Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDD verdwijnt en verschijnt willekeurig.

Pagina: 1
Acties:

• Coldfreeze
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-04-2015
Hallo mede-tweakers,

Ik ben de hoop nabij met een probleem dat mij al weken 's nachts wakker houdt.
Ik heb een desktop met 3 HDD's die al redelijk oud zijn, maar goed onderhouden.
Een paar weken terug kon ik opeens de derde HDD niet meer vinden, ik dacht eerst dat het aan een kabel lag of dat hij de geest gegeven had. Na een keer opnieuw opstarten vond hij hem weer en verder eigenlijk niet bij nagedacht.

Maar het probleem begon steeds frequenter voor te komen. Dus natuurlijk dacht ik dat hij de geest gegeven had, maar opeens was hij weer te vinden. De reden dat ik denk dat hij niet defect is, is omdat hij geen kapotte sectoren vind of corruptie en eigenlijk zodra hij hem vindt is hij gewoon in orde, ik heb hem gecontroleerd met chdsk en andere tools. Nu was ik het zat natuurlijk en ik dacht ik installeer win 8.1, kan geen kwaad en jahoor nu vond hij constant mijn schijf, dit is 2 weken goed gegaan, geen problemen niets.

Tot deze ochtend, boem, schijven weg. Ik ben nu echt ten einde raad, ik weet niet wat het probleem kan zijn. Ik dacht zelf aan de kabels, maar dan zou je het moeten horen als ze losgaan.

Iemand enig idee wat het zou kunnen wezen?

MGV

Peter

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst maar eens Check je SMART.

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 01:28

FlyEragon

Alien Monkeys

Kabel even veranderen voor de zekerheid, ook voeding van de HDD controleren. Als je hem aanzet, spint hij wel op ? Eventueel met als enige disk opstarten om te kijken of de betreffende disk het nog wel doet, dus zonder overige HDD's die het nu wel nog doen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True