Kep een celeron 2 566@870 mhz lopen op 1,8 V stabiel. Als ik hem op 8,5 x 112 mzh zet (950) boor ie wel maar liept ie halver wege vast. Kep een golden orb erop zitten en die golden orb blijft 32 graden max. Is het veilig om mijn celeron op 1,9 V te zetten zodat ie mischien op 950 ook stabiel is
Als je het voltage omhoog gooit, moet je de temp goed in de gaten houden. Als die niet te hoog wordt zou het moeten kunnen.
Ik ken er die het voltage idd zo hoog hebben staan, dit kan uiteraard wel nadelig zijn voor de duurzaamheid van de proc ....
Ik ken er die het voltage idd zo hoog hebben staan, dit kan uiteraard wel nadelig zijn voor de duurzaamheid van de proc ....
Verwijderd
Ik heb de mijne nu al een poosje op 1.85 om het stabiel te krijgen op 877MHz. Hij heeft 2 dagen 1.9 volt gehad en dat zonder problemen. Toch zou ik zelf niet hoger gaan en ik ben blij dat ik het voltage nu langzaam kan terugschroeven.
Dus je kan na een tijdje je voltage iets terug schroeven ? komt dat door t inbranden ? Kep de mijne op 1,8 V op 876 mhz staan...
Verwijderd
Ik denk inderdaad te maken heeft met het inbranden want een andere verklaring heb ik er niet voor.
De 1e dag moest ik hem op 1.9 Volt zetten om met een FSB van 100 (850 MHz) stabiel te kunnen UTen. Na 14 dagen liep ie al op een FSB van 103 (877 MHz) met een voltage van 1.85 stabiel bij het UTen.
Volgende week ga ik weer verder experimenteren of ik hem nog verder kan klokken.
De 1e dag moest ik hem op 1.9 Volt zetten om met een FSB van 100 (850 MHz) stabiel te kunnen UTen. Na 14 dagen liep ie al op een FSB van 103 (877 MHz) met een voltage van 1.85 stabiel bij het UTen.
Volgende week ga ik weer verder experimenteren of ik hem nog verder kan klokken.
Verwijderd
Heb ik een zeldzaam geval als ik m'n CII 566 al stabiel draai op 950 Mhz bij een Voltage van 1.7 V ?
Verwijderd
Nee , want ik draai 1 Ghz op 1.65V . Das dan wel een P3 , maar dat zijn in principe dezelfde CPU's . Alleen het Cache gedeelte is wat gemankeerd bij de Celeron
Verwijderd
Peejee: mzzlpik !! 
Maar ehh....ik heb eigenlijk m'n Celly 2 nog nooit met een lager voltage geprobeerd dan 1.7 V op 950... Maar daarentegen liep hij al stabiel op 850 Mhz op 1.5 VOLT !!!!
Nog steeds niks bijzonders ?
Maar ehh....ik heb eigenlijk m'n Celly 2 nog nooit met een lager voltage geprobeerd dan 1.7 V op 950... Maar daarentegen liep hij al stabiel op 850 Mhz op 1.5 VOLT !!!!
Nog steeds niks bijzonders ?
Me celly2 draait nu op 876 MHz en 1.7 volt, de 952 wilde hij niet stabiel draaien (weet niet of het aan het geheugen ligt, is noname pc100 64 MB). Ook niet op 2.1 volt, dan loopt ie vast na een half uur (heb altijd 100% pelasting) of als ik een paar venster open heb staan (foute combinatie?). Ma goed, ik ga nog een leuke luchtkoeling erbij maken (12cm fan 130 cfm) en die op mijn Golden Orb richten. Kijken wat ie dan wil. Op 2.2 volt wil mijn cpu iig niet booten.
aanvulling Peejee: wat voor cpu is het orgineel? Ander weten we nog niet hoe ver je hebt ge-oc'ed
aanvulling Peejee: wat voor cpu is het orgineel? Ander weten we nog niet hoe ver je hebt ge-oc'ed
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Maar is t nu verstandig om hem op 1,9V te zetten of niet ? Kijk dat ie in plaats van 15 jaar nog maar 10 jaar oud word boeid me nix... maar hij moet wel 2 jaar mee kunnen in ieder geval
Zolang de koeling het aan kan zie ik geen problemen, mijn pc gaat uit als de cpu warmer dan 60 wordt. Ook een voordeel
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Over dat inbranden heb ik een vraagje!
Ik heb mijn Celly566op850 nu vrij stabiel draaien op 1,7volt met golden orb.
Is het echt zo dat wanneer ik een paar weken verder ben met deze cpu op 850 dat hij dan stabieler wordt? Dat zou erg mooi zijn namelijk...
Of moet je hem eerst 'rust gunnen' en een tijd gewoon op 566 laten lopen?
Ik heb mijn Celly566op850 nu vrij stabiel draaien op 1,7volt met golden orb.
Is het echt zo dat wanneer ik een paar weken verder ben met deze cpu op 850 dat hij dan stabieler wordt? Dat zou erg mooi zijn namelijk...
Of moet je hem eerst 'rust gunnen' en een tijd gewoon op 566 laten lopen?
https://www.strava.com/athletes/10490675
Peejee: Zo werkt het niet.
Voor de celeron worden alleen de allerslechtste exemplaren gepakt natuurlijk.
Ik heb er twee, week 13 doet 850@1.65V, en week 16 doet 850@1.9V.
Maar voor de topic: Afgezien van levensduur issues (ik geef 'm op 1.9 tussen de 6 en 36 maanden) moet 1.9V wel kunnen ja.
Voor de celeron worden alleen de allerslechtste exemplaren gepakt natuurlijk.
Ik heb er twee, week 13 doet 850@1.65V, en week 16 doet 850@1.9V.
Maar voor de topic: Afgezien van levensduur issues (ik geef 'm op 1.9 tussen de 6 en 36 maanden) moet 1.9V wel kunnen ja.
Jasper? bedoel jij dat ie op 1,9V nog maar zo'n 6 tot 36 maanden mee gaat ? of bedoel jij dat je tegen die tijd alweer een nieuwe cpu hebt ? op 1,8V 950 mhz loopt ie bij mij vast bij t opstarten van win 98
Verwijderd
Daar geloof ik helemaal niks van Jasper , als Intel alles zo goed zou testen zou mijn P3 wel een 1Ghz zijn , aangezien ze die op 1.7V zetten en verkopen als P3-1000 . Als die Celerons echt minder zouden zijn , dan zou er geen een de 900 halen , maar er zijn er hier al genoeg die het tegendeel bewijzen .
Pagina: 1