Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe batterij + SSD harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 15:05
Beste mannen/vrouwen van Tweakers,

De batterij van mijn laptop is aan vervanging toe en ik vind dat het tijd wordt voor een SSD schijf.
Ik heb echter geen idee welke batterijen en harde schijf voor mijn laptop geschikt is.
Hebben jullie enig idee?
Ik heb een ASUS K53SV-SX706V.

Ik hoor graag wat jullie vinden dat het best is. _/-\o_

Met vriendelijke groet,

Nick

Verwijderd

Elke willekeurige sata SSD zal er in passen. Mijn advies: Samsung SSD 850 PRO of EVO. (Pro heeft voorkeur maar EVO is ook prima)
Daarnaast kan je het beste met de leverancier van je laptop contact opnemen voor een vervangende batterij of even kijken naar een vergelijkbaar model op deze site: http://www.batterij-shop.com/asus.html
De meeste asus batterijen hebben de zelfde afmetingen en specificaties.

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-11 01:42
Mijn SSD advies is Crucial MX100/Bx100. Bespaart je toch weer de nodige euro's :)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• nickdw7
Heren bedankt! Die crucial ziet er erg interessant uit voor de prijs!

• nickdw7
Ik lees net ook dat een nieuwe SSD kaart wellicht de prestaties van je laptop kan verminderen. Wat moet ik hieruit opmaken? Gaat mijn laptop hier trager door? Of de processor? Ik ben een leek in dit soort dingen dus ik heb geen idee of dit bangmakerij is.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:00
nickdw7 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:51:
Ik lees net ook dat een nieuwe SSD kaart wellicht de prestaties van je laptop kan verminderen. Wat moet ik hieruit opmaken? Gaat mijn laptop hier trager door? Of de processor? Ik ben een leek in dit soort dingen dus ik heb geen idee of dit bangmakerij is.
Wat heb je precies gelezen?
Bron? Link?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• nickdw7
toxict schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:54:
[...]

Wat heb je precies gelezen?
Bron? Link?
Voor je laptop zijn een paar eigenschappen van belang. Meestal upgrade je een 500GB grote harde schijf en heb je naast je ssd geen andere opslag meer. In een laptop zal na een upgrade naar een ssd de processor, het geheugen of de videokaart al snel de beperkende factor voor de snelheid worden, reden om hier niet de allersnelste ssd uit te zoeken. Wel doe je er verstandig aan een ssd die een laag verbruik heeft uit te zoeken en die te combineren met een zo groot mogelijke capaciteit.

Bron: http://tweakers.net/categ...lid-state-drives/bestbuy/

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
Wat heb je zelf al gevonden?

Een ssd zal nooit je laptop trager maken, je zal hoogstens minder opslag ruimte hebben (omdat je een ssd met minder cappaciteit aanschaft dan je huidige schijf)

android since G1.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
nickdw7 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:51:
Waar heb je dat vandaan? Klinkt als BS.

Crucial is imo de te kloppen schijf. Enige nadeel daarvan is dat crucial geen secure erase tool beschikbaar stelt. Buiten dat is de enige reden om geen crucial te nemen dat je en power user bent en je de performance van een Samsung Pro kunt benutten.

(Crucial, beste prijs/buck, beste/snelste support/service, voldoende performance)

• nickdw7
coredalae schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:56:
Wat heb je zelf al gevonden?

Een ssd zal nooit je laptop trager maken, je zal hoogstens minder opslag ruimte hebben (omdat je een ssd met minder cappaciteit aanschaft dan je huidige schijf)
Ik zit te denken aan deze SSD

BX100-250GB

Er is van Crucial natuurlijk ook de MX100-256GB, maar ik denk dat daar weinig verschil in zit?

• nickdw7
eL_Jay schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:58:
[...]

Waar heb je dat vandaan? Klinkt als BS.

Crucial is imo de te kloppen schijf. Enige nadeel daarvan is dat crucial geen secure erase tool beschikbaar stelt. Buiten dat is de enige reden om geen crucial te nemen dat je en power user bent en je de performance van een Samsung Pro kunt benutten.

(Crucial, beste prijs/buck, beste/snelste support/service, voldoende performance)
Bedankt voor je reactie eL_Jay.
Ik zit idd aan een Crucial te denken. (Zie mijn bericht hierboven)
Kun jij mij uitleggen wat een secure erase tool is? Google biedt mij geen nuttige uitkomst in Jip-En-Janneke taal, haha ;)

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
: volgens deze review: reviews: Crucial BX100- en MX200-ssd: aanval op prijs en prestaties is de mx100 sneller. Echter is er tegenwoordig wel een prijsverschil, en zul je dit prestatie verschill zeer waarschijnlijk niet merken met dagelijks gebruik.

De BX100 zal dus een prima keus zijn.

Voor je batterij zou ik gewoon even het typenummer van je door google gooien

android since G1.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
nickdw7 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor je reactie eL_Jay.
Ik zit idd aan een Crucial te denken. (Zie mijn bericht hierboven)
Kun jij mij uitleggen wat een secure erase tool is? Google biedt mij geen nuttige uitkomst in Jip-En-Janneke taal, haha ;)
Als ik een oude harde schijf doorverkoop draai ik eerst Dariks Boot And Nuke om alle data fysiek te overschrijven met random nulletjes een eentjes.

Bij een SSD werkt dat anders en zou je heel veel 'wear'/slijtage je ssd aandoen. Daarom stellen diverse fabrikanten een secure erase tool beschikbaar compatible met hun merk ssd's om toch veilig je SSD door te kunnen verkopen. Crucial dus niet, maar dit is letterlijk het enige nadeel van Crucial wat ik tot dusver hebt ontdenkt.

M.u.v. deze tool is hun service imo second to none (stuk sneller patches/fixes dan bijv samsung)

• nickdw7
eL_Jay schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:10:
[...]

Als ik een oude harde schijf doorverkoop draai ik eerst Dariks Boot And Nuke om alle data fysiek te overschrijven met random nulletjes een eentjes.

Bij een SSD werkt dat anders en zou je heel veel 'wear'/slijtage je ssd aandoen. Daarom stellen diverse fabrikanten een secure erase tool beschikbaar compatible met hun merk ssd's om toch veilig je SSD door te kunnen verkopen. Crucial dus niet, maar dit is letterlijk het enige nadeel van Crucial wat ik tot dusver hebt ontdenkt.

M.u.v. deze tool is hun service imo second to none (stuk sneller patches/fixes dan bijv samsung)
Helder verhaal! Dankjewel. Ik ben er uit de MX100 gaat het worden.
En met de batterij komt het ook goed.

Dank voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1