Nieuwe Google Maps brak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Al geruime tijd is er een nieuwe versie van Google maps.

Op mijn pc's is deze trager dan de oude. Ik switch dan altijd terug naar 'classic'. Sinds vandaag kan dat niet meer. Terug naar classic levert de lite versie op van de nieuwe versie en die is net zo brak.

Ik heb wel dit linkje gevonden: https://www.google.com/maps?output=classic

Hiermee heb ik de oude terug maar voor hoe lang?

Contact leggen met Google is moeilijk en omslachtig, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben waarvoor dit niet goed werkt.

Wat zijn jullie ervaringen?
Wat zijn de alternatieven? Bij OSM mis ik streetview. Ook mis ik integratie met Panaramio, ik gebruik Google maps om leuke fiets- en reisroutes door Europa te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 15:41
Nieuwe maps werkt inderdaad iets trager, maar geen serieuze klachten. Werkt opzich allemaal best.
Is bing maps niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:26

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De nieuwe google maps crashed hier op werk om de haverklap _O- Snap niet wat ze gedaan hebben want de oude versie werkt veel beter en sneller.
Thuis met een krachtigere PC geen problemen, maar ook daar is het af en toe merkbaar traag in het renderen van de kaarten/routes.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SvMp schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:01:
Sinds vandaag kan dat niet meer.
WTF?!? Why, Google, why? :/

Ik ging ook altijd terug naar de oude versie; nieuwe versie werkt niet intuïtief, is traag en minder overzichtelijk. Jammer Google.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 21:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Die nieuwe Google Maps is inderdaad een resources vretend onding. En ik weet niet hoe ik een linkje van een route kan maken. In de ouder versie kon je van een route heel makkelijk een (verkort) linkje maken. Geen idee hoe dat moet in de nieuwe versie.

Overigens kan ik nog steeds terug naar de klassieke versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Wokschotel op 23-04-2015 09:14 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een behoorlijk krachtige PC. De traagheid komt vooral door animaties. Als je bijvoorbeeld van de kaart naar Google streetview gaat (slepen met geel poppetje), dan krijg je een fade-in die het traag doet aanvoelen. Die animaties zijn niet uit te schakelen. Ook bij draaien en bewegen in Google maps hebben ze alles vloeiend proberen te maken met slides en fade-ins maar het voelt daardoor stroperig aan. Dit soort 'features' zet ik in programma's en apps altijd uit als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:44
De nieuwe maps werkt bij mij alleen fatsoenlijk in Google Chrome. In Firefox hapert het als een gek en is dus compleet onbruikbaar.

Maar ook in Chrome merk ik inderdaad dat hij trager is dan de oude Google maps.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ah dat verklaart een hoop. Wist niet dat ze een nieuwe hadden uitgebracht maar merkte de laatste tijd wel dat hij echt heel traag en slecht was. Was in de veronderstelling dat ze hier ergens iets dicht hadden gezet in het netwerk ofzo.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Dit is geen topic voor TL. Ik hou het even op CSA waar deze beter thuishoort.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Waardeloze actie van Google om de nieuwe! verbeterde! versie op te dringen. Het is (veel) langzamer, streetview UI is waardeloos, etc.

Het feit dat Google het nodig vindt uitvoerig uit te leggen waarom deze "upgrade" toch echt veeeel beter is is natuurlijk al een teken aan de wand.

hier kun je nog naar de classic, voor zolang het duurt

https://maps.google.com/maps?output=classi

(zonder c dus)

of

https://www.google.com/lochp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doutzen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 10:15
Phantasmagoria duizend maal dank (for the time being ofc)

waaaaaardeloze update van Google in de ogen van een veelgebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:29

Fiber

Beaches are for storming.

Ik mis vooral de 'Kaart hier centreren' optie onder de 'rechter muisklik'.
Wokschotel schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:14:
[...] En ik weet niet hoe ik een linkje van een route kan maken. In de ouder versie kon je van een route heel makkelijk een (verkort) linkje maken. Geen idee hoe dat moet in de nieuwe versie...
Zit nu onder dat tandwieltje rechts onderin... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:37
Een waardeloze update, niets maar dan ook helemaal niets wat beter is of sneller werkt, alleen maar nadelen. Misschien helpt dit http://www.change.org/p/t...-back-classic-google-maps naast flink klagen bij Google natuurlijk. Gelukkig werken die twee linkjes nog.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Pagina: 1