Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

S3 kaputt : S3 neo, of zijn er betere keuzes ?

Pagina: 1
Acties:

• Ted038
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:26
Ik zoek een vervanger voor Samsung Galaxy S3, zelf nu te vaak laten vallen en nu scherm verbrijzeld, maar verder goede ervaringen ermee.
In eerste instantie lijkt een Samsung S3 neo een goed en voordelige 169 euro vervanging, maar zijn er betere keuzes die ik als "gsm-leek" mis ? ?

Wat is je budget?
S3 neo kost nu 169 euro, dus rond dat bedrag, of tot 300 euro voor beter toestel....

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard smartfone gebruik : facebooken, whatsappen, gps gebruiken voor strava ap, wat internetten, heel soms bellen. 4G nu nog niet nodig, en met dit budget hoeft dat ook niet ( ook geen 4g abb). Als ik aan de 4G ga koop ik dan wel passend toestel.
Grote accu vind ik wel fijn, heb nu "china-meuk" extended battery op mijn S3 ( welke niet op de S3 neo past ... ) omdat ik anders nauwelijks de dag doorkwam ( tenzij "noodgrepen" als wifi en gps uitzetten als ik dat niet gebruik etc en schermhelderheid lager zetten dan wat ik eigenlijk fijn vind)

Wat heb je zelf al gevonden?
S3 Neo = 169 euro
one+one , duurdere prijs ( nu kleine 300 euro, maar ze zijn goedkoper geweest? of effect euro-koers ... ) , maar wel "2014"-topmodel en dus ook extra kracht etc

Dus, de vraag is: zijn er betere keuzes dan een Samsung S3 neo van 169 euro die ik als "gsm-leek" mis ?

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 29-09 15:59
Als je tot 300 kan.. zou je ook kunnen kijken naar een Galaxy S4.
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:28
Als ik hier vergelijk, lijkt de accu duur van de Neo slechter dan van de originele S3, en die was niet toereikend, dus niet doen:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6289&idPhone2=4238
S4 heeft een beduidend grotere batterij:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6289&idPhone2=5125

• flashingst
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 22:26
De S3 Neo heeft een beduidend betere accuduur dan de gewone S3. Heb beide toestellen meerdere malen in bezit gehad en het is echt een merkbaar verschil.

• Ted038
DonJunior schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:56:
Als je tot 300 kan.. zou je ook kunnen kijken naar een Galaxy S4.
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart
Dit lijkt het nu te worden ..... (al ben ik er nog niet over uit ... )

Ben samsung gewend, de S4 is toch een beetje verbetering tov van de S3 / S3 neo, en voor de S4 is wel een extended battery te vinden, en voor de S3 neo niet ..... en de S4 heeft android 5.0, zou ook beter moeten zijn qua stroommanagement ;)

[Voor 6% gewijzigd door Ted038 op 24-04-2015 12:21]

• Gustavo678
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 29-09 10:40
Honor 6, in mijn mening beter dan s4

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:49
guustestroet schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:17:
Honor 6, in mijn mening beter dan s4
Eens, of je moet uit China 'durven' importeren, dan gaat er een hele nieuwe wereld open.

• Ted038
Haal al best veel uit china : cameraatjes, fietslampjes, gsm accescoires, brilletjes en ander klein electronische meuk onder mom " kost niks, dus wat kan er gebeuren" , maar een telefoon, daarvan verwacht ik dat deze het probleemloos minimaal 2 jaar doet ( en zo niet, er garantie is)
" Verwachten" , wat zeg ik, zodra ik halve dag zonder telefoon zit begint t te jeuken ;)

Nu had ik laatst beetje defecte camera van 30 euro ( knopjes waren van behuizing, maar je kon er nog mee filmen) , kon geld terugkrijgen maar dan camera terugsturen ...... tja, als terugsturen dan duurder is dan die hele camera ( plus 2 x kleine maand onderweg) dan heeft dat weinig zin, hoewel ze formeel garantie wilden geven ...... ( nu nieuwe mogen kopen voor halve prijs ;) )
Goed, dwaal wat af, maar bedoel te zeggen dat ik niet het volste vertrouwen het in china-toesrtellen, heb er te weinig kaas van gegeten ( wel zelfde gsm-frequenties etc ? Werkt het LTE dan wel?)

[Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 24-04-2015 21:56]

• Kasj
Als je die zekerheid wil, kun je inderdaad beter in nl kopen en dan is de honor een goede keus.

• Ted038
Kasj schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:20:
Als je die zekerheid wil, kun je inderdaad beter in nl kopen en dan is de honor een goede keus.
Begrijp dat jij de honor 6 beter vind, maar het merk zegt mij niets, heb wel goede ervaringen met samsung en zie niet zo gauw in waarin de "hodor6" veel beter zou moeten zijn ? en persoonlijker : vind zo gauw geen extended battery voor dat model, wel voor de S4 )

[Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 24-04-2015 23:31]

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:35
Motorola Moto G ?

Abort, Retry, Quake ???

• TopTon
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-09 09:25

TopTon

Power 2 PC's

Qua batterij heb ik alleen maar slechte ervaring met Samsung. Aan het begin zijn ze wel redelijk, maar na een half jaar, of jaar, was de accu van een S4 van een vriend van mij compleet naar de knoppen. De S3 is naar mijn weten redelijk, maar ik zou zelf voor een Moto G gaan, of een HTC mini, of zelfs een Sony compact z1

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• Kasj
Ted038 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:29:
[...]

Begrijp dat jij de honor 6 beter vind, maar het merk zegt mij niets, heb wel goede ervaringen met samsung en zie niet zo gauw in waarin de "hodor6" veel beter zou moeten zijn ? en persoonlijker : vind zo gauw geen extended battery voor dat model, wel voor de S4 )
Ik baseer me vooral op de tevredenheid van medetweakers die het toestel gebruiken. Daarnaast vind ik de s4 qua design minder en ben ik geen fan van de samsung touchwiz skin. De processor in de huawei lijkt bovendien aardig sneller dan de snapdragon 600 in de Samsung. Persoonlijk heb ik nooit de batterij van een toestel hoeven vervangen en ik gebruik mijn telefoons ongeveer 2 jaar.

Ik snap overigens wel wat je bedoelt met risico bij import uit China. Daarom richt ik me op toestellen rond de 150-175 euro. Daarin vind je nog steeds pareltjes, zoals de zte z5s met een fullhd scherm en een snapdragon 801.

[Voor 12% gewijzigd door Kasj op 25-04-2015 07:43]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True