Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PS4 audio via monitor naar PC Speakers?

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-09 09:58
Gegroet,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een nieuwe monitor. Alles top, maar ik ben nog een goede oplossing aan het zoeken voor mijn audio situatie:

Ik heb een Logitech 2.1 set waaraan 1 vaste 3.5mm (groene) male kabel hangt, deze ging altijd in de groene audio aansluiting op mijn PC. Voor het beeld gebruik ik DVI naar de monitor. Werkt allen prima.

Nu is mijn PS4 ook aangesloten op mijn nieuwe monitor, hetzij via HDMI. Zoals verwacht stuurt hij de Audio ook door naar mijn monitor.

Nu zie ik dat ik zowel een line in (groen) als line out (zwart) aansluiting heb op mijn monitor. Met mijn hoofdtelefoon werkt de line out prima voor het geluid van de PS4.

In een ideale situatie had ik graag het geluid van mijn PS4 door mijn monitor naar mijn speakers gestuurd. Is dit mogelijk en hoe? Voorlopig krijg ik het nog niet aan het lukken.

En ik veronderstel dat mits een splitter ik dan mijn PC audio eveneens door de speakers kan blijven sturen?

Alvast dank voor het advies! :)

Gamertag: I Darks I

• ViolatoR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 20:11
- Luidspreker set op monitor Line Out
- PS4 via HDMI op monitor
- PC via DVI op monitor
- PC Line Out maar Line In van monitor

Als ik je verhaal goed begrijp zou het zo moeten gaan werken.

fotoblog

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-09 09:58
ViolatoR schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:29:
- Luidspreker set op monitor Line Out
- PS4 via HDMI op monitor
- PC via DVI op monitor
- PC Line Out maar Line In van monitor

Als ik je verhaal goed begrijp zou het zo moeten gaan werken.
Dit werkt perfect, bedankt! 8)

Gamertag: I Darks I

• ViolatoR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 20:11
Graag gedaan :) enjoy!

fotoblog

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True