Toon posts:

[Win7] Steeds popups over inloggen op domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb hulp nodig bij iets. Ik heb onlangs via mp een laptop gekocht voor mijn dochter (HP Probook 6570b) met win7. Nu probeerde ik win7 opnieuw te installeren maar ik krijg iedere x een pop up dat ik in moet loggen op een domein. Na wat rondvragen blijkt het een oude laptop van een docent te zijn waar dus nog administrator rechten op zit.

Hoe kan ik dit in hemelsnaam verwijderen? Ik ben een beetje bang dat ik besodemieterd ben want bij veel instellingen krijg ik deze pop-up.

Wie o wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Even bij de verkoper om de inloggegevens vragen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Als de instelling waar de laptop vandaan komt bevestigd heeft dat het inderdaad een vergeven / verkochte laptop is kun je de schijf wissen en een clean install doen. Dat is als je een Win7 key hebt. Booten vanaf het Win7 installatie medium en aangepaste (Custom) installatie kiezen. Bij het Drive of Disk overzicht alle bestaande partities weggooien en op next klikken. Windows maakt dan zelf alles opnieuw aan. Je kunt hier ook kiezen om eerst alles te formatteren.
Engelstalige hulp bij custom install: http://windows.microsoft....ing-windows#1TC=windows-7

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hulp gevraagd?
Als iedereen een topictitel zoals die zou nemen dan waren titels zinloos ;) Ik pas het dus aan. Welkom!
Nu probeerde ik win7 opnieuw te installeren maar ik krijg iedere keer een pop-up
Snap ik niet helemaal; heb je nu geformatteerd en opnieuw geinstalleerd of heb je de oude installatie gehandhaafd? Bij een herinstallatie kan er geen sprake meer zijn van verkeerde rechten, me dunkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe probeer je de installatie te doen? vanuit windows of vanaf de dvd opstarten?

Als je via de dvd opstart zal je niks te maken hebben met de rechten van je huidige installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:29:
Als de instelling waar de laptop vandaan komt bevestigd heeft dat het inderdaad een vergeven / verkochte laptop is kun je de schijf wissen en een clean install doen.
Ik heb het bedrijf opgezocht, maar helaas is deze al enige tijd failliet. Waarschijnlijk komt deze laptop uit een faillisementsverkoop denk ik dan zo.
F_J_K schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:30:
[...]

Snap ik niet helemaal; heb je nu geformatteerd en opnieuw geinstalleerd of heb je de oude installatie gehandhaafd? Bij een herinstallatie kan er geen sprake meer zijn van verkeerde rechten, me dunkt.
Als ik dus win7 erop probeer te zetten krijg ik deze meldingen namelijk ook... kortom ik kan dus naar mijn mening niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
volgens mij is het redelijk simpel:
1. verwijder de bestaande windows installatie door de schijf te formatteren
2. installeer een nieuwe windows

klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:38:
volgens mij is het redelijk simpel:
1. verwijder de bestaande windows installatie door de schijf te formatteren
2. installeer een nieuwe windows

klaar!
dat kan dus niet omdat ik niet gemachtigd ben voor deze actie. Heb dit via Uitvoeren - CMD - format c: geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

ralpje

Deugpopje

Stop je installatiemedium (CD, USB) in je laptop en boot vanaf dat medium. Dan heb je niets met de bestaande installatie te maken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:41:
[...]

dat kan dus niet omdat ik niet gemachtigd ben voor deze actie. Heb dit via Uitvoeren - CMD - format c: geprobeerd.
Stappen plan:

01 - doe windows dvd in dvd drive
02 - start laptop op vanaf DVD speler ( vaak kan je met een knop een bootmenu openen)
03 - installeer windows ( geen upgrade etc. ) ( doe wel een complete format )
04 - installeer de drivers etc.

En je klaar ben je.

Format C: is uit het pre windows XP.. 95 tijdperk :> en zal windows dan ook niet meer toelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Als ik dus win7 erop probeer te zetten krijg ik deze meldingen namelijk ook... kortom ik kan dus naar mijn mening niks
Voor de duidelijkheid; waar krijg je deze meldingen? In Windows zelf of in de BIOS / UEFI?
Als het in Windows zelf is, dan is het begrijpelijk maar volkomen irrelevant omdat een verse installatie start vanaf je DVD / USB drive en niets te maken heeft met de bestaande informatie op de HDD.

Als het in de BIOS / UEFI is is die beveiligd, maar zo klinkt het niet.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
[...]

Gezien deze post denk ik dat de meeste veel te technische dingen roepen. Vraag het aan iemand die er meer verstand van heeft om even een herinstallatie uit te voeren.

Format C: in een prompt komt uit het DOS tijdperk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:44:
[...]

Als het in de BIOS / UEFI is is die beveiligd, maar zo klinkt het niet.
en wat als die wel beveiligd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 18:52
Dat zien we dan wel weer. Het lijkt er nu op dat je geen administratorrechten hebt in windows. Daarom gewoon opstarten van USB of DVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
de Domein inlog kom ik ook nog wel is tegen . vaak is localhost\administrator en dan blank al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Aionicus schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:04:
de Domein inlog kom ik ook nog wel is tegen . vaak is localhost\administrator en dan blank al voldoende.
:+ Als dat vaak werkt, dan zouden die beheerders wat mij betreft vervroegd met pensioen mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:55:
[...]

en wat als die wel beveiligd is?
Dan heb je mogelijk een gratis Windows-licentie maar moet je wel de correcte install-media hebben (zoals retail / OEM / SPLA etc).

Maar wat anderen al zeggen/vragen: probeer dus niet Windows opnieuw te installeren vanuit Windows. Zaken als "Start -> Uitvoeren -> CMD" wijzen op een bestaande installatie van waaruit je zaken probeert te doen/omzeilen en dat werkt niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Kun je eerst even een backup maken van de Windows licentie voordat je heel Windows wegvaagt?

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Wel even de antivirus uitzetten. Opslaan in een tekstbestand op een USB stick of cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Even kort: Als je 'format c:' probeert uit te voeren terwijl je in Windows zit, die draait vanaf de C:-schijf, dan kan je dat inderdaad niet doen. Die schijf is namelijk op dat moment in gebruik (door Windows notabene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks iedereen...

Ga vandaag eens proberen win vanaf dvd te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas nog steeds niet gelukt, ik kan zelfs in de bios niet aanpassen dat ik vanaf DVD/USB wil booten. Nu is het zo dat de laptop overbeveiligd is door het bedrijf waar de laptop voorheen in beheer was. Ik ben bang dat ik er gewoon niks mee kan..

of heeft iemand andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Meestal kan je wel een bootmenu naar voren toveren met F10 of F11.
Je kan dit bv ook opzoeken door een zoekopdracht in Google in te voeren met je type nummer van je laptop.

Ookal kan je niet in de bios, omdat die met een wachtwoord beveiligd is. Kan je vaak toch wel het bootmenu naar voren toveren.
Anders zou je moeten zoeken hoe je een admin wachwoord kunt clearen van je bios (google)

Dan zou je wel moeten kunnen starten van USB of DVD en de installatie beginnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1