Hoi Allemaal,
Recentelijk heb ik een Dell U2515H aangeschaft om als beeldscherm te gebruiken voor bij mijn laptop (Dell L502x : i7-2730QM/ 4GB ram / GT 540M). Helaas kan ik met deze combinatie niet meer fatsoenlijk gamen. Daarnaast zou ik graag nog zo af en toe een VM willen draaien, maar daar is de 4 gb ram niet voldoende voor. Vandaar dat ik een game/VM PC wil samen stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag zou ik een aantal recente games op een QHD resolutie kunnen spelen op hoge settings (GTA V voornamelijk). Daarnaast moet het systeem genoeg geheugen en snelheid hebben om één of meerdere VM's te draaien.
Als laatst moet het systeem makkelijk een film kunnen vertonen op mijn scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag, inclusief verzendkosten, onder de 1000 euro kosten. Meer dan dit bedrag is bespreekbaar mits het echt invloed heeft op de prestaties Minder is natuurlijk altijd goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten neem ik mee naar mijn nieuwe systeem:
Daarnaast heb ik ook al een muis en toetsenbord en kan ik windows 7 meenemen van mijn huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het meeste is in de set-up hieronder al te vinden. Wegens de VM's lijkt het mij wel handig om 16 gb geheugen te hebben. Daarnaast heb ik denk ik wel een behoorlijke videokaart nodig om games soepel te kunnen spelen op een QHD scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur voor merken. Zolang de PC maar stil is en een minstens 5 jaar meer gaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kast van Fractial Design is een must
. Daarnaast vind ik het wel prettig als de PC stil en energiezuinig is.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Hier de set-up die ik zelf al in gedachte had:
Daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
Recentelijk heb ik een Dell U2515H aangeschaft om als beeldscherm te gebruiken voor bij mijn laptop (Dell L502x : i7-2730QM/ 4GB ram / GT 540M). Helaas kan ik met deze combinatie niet meer fatsoenlijk gamen. Daarnaast zou ik graag nog zo af en toe een VM willen draaien, maar daar is de 4 gb ram niet voldoende voor. Vandaar dat ik een game/VM PC wil samen stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag zou ik een aantal recente games op een QHD resolutie kunnen spelen op hoge settings (GTA V voornamelijk). Daarnaast moet het systeem genoeg geheugen en snelheid hebben om één of meerdere VM's te draaien.
Als laatst moet het systeem makkelijk een film kunnen vertonen op mijn scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag, inclusief verzendkosten, onder de 1000 euro kosten. Meer dan dit bedrag is bespreekbaar mits het echt invloed heeft op de prestaties Minder is natuurlijk altijd goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten neem ik mee naar mijn nieuwe systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 299,95 | € 299,95 |
| 1 | Dell USB Soundbar AC511 | € 24,10 | € 24,10 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 422,- | |
Daarnaast heb ik ook al een muis en toetsenbord en kan ik windows 7 meenemen van mijn huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het meeste is in de set-up hieronder al te vinden. Wegens de VM's lijkt het mij wel handig om 16 gb geheugen te hebben. Daarnaast heb ik denk ik wel een behoorlijke videokaart nodig om games soepel te kunnen spelen op een QHD scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur voor merken. Zolang de PC maar stil is en een minstens 5 jaar meer gaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kast van Fractial Design is een must
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Hier de set-up die ik zelf al in gedachte had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 76,23 | € 76,23 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 2 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,- | € 108,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.060,93 | |
Daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
- Zou een R9 290 of R9 280X ook voldoende zijn om GTA V op QHD te spellen met redelijke settings?
- Is de processor een goede keuze of kan ik beter voor een i7 gaan?