Edit: probleem gevonden & opgelost. Topic kan de prullenbak in. 
Ik zoek een?
SSD of Intern Geheugen. Zie verdere omschrijving.
Wat is je budget?
-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, maar Crucial levert goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen.
Tijdens het spelen van games lukt het makkelijk om de 60fps te halen. Ik heb een 60Hz monitor dus meer hoef ik ook niet.
Nou wil het regelmatig gebeuren, zo eens in de 10 seconden, dat hij terugschiet naar zo'n 10-20 frames om vervolgens weer terug te gaan naar de 60. Dit gebeurt in zwaardere games als BF3/BF4 en Far Cry 4 en is erg hinderlijk
. Games als TF2, CS:GO en BF:BC2 hebben hier geen last van.
Hiervoor heb ik twee mogelijk oorzaken kunnen bedenken en een oplossing daarvoor, het enige waar ik benieuwd naar ben is eigenlijk wat nou de boosdoener is.
Mijn systeem:
1) Ik heb 4GB RAM. Nou is 8GB voor gamen inmiddels de standaard, maar een vriend van mij heeft ook 4GB en kan met zijn i3 + onbekende AMD videokaart (in ieder geval minder krachtig dan mijn GTX970) prima BF4 op 60fps halen en daar ook blijven. Beide betreft 1080p medium of hoger.
2) Mijn HDD staat alsmaar te ratelen, niet alleen tijdens het gamen, maar ook als ik bijna niets doe, zoals muziek luisteren via Spotify of bestandjes typen voor school. Verder vind ik het wel opvallend dat hij extra begint te ratelen tijdens framedrops. Ook behaalt hij (volgens Defraggler) slechts 2MB/s op de C: schijf waar mijn games staan (terwijl de D: schijf rond de 40-70MB/s zit).
De twee oplossing die ik hier voor heb bedacht spreken natuurlijk voor zich:
1) Uitbreiden naar 8GB, zoals een mooi setje van Crucial pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.
2) Overstappen naar een SSD, lekker veel bang for the bucks kiezen pricewatch: Crucial MX100 256GB of pricewatch: Crucial BX100 500GB.
Allebei upgraden zou natuurlijk het mooist zijn en gaat uiteindelijk ook gebeuren, maar welk van de twee zou mijn probleem (het meest) oplossen?
Martijn.
Ik zoek een?
SSD of Intern Geheugen. Zie verdere omschrijving.
Wat is je budget?
-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, maar Crucial levert goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen.
Tijdens het spelen van games lukt het makkelijk om de 60fps te halen. Ik heb een 60Hz monitor dus meer hoef ik ook niet.
Nou wil het regelmatig gebeuren, zo eens in de 10 seconden, dat hij terugschiet naar zo'n 10-20 frames om vervolgens weer terug te gaan naar de 60. Dit gebeurt in zwaardere games als BF3/BF4 en Far Cry 4 en is erg hinderlijk
Hiervoor heb ik twee mogelijk oorzaken kunnen bedenken en een oplossing daarvoor, het enige waar ik benieuwd naar ben is eigenlijk wat nou de boosdoener is.
Mijn systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 120,94 | € 120,94 |
| 1 | Asus F2A55-M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 4GB | € 394,- | € 394,- |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000 HDS721010KLA330, 1TB | € 213,70 | € 213,70 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR16N11/2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 63,80 | € 63,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 924,29 | |
1) Ik heb 4GB RAM. Nou is 8GB voor gamen inmiddels de standaard, maar een vriend van mij heeft ook 4GB en kan met zijn i3 + onbekende AMD videokaart (in ieder geval minder krachtig dan mijn GTX970) prima BF4 op 60fps halen en daar ook blijven. Beide betreft 1080p medium of hoger.
2) Mijn HDD staat alsmaar te ratelen, niet alleen tijdens het gamen, maar ook als ik bijna niets doe, zoals muziek luisteren via Spotify of bestandjes typen voor school. Verder vind ik het wel opvallend dat hij extra begint te ratelen tijdens framedrops. Ook behaalt hij (volgens Defraggler) slechts 2MB/s op de C: schijf waar mijn games staan (terwijl de D: schijf rond de 40-70MB/s zit).
De twee oplossing die ik hier voor heb bedacht spreken natuurlijk voor zich:
1) Uitbreiden naar 8GB, zoals een mooi setje van Crucial pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.
2) Overstappen naar een SSD, lekker veel bang for the bucks kiezen pricewatch: Crucial MX100 256GB of pricewatch: Crucial BX100 500GB.
Allebei upgraden zou natuurlijk het mooist zijn en gaat uiteindelijk ook gebeuren, maar welk van de twee zou mijn probleem (het meest) oplossen?
Martijn.
[ Voor 0% gewijzigd door TheTinusNL op 15-05-2015 20:38 . Reden: Solved ]
Informaticus of vakkundig Googler?