Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForeachD2M
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik zoek een stille videokaart ter vervanging van mijn huidige Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5. Mijn huidige kaart kan nog altijd alles aan wat ik wil draaien (vooral topdown rpgs, indie games, grand strategy en wat mmo's) maar maakt voor mij echt té veel lawaai. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe videokaart die veel stiller is, en toch wel een serieuze upgrade is tov mijn huidige videokaart die ondertussen ook al 4tal jaar oud is.

budget is bij voorkeur tussen de 200 & 300. Indien goede reden mag het maximum naar de 400 toe gaan.

Had al gekeken naar de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G en zijn ASUS variant. Maar dan zag ik ook de goedkopere GeForce 960 en vroeg ik mij af of ik daar ook al niet een grote stap mee vooruit ben.
Het voornaamste is dat ik een schone framerate heb op recente games en dat hij zo min mogelijk lawaai maakt.

Misschien zijn er nog stillere alternatieven het bekijken waard?

Normaal gezien is mijn kast groot genoeg om geen rekening te moeten houden met de fysieke grootte van een kaart.

- Is het de moeite om up te graden van een gf560 naar een 960 of ga ik beter meteen voor de duurdere 970?
- Welke is de stilste kaart? (heb de testen bekeken maar leek mij ongeveer hetzelfde)

Bedankt! Laat maar weten als ik nog wat meer moet specifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51

Thomg

Aww yiss

560Ti is ongeveer de helft van een 280X.
https://www.techpowerup.c.../GTX_960_STRIX_OC/29.html

Een doorsnee 960 zal dus zonder problemen ruim 30% meer performance neerzetten.

Als jij op dit moment echt tevreden bent met een 560Ti heeft het weinig zin om meteen te upgraden naar een 970, de 960 zal voor jou meer dan genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zou kunnen wachten op de 390X die over een maandje ongeveer uitkomt een deel daarvan als ik het goed hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 18:09
De 390x gaat denk ik veel lawaai maken, netzoals zijn voorganger.

Sommige 970's zetten pas hun ventilators aan als ze zwaar gebruikt worden, bij League of Legends bijvoorbeeld staan de ventilators lange tijd stil.
Ik weet niet of sommige 960's ook over deze feature beschikken, misschien weet iemand anders dat.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Pataar schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:46:
[...]

Sommige 970's zetten pas hun ventilators aan als ze zwaar gebruikt worden, bij League of Legends bijvoorbeeld staan de ventilators lange tijd stil.
Ik weet niet of sommige 960's ook over deze feature beschikken, misschien weet iemand anders dat.
Je kunt altijd zelf een custom fancurve maken in MSI Afterburner. Dus wat betreft stilte kun je de kaart zo passief maken als je wilt.

Aan de TS:

Ik raad voor jou een 280x aan. Als je geen ultra uber hd fancy textures AAx16 fanboy bent is een 280x prima. In MSI Afterburner een leuke fancurve maken en klaar. De MSI 280x is prima en stil onder load.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Koninkje schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:49:
[...]
. Als je geen ultra uber hd fancy textures AAx16 fanboy bent
Inderdaad misschien handig als TS erbij vermeld op welke resolutie hij wil draaien...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Pataar schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:46:
[...]

Hoeft niet. Als we de "leaked benchmarks mogen geloven(niemand weet of ze echt zijn) dan hebben ze naar een tpd van 5 watt meer dan de 980. Maar ik denk eerder dat de r9 390(x) niet voor 400 te koop zal zijn. En zware overkill is als de 750ti nu al prima zijn werk doet. Je gaat ook geen i7 in een office pc stoppen omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForeachD2M
Resolutie is voorlopig 1680x1050. Misschien dat ik scherm nog upgrade maar zal niet boven de 1920x... zijn denk ik.

280x lijkt mij luider dan de geforce 960 & 970 dus denk dat ik tussen 1 van die 2 ga kiezen. Uiteindelijk misschien toch eerder voor de 970 kwestie van een beetje meer future-proof te zijn. (dwz toch een jaar of drie alles op een aanvaardbare manier kunnen draaien, zoals met mijn 560Ti)

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
1680x1050 kan kunnen een hoop gpu's wel ja. De 960 is ongunstig geprijsd. Kost een hoop voor een 2gb 128 bit-bus. Maar de 970 is gelijk weer een stuk duurder.
Gewoon om je misschien nog beter te helpen. Welke kast gebruik je? Want je kan zo maar flink wat stilte winnen door een andere kast te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForeachD2M
Heb een DEFINE R4 Black Pearl. Daarvoor had ik een cheap standaard kast, maakte niet zo veel verschil kwa geluid. Wel kwa inrichting vanbinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:14
Wat voor cpu en voeding heb je atm? Dat mis ik nogal om goed advies te geven? (of lees ik eroverheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForeachD2M
Antec High Current Gamer 620Watt

en

Intel Core I5 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
ForeachD2M schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:01:
Heb een DEFINE R4 Black Pearl. Daarvoor had ik een cheap standaard kast, maakte niet zo veel verschil kwa geluid. Wel kwa inrichting vanbinnen :)
Ehm, misschien dat jij al relatief stille componenten had, maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat die kast wel degelijk verschil maakt. En niet alleen qua inrichting, ook de native fans zijn aardig stil.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Pagina: 1