Global Win cooler vraag !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
beste ervaren tweakers

Ik ben van plan om een Global Win WBK 38 of Global Win CAK 38 te nemen.

Wie heeft er eentje en wat zijn jullie ervaringen. daar mee bedoel ik dan, het gewicht (op de mobo), dB level, Installatie (core kapot?), de koeling natuurlijk en oc.

Ik heb al paar reviews gelezen, maar ik wil graag jullie ervaringen met die coolers weten.

Tanx guy's
PS. als dit topic al 1000 keer is geweest, dan is dit 1001. ;)

Verwijderd

Ik heb hm nog niet zolang binnen.. de rest van me systeem nog niet ;( ff wachten nog.

Maar ik heb hm dua al ff in me huidige systeem gehangen. Nou haal je kast de maar ff weg als je onder de douche vandaan komt. Wordt je haar goed droog. En uiteraard krijg je het fohn geluid er gratis bij. En dan maak ik geen grapje. Ik ben al heftig opzoek naar een vervangende papst cooler. Want ik wil me systeem onder de 30dB houden.

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 20:57 schreef Mannekino het volgende:
Ik heb hm nog niet zolang binnen.. de rest van me systeem nog niet ;( ff wachten nog.

Maar ik heb hm dua al ff in me huidige systeem gehangen. Nou haal je kast de maar ff weg als je onder de douche vandaan komt. Wordt je haar goed droog. En uiteraard krijg je het fohn geluid er gratis bij. En dan maak ik geen grapje. Ik ben al heftig opzoek naar een vervangende papst cooler. Want ik wil me systeem onder de 30dB houden.
ik heb nu een coolermaster en die maakt ( naar mijn meining) bijna geen geluid .

is het geluid werkelijk zo veel als een fohn?
en hoe ging de installatie??

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
ik heb een fop32, is de zelfde sink als de fop38 maar die 38 heeft een ZEER LUIDE IRRITANTE delta fan die de wbk en cak ook hebben meen ik. Bij www.3dgameman.com heeft altijd een video review gestaan van de globalwin coolers, die getest worden, met oa de fop 38, die vent die die dingen installeerd in die filmpjes benadrukt ook nog even hoe een herrie die dingen maken, op een gegeven moment sluit hij die fan aan, en je verstaat die vent gewoon niet eens meer!

Zoek je oordopjes maar te vast op!

ze koelen uiteraard wel rete goed, en de bevestiging is ook niet moeilijk

Verwijderd

Ik heb er sinds kort ook 1, temp is met full load United Devices nog niet boven de 43 graden uitgekomen bij een mobo temp van 23 graden. Idle temp. is die 27 dus not bad at all, wel Arctic Silver II gebruikt. (je vind het geluid van een stationair draaiende straaljager toch niet vervelend?)

ff vergeten, ik heb dus een WBK 38.

• FMS
  • Niet online
OK de geluid is te veel.

welke cooler kunnen jullie mij aanraden?

ik wil een 1.333 op 1.555 laten draaien.

• FMS
  • Niet online
IK zat even te kijken en de Swiftech MC462A + Delta AFB-80MP zit er goed uit.

heeft iemand ervaring met dat ding ???

Verwijderd

ALs je een stille koeler wilt hebben dan moet je de delta fans niet hebben. Swiftech,alpha's enz.

Als je extreem wilt overklokken zonder te veel lawaai dan is de zalman gold of de noise control silverado een goeie keus.

Ik heb ze zelf al geprobeerd.

Mocht je een zalman gold willen dan heb ik hier nog een liggen :)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Die Swifttech is wel heel relaxt ja, en hij heeft een 80mm delta, dus dat zal helemaal lekker zijn kwa geluid

• FMS
  • Niet online
die noise control silverado zit er goed uit, en hoe zit het met de koeling ???

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
offtopic:
* veldmuis dacht dat er wat te winnen viel :?

Win cooler vraag !!!

:?

Verwijderd

Bij mij koelde deze 2 graden beter dan de zalman gold.

Een voordeel van de silverado is dat je deze makkelijk kunt veranderen om bijvoorbeeld een grotere fan op te zetten. (bijv een 12x12 cm papst, Met een verloopstukje >:) )

• FMS
  • Niet online
is het mogelijk om een 1.3tb op 1.5tb te oc met die noise control silverado???

die cooler is ook nie echt veilig, hij is best zwaar. 416 gram, een AMD cooler mag toch nie zwaarder dan 300 zijn.

Verwijderd

Ik weet niet precies wat de normale temp is van deze cpu.
Ik had eerst een spire koeler en haalde onovergeklokt een temp van 70 graden!!

Met mijn zalman haalde ik een temp van 45 graden 1000@1200.
Met mijn silverado een temp van 43 graden.

Ik denk dat als je een stille koeler wilt dat je dan het beste een silverado kunt nemen.

Wil je meer dan kom je op de delta's uit.
Alleen 46 db is niet bepaald lekker.

Wil je meer en stil dan zul je een waterkoeling moeten aanleggen in combinatie met een peltier element van rond de 172 watt

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:04 schreef FMS het volgende:
is het mogelijk om een 1.3tb op 1.5tb te oc met die noise control silverado???

die cooler is ook nie echt veilig, hij is best zwaar. 416 gram, een AMD cooler mag toch nie zwaarder dan 300 zijn.
Weet je wel hoezwaar die swiftech is?

Ik heb zelf geen enkel probleem met deze koeler hij zit stevig vast op mijn mobo.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:02

star-saber

Ryzen

kheb zelf een swiftech +delta 80MP
en herrie valt best wel mee vindt ik
minder dan die 60HP delta fan
dat is niet om aan te horen.
cputje loopt stressed nu 41c
idle 37

• FMS
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 13:20 schreef ureal het volgende:

[..]

Weet je wel hoezwaar die swiftech is?

Ik heb zelf geen enkel probleem met deze koeler hij zit stevig vast op mijn mobo.
swiftech is bijna 800 gram maar hij wordt op de mobo aangesloten. dat maakt dus nix uit.

Ik denk dat ik voor de sivrado ga, ik zal
nog zo'n "shim" nemen. en ik heb een potje zilver koolpasta.

Omdat er 50gram puur zilver onder die Cooler zit, word de core niet zomaar beschadigd. Dat zilver is (volgens tom's hardware) zacht en zorgt ervoor dat de core heel blijft.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Op zondag 17 juni 2001 13:37 schreef FMS het volgende:

[..]

swiftech is bijna 800 gram maar hij wordt op de mobo aangesloten. dat maakt dus nix uit.

Ik denk dat ik voor de sivrado ga, ik zal
nog zo'n "shim" nemen. en ik heb een potje zilver koolpasta.

Omdat er 50gram puur zilver onder die Cooler zit, word de core niet zomaar beschadigd. Dat zilver is (volgens tom's hardware) zacht en zorgt ervoor dat de core heel blijft.
Ten eerste ligt het nooit aan de koeler als je tb core kapot gaat, maar altijd aan de gebruiker. Ten 2e is dat zilver denk ik niet op je core heel te houde (doh) maar voor de betere warmte geleiding, heb je je core wel eens aangeraakt? net een droge koek die al afbrokkeld als je er naar kijkt. Je gaat toch geen koeler niet kopen omdat het misschien lastig is om er op te zetten, gewoon voorzichtig zijn

• FMS
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 13:49 schreef salvador4 het volgende:

[..]

. Ten 2e is dat zilver denk ik niet op je core heel te houde (doh) maar voor de betere warmte geleiding, heb je je core wel eens aangeraakt? net een droge koek die al afbrokkeld als je er naar kijkt.
natuurlijk is de zilver voor de koeling. maar ...

Tom's hardware:
The material is so soft that the CPU die is not damaged if the cooler gets jammed on the processor.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

die WBK38 is een heerlijke koeler hoor! ok, je moet even wennen aan de herrie, maar de resultaten liegen er niet om!

mijnes wordt in de zomer 43 graden!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 16:39 schreef dawuss het volgende:
die WBK38 is een heerlijke koeler hoor! ok, je moet even wennen aan de herrie, maar de resultaten liegen er niet om!

mijnes wordt in de zomer 43 graden!
Dat het even wennen is aan het lawaai is niet juist.

Je bent intussen zo doof geworden dat je je globalwin niet meer goed kunt horen B-)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hmmz, heb er een 120 watt stereo installatie naast staan, dus dat komt helemaal goed :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

kan toch altijd op 5 of 7 volt ipv 12

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 17 juni 2001 12:41 schreef FMS het volgende:

Dit is een goede combo. Koelt goed, en een delta MP maakt niet zo veel herrie.
Je kunt er ook een 80mm papst fan opzetten.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ook ik ben voorzien van een WBK 38...
ik heb em nu een aantal maandjes, en zo langzamerhand begint de herrie die het ding maakt (welkom bij kapsalon thunderbird)me behoorlijk te irriteren, vanuit het oogpunt geld teveel komt maandag dan ook mijn silverado :9~ binnen, eindelijk...
STILTE ! >:)
verder roelt ie wel btw.. (1333@1450, 35°C idle)

• FMS
  • Niet online
Het word de silvrado voor mij :) :)

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik heb hier een FOP 38 liggen en WBK38 (allebij Delta 60 HP :) )

Ik gebruik momenteel alleen de FOP, want in de pc waar de WBK inzat zit nu waterkoeling

Ik vind het geluid (na een paar weken) hartstikke meevallen hoor, ok je kan er niet mee slapen, maar overdag werkt het prima

En ze koelen als de beste hier (mijn duron wordt maar 40 graden gestressed op 600@963 mhz >:) )

Dus ik zou gewoon voor de WBK38 gaan. Hij past trouwens op alle mobo's voor zover ik weet, en hij is best veilig vast te maken (moet wel flink kracht zetten en een schroevendraaier gebruiken :) )

• FMS
  • Niet online
Koeler als slotplaatmodel voor bijv montage naast videokaart!!!! heeft iemand wat info hier over. een merk naam zou voldoende zijn.

Verwijderd

Oja, ik weet wel dat met een silverado je geen spacer kunt gebruiken.

Verwijderd

koop gewoon een alpha met ys tech fan.
redelijk stil en errug goed.
Hij houd mijn duron 800@1000 op 42 graden.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

Op zondag 17 juni 2001 12:41 schreef FMS het volgende:

wel relaxed maar nog steeds er luid
en HEEL heavy op je socket
niet doet zou ik zeggen

• FMS
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 20:21 schreef epsilon het volgende:

[..]

wel relaxed maar nog steeds er luid
en HEEL heavy op je socket
niet doet zou ik zeggen