Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Excel berekening

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Hallo,

Voor mijn administratie (boekhouding) in Excel wil ik een automatische berekening maken, maar aangezien ik niet zo goed ben met Excel formules heb ik jullie hulp nodig.

De situatie is als volgt:

In mijn Excel sheet heb ik de volgende kolommen staan (zie ook afbeelding):

- Voorrijkosten
- Bedrag (excl btw)
- BTW (21%)
- Bedrag (incl btw)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2hwcw2f.jpg

Ik wil de Excel sheet zo instellen dat als je de cellen Voorrijkosten en Bedrag (excl btw) invult, automatisch het BTW en Bedrag (incl btw) worden ingevuld. Als voorbeeld zijn rij 5 en 6 handmatig ingevuld.

Kan iemand bij uitleggen hoe dit moet ? (de genummerde cellen staan erbij)

Alvast bedankt,

Groet Job

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat heb je zelf al gezocht? Want dit is echt heel basis Excel hoor..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om dit voor elkaar te krijgen moet je de cellen voor BTW en bedrag+BTW vullen met een formule. Je kunt in één keer doen door excel te vertellen dat je een tabel gebruikt, een andere optie is de formule voor de bovenste rij opstellen en dan omlaag trekken tot het einde van de kolom.

De functies vind je onder het tabblad Formulas (of Formules als je de Nederlandse Excel hebt), in principe hoef je dan alleen maar op de menu knopjes te klikken en de regels voor het invullen van de formules te volgen. Deze toont Excel automatisch.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Zoek de meest basic tutorial op voor formules in Excel en je moet er al uitkomen. Het enige wat je hoeft te doen is het ex-BTW-veld met 0,21 te vermenigvuldigen en daarna de 2 velden bij elkaar optellen.

The devil is in the details.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hahn schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:09:
Zoek de meest basic tutorial op voor formules in Excel en je moet er al uitkomen. Het enige wat je hoeft te doen is het ex-BTW-veld met 0,21 te vermenigvuldigen en daarna de 2 velden bij elkaar optellen.
Dan zou ik toch gebruik maken van het ingevoerde percentage, is de sheet weer geheel toekomstproof (als in er zal vast wel weer een BTW verhoging komen ooit).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Hahn
  • Laatst online: 23:18
Bastien schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:16:
[...]
Dan zou ik toch gebruik maken van het ingevoerde percentage, is de sheet weer geheel toekomstproof (als in er zal vast wel weer een BTW verhoging komen ooit).
Dat kan ook en is nog slimmer ja :P

The devil is in the details.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:52

BLACKfm

O_o

in de cel J5 of J6 klikken en vervolgens het = teken, gevolgd door ( en dan de cel in de zelfde regel van kolom G gevolgd door het + teken en dan de cel uit kolom H met een ). Vervolgens de * (asterix) en het getal 0,21 en druk op enter.

De cel zou er dan zo uitzien =(G5+G6)*0,21.

Inderdaad wel heel erg basic excel.

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Het is gelukt. Bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ondanks dat het "probleem" al opgelost is gooi ik het topic toch op slot. Het bij elkaar optellen van een paar cellen en een dusdanige berekening zijn dusdanig eenvoudig dat dit met een beetje eigen inzet prima uit te vinden is.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.