Ik zag een video op youtube van iemand een eigen case heeft gemaakt. Wat ik erg interesant vond is dat hij casefans gebruikt om zijn cpu te koelen, waardoor zijn systeem erg stil kon zijn met goede airflow. Maar de case was erg groot en ik kreeg een idee om iets te maken dat veel kleiner was en maar 2 Fans heeft. Ik wil het tussen de 500/550 euro houden.
Om het zo klein te krijgen wou ik een AMD A-10 erin zetten zodat de case veel kleiner kan worden en stiller, omdat er geen GPU in hoeft want de APU heeft goede prestaties.
(heatsink in het echt omgedraaid zodat de lucht er doorheen kan stromen, maar dit is het idee)
Wat ik dus wil weten is of dit wel goede cooling biedt voor een 7850k of kan ik dan beter een 7800 erin zetten?
En kan ik een SFX Voeding uit zijn case halen zodat de case fans de PSU kunnen koelen?
In de video is te zien dat die person dat heeft gedaan, maar hoe moet je dat doen zonder je zelf te vermoorden, want ik heb gelezen dat het erg gevaarlijk is?
Componenten:
ASRock FM2A88X-ITX+
AMD A10 7800 of 7850k
G.Skill Ripjaws-X 8GB - 2133MHz - DDR3
AeroCool Silent Master - 200mm
CoolerMaster Hyper 212 EVO (alleen heatsink)
Be quiet! SFX Power 2 - 300W
Crucial MX100 - 256GB
Prijs: 530 Euro
Om het zo klein te krijgen wou ik een AMD A-10 erin zetten zodat de case veel kleiner kan worden en stiller, omdat er geen GPU in hoeft want de APU heeft goede prestaties.

(heatsink in het echt omgedraaid zodat de lucht er doorheen kan stromen, maar dit is het idee)
Wat ik dus wil weten is of dit wel goede cooling biedt voor een 7850k of kan ik dan beter een 7800 erin zetten?
En kan ik een SFX Voeding uit zijn case halen zodat de case fans de PSU kunnen koelen?
In de video is te zien dat die person dat heeft gedaan, maar hoe moet je dat doen zonder je zelf te vermoorden, want ik heb gelezen dat het erg gevaarlijk is?
Componenten:
ASRock FM2A88X-ITX+
AMD A10 7800 of 7850k
G.Skill Ripjaws-X 8GB - 2133MHz - DDR3
AeroCool Silent Master - 200mm
CoolerMaster Hyper 212 EVO (alleen heatsink)
Be quiet! SFX Power 2 - 300W
Crucial MX100 - 256GB
Prijs: 530 Euro