Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• chr1st14n
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-08 21:45
Ik ben al enige tijd aan het zoeken, maar heb tot op heden nog niks werkend gevonden.

ik heb een klant welke nog 1 "hetnet.nl" mailbox heeft. Hier draait sinds kort een mailserver met zarafa server op debian (voorheen op een synology, maar deze kon het niet meer aan). Maar sinds dat de klant over is kan hij niet meer mailen naar "hetnet.nl" mailadressen.

De klant krijgt de volgende foutmelding terug in de mail:
code:
1
Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Deze mailbox word opgehaald dmv fetchmail, maar om de mail lokaal te kunnen afleveren, is het domein "hetnet.nl" toegevoegd aan de lokale domeinnamen (anders kwam de mail niet binnen). Wat er nu gebeurt, is dat als hij nu een mailtje stuurt (maakt niet uit welke mailbox hij op de server dan gebruikt) naar een ander "hetnet.nl" mailadres, dan probeert de server die mail lokaal af te leveren, maar dit mailadres draait niet op de server zelf.

Nu dacht ik de oplossing gevonden te hebben:
https://forums.zarafa.com...l-mailserver-split-domain
Maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat (doet nog steeds het zelfde). het domein "hetnet.nl" word nog steeds lokaal opgezocht.

Nu heb ik het probleem na kunnen maken op mijn eigen mailserver (zarafa+ubuntu) met een ander mailadres. Maar ook hier krijg ik het nog niet aan de praat..

Volgens mij moet dit niet zo moeilijk zijn, maar het is mij tot nu toe nog niet gelukt...

Nu hoop ik dat er hier iemand is die mij verder kan helpen, want het probleem begint lichterlijk irritant te worden. Het heeft voorheen wel gewerkt op de synology, maar deze heeft de klant inmiddels geleegd, dus ik zou ook niet configs kunnen vergelijken..

(PS: deze klant wil alles zelf doen (installeren en beheer) en komt alleen bij ons op moment dat iets niet werkt of als hij wat nodig heeft, maar omdat hij op ons aanraden de mail van de synology (dit was ook icm zarafa) af gehaald heeft ligt het probleem bij ons zeg maar...).

[Core i7-5820K] [Scythe Mugen 4] [Asrock X99M Killer] [2x8gb DDR4-2400 Crucial] [MSI GTX970 OC] [120GB Samsung 840 EVO] [1x1TB + 1x3TB] [Corsair 350D]

• Brabix
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-08 12:42
Kun je met fetchmail niet aangeven in de opdracht regel
code:
1
is "blablabla" here

dus bijvoorbeeld
code:
1
2
poll mail.example.com protocol pop3:
       username "admin" password "dir3cti0n" is "squire" here;

waardoor de mail bij een lokale gebruiker wordt afgeleverd en je het domein dus niet toe hoeft te voegen als lokaal domein?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:41
Je moet het domain aan de "virtual domeinen" toevoegen, niet de lokale.
wat voor setup gebruik je.
zarafa DB
zarafa MySql
zarafa Ldap

zo heb ik zarafa met mysql setup draaien, met deze virtual_alias_maps

virtual_alias_maps = mysql:/etc/postfix/mysql/mysql-users.cf,hash:/etc/postfix/mysql/mysql-virtual-alias.map,hash:/etc/postfix/virtual-alias.map

ik gebruik de file mysql-virtual-alias.map voor de mapping van email adressen naar het email adres van zarafa.

ik heb deze site als voorbeeld gebruikt.
http://www.littleearthsolutions.net/?p=1
alleen wilde ik niet een losse forward tabel, dat zijn mijn files.

ehhh.. noppes

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True