Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-04 14:10
Ik zag een video op youtube van iemand een eigen case heeft gemaakt. Wat ik erg interesant vond is dat hij casefans gebruikt om zijn cpu te koelen, waardoor zijn systeem erg stil kon zijn met goede airflow. Maar de case was erg groot en ik kreeg een idee om iets te maken dat veel kleiner was en maar 2 Fans heeft. Ik wil het tussen de 500/550 euro houden.

Om het zo klein te krijgen wou ik een AMD A-10 erin zetten zodat de case veel kleiner kan worden en stiller, omdat er geen GPU in hoeft want de APU heeft goede prestaties.
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/f34f24fd9a5dae8cc1a7e825df38e5d0.png
(heatsink in het echt omgedraaid zodat de lucht er doorheen kan stromen, maar dit is het idee)

Wat ik dus wil weten is of dit wel goede cooling biedt voor een 7850k of kan ik dan beter een 7800 erin zetten?

En kan ik een SFX Voeding uit zijn case halen zodat de case fans de PSU kunnen koelen?
In de video is te zien dat die person dat heeft gedaan, maar hoe moet je dat doen zonder je zelf te vermoorden, want ik heb gelezen dat het erg gevaarlijk is?

Componenten:
ASRock FM2A88X-ITX+
AMD A10 7800 of 7850k
G.Skill Ripjaws-X 8GB - 2133MHz - DDR3
AeroCool Silent Master - 200mm
CoolerMaster Hyper 212 EVO (alleen heatsink)
Be quiet! SFX Power 2 - 300W
Crucial MX100 - 256GB

Prijs: 530 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Je idee prima. In principe is het om het te doen niks gevaarlijks aan en erin te zetten/gebruiken ook niet je haalt hem van het stroom af en er kan niks gebeuren terwijl je de omheining er af haalt. Als je hem dan in je pc zet zorg er dan wel voor dat hij dicht bij een fan staat (fan1 zou de beste keuze zijn dat je hem aan een want hangt bijv tegenover het moederbord zodat er recht in de componenten van de voeding word geblazen) aangezien je niet precies de temperaturen ervan weet dus zorg er wel voor dat hij goed gekoeld blijft. Zorg er ook voor dat hij niet te dicht op andere componenten zit het kan vast en zeker wel goed gaan maar mij heeft het nooit zon fijn gevoel gegeven. zorg er dus zeker voor dat elke hoek van de voeding minstens 1cm/2cm van een ander component zit zodat er ook nog een beetje speling in zit (als het kan natuurlijk verder maar dat zal niet uitmaken).

je 7850k zal koel blijven bij deze setup over de warmte van je voeding hoef je je niet heel druk te maken aangezien er vrijwel boven de heatsink van de cpu nog een fan zit dat heel goed tegen de warmte van de cpu helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

Het idee is idd wel leuk, je zit alleen wel met kabels van je psu. Verder ben ik benieuwd hoe je die uberhaupt in de kast wil plaatsen (en waar).

Als je dit 'oplost' staat denk ik niets je meer in de weg dan het systeem te bouwen, want ik zou niks kunnen bedenken wat er niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is het niet effectiever om een passief gekoeld moederbord te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
Elk moederbord is passief gekoeld toch? Ik heb wel gehoord van een passief gekoelde voeding maar dat was een grote ATX.

Sfx voedingen hebben kortere kabels dan atx volgens mij, ik was van plan om die tegen de wand van de case te plakken.

Het is nog een idee, ik wacht nog even totdat ik wat extra geld heb om uit te geven en mischien nog op een kaveri refresh.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakJunior op 22-04-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 22:27
https://www.youtube.com/watch?v=RZoX7glIAS4 was dit het filmpje wat je zag toevallig? Want ik heb die zelf ooit nagebouwd en dat werkte perfect! De voeding uit elkaar halen is vrij simpel met een normale schroevendraaier en is op zich niet gevaarlijk maar je moet alleen opletten dat je na het monteren van de voeding er geen kortsluiting in krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik bedoel een passief gekoeld ITX moederbord met on-board CPU. PicoPSU er bij, zero noise. Is natuurlijk lastiger als je er een losse GPU bij wil doen, die maakt sowieso geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
Kevin1Smid schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:05:
YouTube: Cloud Unit - The ULTIMATE Silent PC was dit het filmpje wat je zag toevallig? Want ik heb die zelf ooit nagebouwd en dat werkte perfect! De voeding uit elkaar halen is vrij simpel met een normale schroevendraaier en is op zich niet gevaarlijk maar je moet alleen opletten dat je na het monteren van de voeding er geen kortsluiting in krijgt
die link stond er al in, maar ja dat is em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 22:27
TweakJunior schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:07:
[...]

die link stond er al in, maar ja dat is em.
Zag het nu pas op mijn telefoon zijn die aangepaste linkjes niet herkenbaar is gewoon normale tekst dan
Pagina: 1