Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voorbereiden aansluitpunten en indeling

Pagina: 1
Acties:

• Timmy269
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-01 13:02
Ik ben bezig met de verbouwing van onze living. Een home cinema systeem heb ik niet maar wil wel al alles voorzien voor als ik in de toekomst eentje koop.
In bijlage vind je een schets van de toestand en zou graag willen weten naar waar ik het best lege buizen voorzie en aansluitpunten voor de toekomstige luidsprekers. Bv de luidsprekers achter, moeten deze in de buitenste hoeken van de living staan of tegen de achterste zetel?

• nvidia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2020
Timmy269 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:30:
In bijlage vind je een schets van de toestand en zou graag willen weten naar waar ik het best lege buizen voorzie en aansluitpunten voor de toekomstige luidsprekers. Bv de luidsprekers achter, moeten deze in de buitenste hoeken van de living staan of tegen de achterste zetel?
Ik zou eerst even nadenken over welke opstelling je wil hanteren? Denk je hier aan een 5.1 of ...?

Indien je 5.1 hanteert, wat me op basis van de tekening het best lijkt, heb je hier zat veel foto's die je als basis kan gebruiken. Als advies zou ik geven om dit topic wat door te scrollen en bekijk waar jij denkt dat ze het best gepositioneerd worden. Als je dan een keuze hebt gemaakt kan je van daaruit het technisch beginnen uittekenen.. Zo zou ik alvast van start gaan!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 14:04

TTLCrazy

Listen to Frankie

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Er zijn wat algemene regels, zoals wanneer je een speaker dichter in de hoek/tegen de muur aanzet dan worden de lage tonen wat meer versterkt.

het beste meet instrument zijn nog altijd jouw oren, zet de speakers neer op een positie waar jij ze het best vind staan en luister. VInd je ze niet goed klinken, verplaats ze een stukje. Soms kan een verplaatsing van 5 centimeter genoeg zijn om een slecht stereo beeld genoeg te verbeteren.

Er zijn ook software programma's te vinden waar je jouw kamer opstelling in kan zetten en die gaat dan rekenen waar jouw speakers het beste kunnen staan. Ik heb geen idee in hoeverre deze goed werken.

reactie op hieronder: daar vertellen ze hem juist dat dat topic niet daar gevraagd mag worden, dus stelt hij zijn vraag hier.

[Voor 26% gewijzigd door TTLCrazy op 23-04-2015 14:43]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lepel alsjeblieft even de term "speaker placement" door google heen. Dan heb je iig een basisinzicht van waar je speakers ongeveer moeten komen.
Globaal: links en rechts van je TV meubel, aan zowel de bovenkant ( voor front heights) als onderkant (fronts).
Achter zijn er meer mogelijkheden, maar dat is helemaal afhankelijk van of je 5.1, 7.1 of zelfs 9.2 wilt.
Gaat het om simpel 5.1: dan voor en achter in de hoeken waar je speakers mieten komen staan een aansluiting. Heb je vloerstaande speakers dan op ca 20 cm hoog. Wil je speakers ophangen dan wordt de hoogte anders. Ideale hoogte voor satteliet of bookshelve rears weet ik zo niet. Maar een beetje logisch zelf nadenken helpt ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Timmy269
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-01 13:02
oké dank u wel. Het zal voorlopig een gewone 5.1 worden. Ik vraag me gewoon af of het het beste is om die luidspreker rechtsachter aan de zetel te plaatsen of helemaal in de hoek aan het raam?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

knipperdeknip..
Ik snap dat je met een aanstaande verbouwing zit. Ik ga het je heel snel heel duidelijk geven: jij gaat in iedere hoek van de kamer een loze leiding uit laten komen, op 20cm van de grond, die loopt naar de plek waar ooit je receiver moet komen te staan. En voor de rest: succes dr mee :)

[Voor 43% gewijzigd door teacher op 24-04-2015 00:53]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True