan, die jij niet hebt... Dan mag jij gaan bewijzen dat deze al stuk was en dergelijke.

Onderschat de gemiddelde consument niet als het misgaat. Een advocaat een brief laten terugsturen kost je al snel wat.

Je kan dus best zelf een buffer aanleggen om zoiets op te vangen. Meteen ook de reden waarom reparaties "duur" zijn. Werk je onder de marktprijs dan kan dat ooit wel is fout uitpakken.

• Drentenaar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-09 15:58
Ik denk dat een rechtsbijstandverzekering sowieso een must is. Er is een zeer kleine groep klanten die rare sprongen maken. Dit ook bijna de duurste verzekering maar t.o.v. de kosten als je zelf een advocaat moet inschakelen valt het mee.

Een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven zijn de kosten niet voor een zzp-er die als bijverdienste particulieren/bedrijven helpt. Ik vond het wel prettig om verzekerd te zijn voor aansprakelijkheden, ook al is het risico klein.

[Voor 33% gewijzigd door Drentenaar op 24-04-2015 11:10]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-09 22:58

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Past deze vraag niet in het rijtje "Goedemorgen KvK, ik wil graag voor mezelf beginnen en wil in deze branche op deze manier aan het werk gaan; wat voor adviezen heeft u?"

Vergeet ook niet dat je, als student (heb je een DUO-registratie??) dan ook nog eens bepaalde inkomsten moet gaan opgeven en hierdoor weer anders wordt "afgerekend". Ik zit niet in deze materie qua stufi etc maar hou dit wel in de gaten, zeker als jouw bedrijfje/activiteiten erg succesvol blijken te zijn.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robbetje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 25-03 11:33
Los van de verzekering, wil je dat in huis doen of bij de klant, dus reistijden, kilometers doorrekenen en wil je dan het hele land doorreizen voor misschien een reparatie van enkele tienjes.

Ik heb hier eens een reparateur aan huis gehad en die vertelde mij dat ik zijn laatste klant was, het leverde niet veel op en de meeste klanten die hij al had waren toch wel veeleisend. Het volgende wat hij vertelde is dat veel mensen denken dat ze ook "computerexpert"zijn omdat ze windows kunnen installeren bij oom en tantes en zelf gaan knutselen. Als het dan kapot gaan kopen ze wel weer nieuw.

Ik zou het nog eens goed overdenken voor je begint, Ik wens je veel wijsheid en geluk toe met je beslissing.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het gaat inderdaad niet slechts om verzekeren etc.

offtopic:
Richting je toekomstige klanten is het trouwens niet netjes om een vraag te stellen en meteen weg te lopen. Hier gaat de discussie ook zonder je wel door ;)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 03:34:
Een gemiddelde verzekeraar denkt daar, terecht écht anders over.
Waar denkt een gemiddelde verzekeraar precies anders over? Of denk je dat een verzekeraar na brand alleen uitkeert als je minimaal de waarde van het huis al als premie hebt ingelegd? Want dan begrijp je verzekeringen misschien niet zo goed.

The Universe is under no obligation to make sense to you

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Je doet er goed aan om de volgende zoekresultaten even door te nemen in mijn optiek: http://gathering.tweakers...ind?keyword=eigen+bedrijf

Je bent niet de eerste zeg maar en er is al een hele hoop over gesproken, vooral waar je aan moet denken en of je uberhaubt hier wel aan moet gaan beginnen.

"You never come second by putting other people first"

• Ultimo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:08

Ultimo

De enige f*cking echte!

MAX3400 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:21:
Past deze vraag niet in het rijtje "Goedemorgen KvK, ik wil graag voor mezelf beginnen en wil in deze branche op deze manier aan het werk gaan; wat voor adviezen heeft u?"

Vergeet ook niet dat je, als student (heb je een DUO-registratie??) dan ook nog eens bepaalde inkomsten moet gaan opgeven en hierdoor weer anders wordt "afgerekend". Ik zit niet in deze materie qua stufi etc maar hou dit wel in de gaten, zeker als jouw bedrijfje/activiteiten erg succesvol blijken te zijn.
Dat is een hele goeie!
Als ik mezelf hier mee mag bemoeien. TS moet met de volgende dingen rekening houden:
- Studentenhuisvesting staat vaak niet toe dat er een bedrijf of iemand met een bedrijf staat ingeschreven bij de woning
- Als de student meer dan X verdient, moet hij/zij studiefinanciering inleveren
- Soort bankrekening waar STUFI op binnenkant en wat de bedrijfsrekening is mag volgens mij niet hezelfde zijn
- Stage en later eventueel werk, bevat in het CAO vaak een clausule waarin staat vermeld dat de werknemer/stagair geen zelfde activiteiten tegen betaling mag uitvoeren voor een andere baas, ook als hij dat zelf is

Het kan zijn dat ik het helemaal mis heb, maar hou er aub rekening mee :+

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:59
downtime schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:53:
[...]

Waar denkt een gemiddelde verzekeraar precies anders over? Of denk je dat een verzekeraar na brand alleen uitkeert als je minimaal de waarde van het huis al als premie hebt ingelegd? Want dan begrijp je verzekeringen misschien niet zo goed.
Ik snapte dat antwoord ook al niet. :-)

• dr0ptheb0mb
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

dr0ptheb0mb

F.O.A.D. - L.A.M.F.

er zit een knop op je PC / die helpt je zo uit de puree / druk hem in en ga maar mee / de bloemen buiten zetten

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

misschien dat je vervolgschade niet in de Algemene Voorwaarden mag opnemen, maar je kan nog steeds onderling per klant daar afspraken over maken. Bijvoorbeeld per email en dat je dan om bevestiging vraagt in een reply voordat je de opdracht gaat uitvoeren.
Net zolang tot je bedrijf groot genoeg is om wel een dikke verzekering hiervoor af te sluiten.

[signature is null]

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Buiten de verzekeringskwestie. Hoe ga je dit doen? Bij de mensen thuis? Of dat ze langskomen bij jouw? Wanneer ben je daar / beschikbaar? Hoe lang duurt een reparatie? Reken je af per uur? Of reken je af per probleem? Wat als er meer problemen zijn waardoor je na 3 uur ploeteren niet verder komt, toch een rekening voor 3 uur en jammer pindakaas?

Stel dat je bij de mensen thuis komt, en je stoot een dure zeldzame vaas om (die stiekum uit de Ikea komt), wat dan? Wie dekt die schade, of wie gaat uitzoeken of die dure zeldzame vaas toch eigenlijk niet gewoon een goedkoop prul is? De kosten van een computer zijn "makkelijk" te overzien, misgelopen inkomsten al minder maar dat kan je wellicht uitsluiten, maar een ming vaas hoest je toch niet 1-2-3 op.

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Bij al die doemscenario's over gebroken Ming-vazen of uitgebrande huizen zou ik eerlijk gezegd niet teveel stilstaan. Wat ik wel zou doen is voordat je begint met je werkzaamheden om de klant een korte opdrachtbevestiging te laten tekenen waarin staat beschreven wat het probleem is en de verwachte oplossing. Daarbij vermeld je ook algemene voorwaarden waarin staat dat de klant zelf verantwoordelijk is voor backups en dat je (in alle redelijkheid) niet aansprakelijk bent voor gevolgschade of gederfde inkomsten e.d. Als jij een nieuw defect veroorzaakt is dat uiteraard wel jouw risico. Het is dan ook aan jou om van te voren in te schatten of je de klus aan kan. Een compacte ultrabook is zonder specifiek gereedschap/kennis niet altijd zomaar open en weer dicht te maken. Daar zou ik dan niet aan beginnen.

Los van dit vraag ik me wel af hoeveel vraag er anno 2015 nog is naar pc reparaties aan huis. Veel mensen gebruiken thuis geen pc meer en sinds de nieuwere windows-versies zijn vastlopende pc's door spyware/virussen e.d. ook niet meer aan de orde van de dag.

[Voor 17% gewijzigd door Palomar op 24-04-2015 14:49]

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:00
als je dit soort risico al wilt gaan verzekeren betwijfel ik of dat dit de juiste manier van een bedrijf opstarten is. je roept al jaren ervaring te hebben bij grote bedrijven maar ook nog student te zijn?

dat klinkt als ervaring met beetje hobbyen als stage of iets soort gelijks. Er komt echt wel heel wat meer bijkijken dan wat je nu meegemaakt hebt. Want een ultrabook niet kunnen vergoeden? en je boekhouder? hoe ga je die betalen dan...

waarom niet gewoon voor vrienden / kennissen beetje bij klussen dat heb ik vroeger ook gedaan en je wordt er niet rijk van maar je hebt veel minder gedoe en alles.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True