Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een toestel waarmee ik zeker 2 jaar zonder problemen mee verder kan

Wat is je budget?
Voorlopig is mijn budget ongeveer 450-500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn toestel voor een beetje van alles. Films kijken, surfen, gamen, foto's, muziek,...

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik een Xperia SP. Het toestel heb ik nu iets meer dan een jaar. Spijtig genoeg zijn de prestaties drastisch verminderd (Factory reset helpt voor een maandje, dan zakken prestaties weer). Nu heb ik een beetje rond gekeken in verschillende winkels en op het net. Het eerste toestel dat me aansprak was de Xperia Z3 compact, maar nadat ik dit toestel in men handen heb gehad vond ik hem net iets te klein (Hij is een klein beetje kleiner dan men SP). Vandaag ben ik nog eens naar de mediamarkt geweest en heb daar een Z3 en Samsung Galaxy S5 'getest'. Beide toestellen vind ik goed en de prijs (niet in mediamarkt) ligt nog binnen men budget. Ook heb ik de OnePlus One in de gaten maar deze vertrouw ik niet volledig, heb paar reviews gezien en het blijkt dat het toestel toch nog wat bugs heeft, of krijgt na een bepaalde tijd. Via Telenet (België) kan ik ook een Galaxy S6 toestel krijgen voor 99€ of een S6 Edge voor 199€ maar dan heb ik wel een factuur van 40 euro per maand (Niet dat dat zo erg is maar is het toestel het extra geld waard?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Welk toestel raden jullie aan? Welke ervaringen kunnen jullie met me delen. En weten jullie misschien een alternatief. Ik zou gewoon graag een toestel hebben dat ik zonder problemen zeker 2 jaar zou kunnen gebruiken, dit is ook de reden voor een groter dan normaal budget (Normaal spendeer ik max 250 aan een toestel). Alvast bedankt!

Oh en een admin mag dit topic sluiten / verwijderen, het is niet meer van toepassing en was ook niet echt goed opgesteld :/
--->Xperia Z3 Compact of Galaxy S5

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik heb zelf de Oneplus One, erg fijne telefoon. ik heb de telefoon nu 1-2 maanden en bevalt goed, pas 1 crash gehad. hij wordt zo nu en dan redelijk warm(denk aan 1 of 2 keer per week) maar daar heeft tegenwoordig 9/10 high-end telefoons last van.
het scherm is erg stevig, ik gebruik een case van Oneplus zonder flipcover, maar heb de telefoon al meerdere malen ergens tegenaan 'geslagen'. nog geen enkel krasje. :)

de Cyanogenmod 11 is erg fijn, totaal geen bloatware en alles is simpel maar toch veel opties. er zijn verschillende themes zodat je de software op bijvoorbeeld samsung of LG telefoons kan laten lijken.
ik weet niet of Oneplus hun modellen nu met hun eigen android-ROM levert, maar ik geloof dat die ook niet slecht is.

ik raad je aan gewoon voor de Oneplus One te gaan, jammergenoeg is de prijs wel iets gestegen vanwege de slechte koers. :-(

nog even wachten op andere reacties, maar de Oneplus One wordt denk ik wel meerdere malen aangeraden!

Verwijderd

Topicstarter
De OPO ziet er interessant uit, zeker voor de prijs. Ik vrees alleen een beetje over het feit dat het scherm een beetje hoger op het frame komt, dat het hierdoor snel stuk zou kunnen vallen. En hoe is de 4G van het toestel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 18:20 ]

Verwijderd

En de Nokia 930 dan?

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:57:
De OPO ziet er interessant uit, zeker voor de prijs. Ik vrees alleen een beetje over het feit dat het scherm een beetje hoger op het frame komt, dat het hierdoor snel stuk zou kunnen vallen. En hoe is de 4G van het toestel?
het glas is in ieder geval zeer sterk, bij mij zit er nog geen enkel krasje op, eventueel kan je er ook een case bij kopen van Oneplus zelf, deze zorgt ervoor dat het glas niet meer uitsteekt. of flip cover, als je daar van houdt.

4g heb ik geen ervaring mee, ik geloof dat niet alle providers de goede frequentie aanbieden. maar wifi-bereik en 3g is erg goed.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou op zeker gaan en de Samsung S5 nemen. Het toestel is degelijk, en heeft een makkelijk te wisselen batterij waardoor je zeker meerdere jaren ermee kan doen door het goede update beleid van Samsung tegenwoordig op hun vlaggeschip modellen. Daarnaast is er aftermakrt veel te vinden door de grote verkoop volumes.
De s6 edge is ook een heel mooi toestel, en vooral uniek, maar wel een lijm massa, dus als er iets is, buiten de garantie is het over, en de batterij verwissel je niet zomaar, dat moet je wel meenemen, echter met een Edge op tafel heb je zeker de komende maanden een gespreksonderwerp.
Pagina: 1