Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis/tuin/keuken gebruik: surfen, youtube kijken, tekstverwerking, maar ook video bewerking, wellicht met cyberlinkk powerdirector 13. Geen gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs € 800, uiterste limiet circa € 1000 all in. Minder is mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks. We hebben wel een NAS, vandaar enkel een SSD van 250 gb in het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht eerst aan een basis systeempje maar kreeg een camcorder voor mijn verjaardag (filmt in 1080p / 50fps / 50 mbps). Heb mijn lijstje dus wat gepimpt ;-) Niet helemaaall top componenten aangezien ik geen ambitie heb om echt professioneel te gaan bewerken, gewoon een aangenaam systeem waar ik me niet aan moet ergeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen persoonlijke voorkeuren - indien optimalisaties voor powerdirector mogelijk zijn hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat in de woonkamer, dus liefst niet te lomp / luid / lelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn lijstje tot dusver:
Ik overweeg ook een upgrade van i5 naar i7, of een i5 met een GPU. Wat zou best zijn voor mijn situatie (videobewerking)? Of sowieso overkill voor mijn beperkte behoefte (home video)?
Bedankt alvast voor alle tips!
Gewoon huis/tuin/keuken gebruik: surfen, youtube kijken, tekstverwerking, maar ook video bewerking, wellicht met cyberlinkk powerdirector 13. Geen gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs € 800, uiterste limiet circa € 1000 all in. Minder is mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks. We hebben wel een NAS, vandaar enkel een SSD van 250 gb in het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht eerst aan een basis systeempje maar kreeg een camcorder voor mijn verjaardag (filmt in 1080p / 50fps / 50 mbps). Heb mijn lijstje dus wat gepimpt ;-) Niet helemaaall top componenten aangezien ik geen ambitie heb om echt professioneel te gaan bewerken, gewoon een aangenaam systeem waar ik me niet aan moet ergeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen persoonlijke voorkeuren - indien optimalisaties voor powerdirector mogelijk zijn hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat in de woonkamer, dus liefst niet te lomp / luid / lelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn lijstje tot dusver:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,46 | € 49,46 |
| 1 | Dell P2414H | € 197,20 | € 197,20 |
| 1 | Philips SPA 1260 | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Microsoft Wired Desktop 400 for Business | € 7,83 | € 7,83 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 104,90 | € 104,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 734,63 | |
Ik overweeg ook een upgrade van i5 naar i7, of een i5 met een GPU. Wat zou best zijn voor mijn situatie (videobewerking)? Of sowieso overkill voor mijn beperkte behoefte (home video)?
Bedankt alvast voor alle tips!
[ Voor 6% gewijzigd door botn op 22-04-2015 22:54 ]