Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTX 760 kapot, of software issues?

Pagina: 1
Acties:

• JackDaniel
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11-05 07:32
Hey, hopenlijk kan iemand mij helpen met deze situatie, zelf kan er echt niet achter komen wat er aan de hand is. Het is een beetje lang verhaal maar ik probeer het zo kort en duidelijk te maken.

Het begon na een crash tijdens het spelen van GTA. Beeld viel weg en er bleef alleen een diep brommend geluid in mijn hoofdtelefoon. Na een reboot kreeg ik een BIOS code van 1 lange piep en 2 of 3 korte (last te horen). Nadat ik het RAM stikje even eruit en erin had gedaan ging de PC gewoon weer aan en deed alles het prima (kan ook zijn dat gewoon de 2e reboot het verhield, niet de RAM).

Een dag later wou ik mijn PC aan doen, wat prima ging (1 korte piep etc.) maar nadat ik inlogde op Windows 8.1 kreeg ik plots een zwart scherm (de monitor zegt "geen input") en kon ik niks meer. Daarna bleef het probleem hangen na meerdere reboots, maar kreeg ik de ene keer een wit leeg scherm en de andere keer een donker blauw scherm.

Het uitzetten van de GTX 760 in "devices" verhielp het probleem tijdelijk zodat ik wel mijn PC kon gebruiken om wat met de NVidia drivers te kloten. Maar eigenlijk kon ik geen échte oplossing vinden. Nadat ik de GTX 760 weer aan deed via devices deed alles wel weer goed en kon ik ook prima GTA V spelen etc.

Vandaag echter, deed ik mijn PC aan en terwijl ik Chrome open deed ging mijn scherm glitchen (allemaal kleine gekleurde blokjes hier een daar) en liep alles vast. Manual reboot dus maar weer, en nu ben ik weer hier. Alles lijkt het prima te doen maar ik word er nu toch echt wel moe van.

Heeft iemand enig idee wat deze problemen veroorzaakt? Dit zijn mijn specs via Speccy:

Operating System
Windows 8.1 Pro 64-bit

CPU
AMD FX-6300 30 °C
Vishera 32nm Technology

RAM
8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)

Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. 970A-UD3P (CPU 1) 29 °C

Graphics
2250W (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 760 (ASUStek Computer Inc) 29 °C

Storage
931GB SAMSUNG HD103UJ (SATA) 19 °C
111GB KINGSTON SV300S37A120G (SSD) 22 °C

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Geef voor de volledigheid nog even je voeding.

Heb je je drivers al eens goed verwijderd met DDU en vervolgens opnieuw geïnstalleerd?

• JackDaniel
br00ky schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:56:
Geef voor de volledigheid nog even je voeding.

Heb je je drivers al eens goed verwijderd met DDU en vervolgens opnieuw geïnstalleerd?
Oef, helemaal vergeten. Voeding is een Seasonic S12 II Bronze (520W 80 plus).

En nee, dat met de drivers heb ik niet gedaan. Wat is DDU?

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Display driver uninstaller. Gaat over het algemeen wat rigoreuzer te werk dan standaard optie van Windows. Dan ben je alle sporen van je driver kwijt en kan je een clean install doet.

• JackDaniel
br00ky schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:27:
[...]

Display driver uninstaller. Gaat over het algemeen wat rigoreuzer te werk dan standaard optie van Windows. Dan ben je alle sporen van je driver kwijt en kan je een clean install doet.
Heb het geprobeerd maar het heeft niet geholpen :c

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True