Ik zoek een stille videokaart ter vervanging van mijn huidige Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5. Mijn huidige kaart kan nog altijd alles aan wat ik wil draaien (vooral topdown rpgs, indie games, grand strategy en wat mmo's) maar maakt voor mij echt té veel lawaai. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe videokaart die veel stiller is, en toch wel een serieuze upgrade is tov mijn huidige videokaart die ondertussen ook al 4tal jaar oud is.
budget is bij voorkeur tussen de 200 & 300. Indien goede reden mag het maximum naar de 400 toe gaan.
Had al gekeken naar de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G en zijn ASUS variant. Maar dan zag ik ook de goedkopere GeForce 960 en vroeg ik mij af of ik daar ook al niet een grote stap mee vooruit ben.
Het voornaamste is dat ik een schone framerate heb op recente games en dat hij zo min mogelijk lawaai maakt.
Misschien zijn er nog stillere alternatieven het bekijken waard?
Normaal gezien is mijn kast groot genoeg om geen rekening te moeten houden met de fysieke grootte van een kaart.
- Is het de moeite om up te graden van een gf560 naar een 960 of ga ik beter meteen voor de duurdere 970?
- Welke is de stilste kaart? (heb de testen bekeken maar leek mij ongeveer hetzelfde)
Bedankt! Laat maar weten als ik nog wat meer moet specifieren.
budget is bij voorkeur tussen de 200 & 300. Indien goede reden mag het maximum naar de 400 toe gaan.
Had al gekeken naar de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G en zijn ASUS variant. Maar dan zag ik ook de goedkopere GeForce 960 en vroeg ik mij af of ik daar ook al niet een grote stap mee vooruit ben.
Het voornaamste is dat ik een schone framerate heb op recente games en dat hij zo min mogelijk lawaai maakt.
Misschien zijn er nog stillere alternatieven het bekijken waard?
Normaal gezien is mijn kast groot genoeg om geen rekening te moeten houden met de fysieke grootte van een kaart.
- Is het de moeite om up te graden van een gf560 naar een 960 of ga ik beter meteen voor de duurdere 970?
- Welke is de stilste kaart? (heb de testen bekeken maar leek mij ongeveer hetzelfde)
Bedankt! Laat maar weten als ik nog wat meer moet specifieren.