Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag over harddiskbus in een Asus N750JK-T4159H

Pagina: 1
Acties:

• Scooby Doo
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 17:16
Dag,

voor mijn Asus N750JK-T4159H wil ik een grotere HDD kopen. Ik zoek op internet naar het type harddrive dat ik zou kunnen installeren, maar ik weet niet wat voor hardeschijf bus er op het moederboard zit (en kom hier niet achter door ernaar te zoeken). Momenteel zit er een drive in die werkt op een SATA-300 bus, maar mogelijk kan het moederboard schijven met een hogere doorvoersnelheid aan.

Hieraan gerelateerd: is het onverstandig om een 7200 toeren-drive te kopen? Van mijn vorige ASUS (ook toprangemodel) heb ik me wel afgevraagd of deze de door mij geplaatste 7200-schijf aan heeft gekund waar het gaat om de warmte. Er zat een 5400 toeren-schijf in en de laptop is op een gegeven moment uitgevallen. Klinkt misschien als vragen naar de bekende weg, maar dat is het niet. Mogelijk werkte de fan niet goed en het moederboard was al eens vervangen vanwege een piek in het stroomnet (kennelijk niet afgevangen door de machine zelf).

Dank en gegroet! Scooby

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-09 20:15
Je kunt gewoon een 2.5" SATA-600 schijf kopen, omdat nieuwere versies van SATA namelijk backwards compatible zijn met oudere versies. Verder zou ik echt altijd een 7200rpm schijf nemen, die zijn toch wel een stukje sneller. Het ligt er ook aan wat je met je laptop doet precies.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het is sowieso verstandig om een 7200RPM schijf te kopen. Een gewone harddisk zal nooit een SATA-300 bus voltrekken, en het snelheidsvoordeel van een 7200RPM-schijf is merkbaar.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:44
Als er een optische drive in zit die je niet gebruikt is het de moeite waard om een HDD caddy te overwegen en een SSD te plaatsen op de plek van de originele schijf. Dan heb je een SSD en een HDD. Snel en veel ruimte tegelijk!

• Scooby Doo
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 17:16
dag allen,

bedankt voor de reacties. Deze laptop heeft standaard een SSD en een HDD ingebouwd, de optische schijf gebruik ik nog af en toe. Ik ga de HDD dan vervangen door een exemplaar met meer ruimte.

Gegroet, Scooby

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True