Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubuntu] PID map aanmaken na reboot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• storeman
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:18
Ik kwam een vreemd probleem tegen met pgbouncer. Het enige concrete wat ik erover kon vinden op internet is dit:

http://dba.stackexchange....ting-pgbouncer-on-startup

Daar werd mij duidelijk wat het probleem was. Na het aanmaken van de map startte de daemon ook. Nu wil ik dit natuurlijk niet iedere keer doen.

De oplossing gesuggereerd in dat topic, houdt in dat de pid file verplaatst moet worden. Ik vind dit zelf niet zo'n nette oplossing. De /var map wordt iedere keer geleegd omdat dit tmpfs is geloof ik.

Heeft iemand een idee hoe ik deze map automatisch aan kan maken na een reboot, voordat de pgbouncer daemon start?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 23:04

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Check het init script van pgbouncer. Daar zou alles in moeten staan wat 't moet doen. Hoe laat je 'm nu 'starten' bij boot?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• storeman
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:18
Ik heb dit gevolgd:
http://stackoverflow.com/...-start-on-reboot-on-linux

Wat daar verder voor magisch gebeurt, weet ik niet. Wellicht kan ik iets met de /etc/init.d/pgbouncer

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 23:04

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Als 't uit de repo komt, en je hebt de waarde in /etc/default/pgbouncer aangepast, dan zou het gewoon moeten werken. Kijk eens op Launchpad.net of er een bugreport is gemaakt hierover. En anders moet je 't init script gaan lezen om enigszins te begrijpen wat er gebeurt en waar 't mis gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True