Beste mede-tweakers,
Ik zou graag eens jullie op- of aanmerkingen willen horen over onderstaand projectje;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een NAS samenstellen waarop ik expenology wil gaan draaien
(centrale opslag, cloud, sabnzb, streamen naar htpc)
Energiezuinig is wel mooi meegenomen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 200-300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 stuks seagate 1TB schijven reeds beschikbaar
Ik heb geen enkele ervaring met het bouwen van een pc/nas maar lijkt mij een mooie uitdaging voor de komende periode:
Ik heb mij enige tijd ingelezen in de verschillende configuraties vanuit verschillende topics en ben zelf tot onderstaande lijst gekomen.
Ik ben benieuwd naar jullie op- of aanmerkingen ten aanzien van de configuraties
ik heb "bewust" gekozen voor een interne voeding, zodat de ven hiervan toch nog zorgt voor wat extra warmteafvoer over de statisch koeler van het moederbord.
Omdat de nas in de meterkast komt ben ik qua (diepte) van de behuizing wat beperkter
De nu gekozen behuizing spreekt mij aan qua design en is lekker ondiep.
een alternatieve configuratie zou kunnen zijn :
Echter zit je dan weer te knoeien met een losse voedingsadapter en kabeltjes die je weer samen moet binden en wegwerken. Daar ben ik niet zo'n voorstander van.
Ik zou graag eens jullie op- of aanmerkingen willen horen over onderstaand projectje;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een NAS samenstellen waarop ik expenology wil gaan draaien
(centrale opslag, cloud, sabnzb, streamen naar htpc)
Energiezuinig is wel mooi meegenomen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 200-300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 stuks seagate 1TB schijven reeds beschikbaar
Ik heb geen enkele ervaring met het bouwen van een pc/nas maar lijkt mij een mooie uitdaging voor de komende periode:
Ik heb mij enige tijd ingelezen in de verschillende configuraties vanuit verschillende topics en ben zelf tot onderstaande lijst gekomen.
Ik ben benieuwd naar jullie op- of aanmerkingen ten aanzien van de configuraties
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock Q1900-ITX | € 82,80 | € 82,80 |
| 1 | Cooltek Coolcube Mini Zwart | € 45,11 | € 45,11 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16LS11/4 | € 32,48 | € 32,48 |
| 1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 48,95 | € 48,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 209,34 | |
ik heb "bewust" gekozen voor een interne voeding, zodat de ven hiervan toch nog zorgt voor wat extra warmteafvoer over de statisch koeler van het moederbord.
Omdat de nas in de meterkast komt ben ik qua (diepte) van de behuizing wat beperkter
De nu gekozen behuizing spreekt mij aan qua design en is lekker ondiep.
een alternatieve configuratie zou kunnen zijn :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock Q1900DC-ITX | € 107,- | € 107,- |
| 1 | Cooltek Coolcube Mini Zwart | € 45,11 | € 45,11 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16LS11/4 | € 32,48 | € 32,48 |
| 1 | Seasonic Power Adapter 60 Watt (12V) | € 21,49 | € 21,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 206,08 | |
Echter zit je dan weer te knoeien met een losse voedingsadapter en kabeltjes die je weer samen moet binden en wegwerken. Daar ben ik niet zo'n voorstander van.