Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11 08:09
Op dit moment heb ik een Jiayu G3S die al anderhalf jaar dienst doet, maar de laatste tijd begint deze wel kleine kuren te vertonen, vandaar dat ik op zoek ben naar een vervanger.

Weet iemand of het GPS-probleem dat ik met deze MTK-chip heb in nieuwere chips is opgelost? Ik rij nu namelijk regelmatig tientallen meters naast de weg, wat in de bebouwde kom erg lastig is omdat hij dan dus een andere weg pakt, en ik niet meer kan zien waar ik heen moet. Anders zal het toch een telefoon met een Snapdragon moeten worden.

Mijn vraag is eigenlijk: welke telefoons bevelen jullie aan, want ik kom een beetje om in het aanbod. Hij hoeft echt geen 4 jaar mee te gaan, maar een beetje bouwkwaliteit vind ik wel belangrijk. Mijn wensenlijstje:
  • Niet te groot van formaat (in ieder geval niet veel groter dan mijn huidige telefoon: 13,5cm bij 6,5cm)
  • Ruim werkgeheugen
  • Goede GPS
  • Dual Sim
  • Overall snelle reactietijden, een "vloeiende" werking
  • Camera maakt me niet uit, gebruik ik toch eigenlijk niet
niet
Suggesties?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Budget?

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
Ik wens je veel succes met die afmetingen ...

De Jiayu S3 bied alles wat je vraagt, behalve de afmetingen.
Ikzelf heb een Jiayu S3, echt een prachttoestel.
De GPS problemen zijn bij de nieuwe (64-bit) mediatek chips opgelost.

• Kroesss
Mijn budget is ongeveer 200/250.

De S3 had ik ook gezien, maar die is volgens mij echt te groot om enigszins comfortabel in je broekzak te hebben. Dat is voor mij namelijk het issue, ik wil niet constant een tas bij me hebben voor een telefoon, of hem in mijn hand moeten houden.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Moto e? De nieuwe moto e van mijn vriendin is bijna net zo rap als mijn nexus 5.
Enige is dat het RAM niet erg ruim is, maar voor 125 euro met 2 jaar garantie koop je ook makkelijk een nieuw exemplaar over 1 a 2 jaar als deze te traag wordt.

• Kroesss
De moto e is een interessante! Ik had hem al wel.gezien, maar niet verder uitgezocht vanwege de (schijnbaar) langzamere processor en inderdaad minder werkgeheugen. Ik zal eens gaan zoeken naar ervaringen met deze telefoon.

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hou ik me uiteraard aanbevolen!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Enkele chinese toppers binnen (of rond) je budget:

4,7"
jiayu s4 (komt binnenkort op de markt)
xiaomi redmi 2

5"
Zte blade s6
Zte z7 mini
Zte z9 mini

5,1"
Meizu mx3

• Kroesss
Dank voor je lijstje. Ik had nog niet van de jiayu s4 gehoord. Ik zal ze zeker eens naast elkaar zetten!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:03
Kroesss schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:22:
De moto e is een interessante! Ik had hem al wel.gezien, maar niet verder uitgezocht vanwege de (schijnbaar) langzamere processor en inderdaad minder werkgeheugen. Ik zal eens gaan zoeken naar ervaringen met deze telefoon.

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hou ik me uiteraard aanbevolen!
Ik heb vorige week getwijfeld tussen de Moto G (eerste generatie, 4G model) en de Moto E. Ik heb de Moto G gekozen wegens de betere resolutie van het scherm, bewezen dat het een goed toestel is en omdat de MM de Moto E 2015 niet als proefmodel had opgesteld. Ik kom in ieder geval goed toe met 1 GB RAM, maar ik speel er geen zware spelletjes op. Hij voelt snel aan, heel af en toe dat de overgangsanimaties een fractie van een seconde hapert. Maar dat vind ik totaal niet hinderlijk. Als het moet kun je die animaties zogoed als zeker uitzetten. Er zat bij mij geen oplader bij, wel een USB kabel.

Edit: ik weet niet of het de animaties zijn of dat het gewoon is dat hij een app de eerste keer opstart dus dat hij uit het geheugen was.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 23-04-2015 10:47 ]

• Kroesss
Ik heb even een paar dingen naast elkaar gezet, en aangezien julie de suggesties hebben aangedragen wil ik mijn eerste bevindingen ook even delen :)

Moto e / Moto g -> Zien er goed uit, vooral de Moto g, welke ook nog binnen mijn budget valt. Als je ze echter naast de chinese alternatieven zet, zijn die toch wel meer bang-for-buck.

Jiayu S4 -> op alle fronten volgens mij top! Alleen zijn de release-dates van Jiayu in het verleden niet altijd iets geweest waar je graag op wacht.

Xiaomi Redmi 2 -> Qualcomm-SOC, dat is zeker een plus. Verder volgens mij aardig vergelijkbaar met de Jiayu.

ZTE Blade s6, z7 mini en z9 mini -> Zien er alledrie goed uit, ze zitten alleen wel alledrie aan de top van mijn budget. Vooral als er ook douanekosten op komen, dan gaan ze er overheen. Aangezien de Jiayu S4 en Redmi 2 beiden aanzienlijk goedkoper zijn, vallen deze op dit moment even af.

Meizu MX3 -> Single-sim, dus voor mij helaas geen optie

Al met al gaat het nu dus tussen de Jiayu S4 en de Redmi 2. De laatste heeft zeker voordelen, echter heb ik heel positieve ervaringen met het merk Jiayu (op de GPS na, maar dat schijnt dus opgelost te zijn intussen). De komende paar weken even het nieuws rond de release-datum van de S4 in de gaten houden. Als dat te lang (lijkt) te gaan duren bestel ik denk ik de Redmi.

Hartelijk dank voor alle suggesties!
Pagina: 1