Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Zenbook UX305 voor mijn doeleinden geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:34
Hallo allen,

Ik heb de Asus Zenbook UX305 op het oog, met de Core M 5Y10 processor, en het niet uitbreidbare 4 GB geheugen. Ik heb geen ervaring met deze processor dus hoop ik op hulp.

Wat ik er vooral mee doe:
Webbrowsing
Tekstverwerking
Youtube
Downloaden
en het belangrijkste, GoPro Studios met 1080p beelden. Kan deze laptop mij hierin goed tegemoet komen?

Wat mij erg aanspreekt is de processor zonder fan en compleet stil. Ook het formaat en design vind ik top. Ik heb een en ander gegoogled maar ik kan over dit specifieke stuk niet zo veel vinden.

Ik hoor het graag!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Nee. Dit gaat geen fijne ervaring worden met een Core M. Prachtig apparaat voor de rest van je vereisten, maar voor GoPro studios gaat dit m niet worden:P

• pixels66
Wellicht even nuanceren, ik ben niet dagelijks bezig met GoPro studios, alleen na de vakanties of speciale dagen weg, dus een aantal keer per jaar..

Is het zo dat GoPro studios sowieso slecht werkt op deze laptop, of is het acceptabel voor die paar keer dat ik dat gebruik?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Ik denk wel dat het zal werken, maar wel tergend langzaam :) Ik vind de asus echt een mooie betaalbare ultrabook.

• pixels66
En zou dat te maken hebben met het 4 GB werkgeheugen of echt die processor? Die zou op max speed toch 2 Ghz draaien..

• pixels66
Andere forumleden nog met info hierover? Zeker gezien het aantal keer dat ik video's edit(paar keer per jaar maar)..

• pixels66
Inmiddels ben ik eruit. Ik heb online de ux305 besteld in Amerika, met 8gb werkgeheugen en 256 gb opslag. Nette prijs, zelfs met invoerkosten en btw erbij. Wereldwijde garantie, dus ik ben tevreden!

• bramfoo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11 17:49
Ben ook naar deze laptop aan het kijken, maar dan met 8gb werkgeheugen ipv 4gb, en die is in NL (nog) niet te krijgen. Waar in Amerika heb je 'm besteld, en wat waren je totale kosten incl. invoer/btw?

• pixels66
Ik heb hem via een electronica handelaar op Ebay gekocht(nieuw). Ik wilde per se die 8 GB / 256 GB versie hebben. Hij wordt verzonden met het global shipping program van Ebay, dus douanekosten, import en BTW worden vooraf betaald en door hun geregeld. Zal wel een paar weken duren maar ik heb geen haast. Het GSP van Ebay heeft op internet veel goede maar ook slechte ervaringen, nou ik zie het wel(ben ten slotte toch beschermd met PayPal).

Totaal kostte het 942 euro. Ik weet het, hoop geld, maar ik ben helemaal verkocht door die fanloze processor, complete solid state zenbook, ding ziet er fantastisch uit!

• bramfoo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11 17:49
Goed om te weten, zal eens op Ebay gaan snuffelen. Heb die variant nog nergens goedkoper gevonden, dus al met al een goede deal!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
pixels66 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:13:
Wellicht even nuanceren, ik ben niet dagelijks bezig met GoPro studios, alleen na de vakanties of speciale dagen weg, dus een aantal keer per jaar..

Is het zo dat GoPro studios sowieso slecht werkt op deze laptop, of is het acceptabel voor die paar keer dat ik dat gebruik?
Ik heb zelf de Samsung ATIV Book 9 Plus NP940X3G-K01NL. Deze sinds korte tijd te koop gezet omdat Gopro studio absoluut niet te draaien is op dit soort ultrabookjes (Zelfs niet op lage resolutie). Gopro studio pakt al zijn kracht van de processor en editten is gewoon niet te doen. Afspelen gaat gepaard met haperingen waardoor je eigenlijk niks kan terug kijken of kan bewerken (je ziet niet wat je knipt).

Zelf maak ik ook maar een paar filmpjes per jaar, maar mij heeft het doen besluiten om voor een andere laptop te gaan. ;) Paar keer per jaar vrienden hun PC/laptop bezetten is ook niet optimaal. :+

• pixels66
Nee, dat probleem had ik met de HP Envy 4 ook al, daarvan heb ik het werkgeheugen naar 8 GB uitgebreid en dat werkte fantastisch.. Mocht het op de Zenbook(review zal zeker volgen) niet gaan, heb ik nog een Macbook Pro staan van mijn wederhelft, voor het editten..

Bedankt voor je toevoeging in ieder geval!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Geen probleem. Het ligt volgens mij niet geheel aan het RAM. Maatje van mij had 12GB ram en een GTX970. Precies hetzelfde probleem. Hij had echter een nog wat verouderde AMD processor (4 jaar oud). Nou wist ik al dat een AMD processor niet echt ideaal is voor edditing. Maar van een PC had ik het toch niet verwacht. :p

Hadden nog gezocht naar een eventuele fix, maar konden niks vinden.

• pixels66
Kleine update, de laptop is vandaag binnengekomen, dus binnen 3 weken, erg netjes.. Global Shipping Program werkt voor mij fantastisch(het internet staat vol zeer slechte verhalen en recensies tot vorig jaar, zo te zien hebben ze eea goed verbeterd).

3 jaar internationale garantie(net bevestigd door Asus) dus ik ben erg blij!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:09
Ok, slim dat je 8GB en 256GB hebt gekozen. Anders was het echt niet de moeite waard. Ik werk nu een tijdje op een i5 met 4GB en 128GB en die laatste twee zijn vrijwel onwerkbaar voor mij (met iedere twee maanden een schone install). Kun je laten weten hoe deze je bevalt?

• pixels66
Ja zeker, ik ben er nu een paar dagen mee verder, en wat me echt opvalt, is de debiel lange accuduur... Super!

De processor draait regelmatig richting 2Ghz, logisch... Ik heb vanmiddag even gespeeld met GoPro Studios, en snel een video in elkaar geflanst... Dat gaat niet verkeerd, zeker het playbacken tijdens editten gaat gewoon goed... En dat is voor mij een van de belangrijkste taken..

Eigenlijk weinig klagen over het apparaat..

Het apparaat is snel opgestart, werkt prettig, ook met Chrome(hardwareversnelling uitschakelen, anders is het geen doen). Enige gekke wat mij opvalt, is als ik een video op bijv. Dumpert afspeel, en ik klik rechtermuisknop boven in de balk, stopt de video, en het geluid gaat door. Een maatje van me heeft de Nederlandse 4 GB versie, en heeft dit ook..

[ Voor 10% gewijzigd door pixels66 op 21-05-2015 16:52 . Reden: Info gewijzigd ]

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ben je er na een maand nog steeds tevreden mee? En 'niet vervelend' om een US adapter te hebben?

Ik heb namelijk zelf ook interesse in deze laptop. Ik zit zelf ook na te denken om het ook via eBay te kopen (ivm 8gb werkgeheugen en 256gb ssd).

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:09
Als je even wacht komt er ook een i3/i5/i7 versie uit van deze laptop. Ik hoop persoonlijk dat mijn laptop nog niet besteld is (voor mijn werk), want dan switch ik graag naar een van die versies.

• pixels66
Ik was op vakantie, dus vandaar de late(maar daardoor betere) reactie..

Ik ben fantastisch blij met de laptop. De US lader is niet erg, ik heb een verloopje omdat ik veel naar Amerika reis.

Na mijn laatste trip heb ik op deze laptop een complete GoPro video ge-edit in 1080p, zonder ook maar 1 probleem. Accu gaat goed lang mee, processor weet zich goed op te werken telkens.. Nee, geen klagen. Ik kan doen wat ik wil, en dat is surfen, video's kijken in hoge kwaliteit, en videobewerken..

Moet daarbij zeggen dat de 8GB werkgeheugen hier goed aan meewerkt, de 4GB zou ik niet willen.

@barrymossel: dat zijn natuurlijk nog snellere laptops, maar ik wilde per se deze processor, ik vind het fantastisch dat de laptop compleet solid state is, niets bewegends, geen enkel geluid..
Pagina: 1