Toon posts:

Gezocht: Router (al dan niet AC)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een router?
Mijn vorige router krijg ik niet meer aan de praat (Tplink 1043ND - 1e versie). Bovendien verliest hij soms ook zijn verbinding en het enige dat hielp was de stekker eruit trekken.
Nu dus op zoek naar een nieuw exemplaar maar ik lees zoveel reviews dat ik niet meer weet wat te kiezen.
Wat belangrijk is dat ik een wifi range heb die ver genoeg reikt. Verder mag het ook ac al ondersteunen. Niet al mijn toestellen ondersteunen dit maar ik verwacht dat dit komende jaren wel zal toenemen.
Het uitzicht is minder belangrijk want het dingetje wordt onder de trap gemonteerd. Is wel handig als hij tegen de muur kan gemonteerd worden.
Ik heb al wel wat routers gevonden (Nighthawk R7000, Archer C7, ...).
Verder moet hij ook gigabit kunnen ondersteunen. USB- poortje mag maar hoeft niet (printer is/was op dit moment daarop aangesloten).

Wat is je budget?

Ik verwacht dat ik met € 50 niet zal toekomen maar meer dan € 150 wil ik er niet aan uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Een specifiek merk heb ik geen voorkeur. Die Tplink deed wat hij moest doen. Misschien kunnen jullie mij ook nog aangeven of niet teveel aandacht geef aan het AC-verhaal. Dan zou ik waarschijnlijk ook voor dezelfde tplink (maar dan versie2).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

In het netwerk zit een LG-tv, receiver, ps3, digibox (telenet), NAS, desktop, laptop, ipad, enkele gsm's (android, windows Phone). Tv, receiver, ps3 zitten op switch.

Mocht jullie nog iets nodig hebben, laat het maar weten. Gezien ik nu zonder router zit, zal de beslissing wel zeer snel genomen worden (vandaag of morgen).

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 17:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben zelf erg te spreken over de Archer series van TP-Link (anderen weer niet)
Heb zelf de C5 (groene leds waar de C7 blauwe leds heeft) die dienst doet als dual band router op zowel 5Ghz als 2.4Ghz. Persoonlijk vind ik niet veel verschil zitten tussen de 2 als je ze vergelijkt in de pricewatch en ben toen dus ook voor de goedkopere gegaan.

Zijn nog steeds net als de 1043 erg makkelijk in te stellen en het beestje staat hier erg stabiel te draaien

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Topicstarter
@rubman

ben je tevreden van het bereik en de wifi snelheid?
Qua prijs is die C5 inderdaad wel zeer interessant.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 17:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ja uitermate, bereik van de 5Ghz is gewoon goed te noemen (het is altijd minder dan 2.4Ghz maar dat is bekend neem ik aan.

Kan gewoon in de tuin deels op 5Ghz zitten en anders de rest met 2.4Ghz halen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de duiding.

Wat denken jullie van het AC-verhaal. Is dit future proof of zien jullie dit binnen de 3 jaar alweer naar een andere standaard aangepast worden? Maw hecht ik er niet teveel belang aan?

@ Rubman

Hoe is het bereik binnenshuis? Heb je op een andere etage nog overal bereik of enkel in de nabijheid van de router? Of werk je eventueel met acces points?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik loop toevallig tegen hetzelfde aan; heb een vergelijkbaar aantal apparaten, en heb dezelfde eisen. (De Sitecom die ik van mijn provider heb gekregen gaat er nu toch echt uit)
Ik wil er wel één ding aan toevoegen: een guest SSID dat netjes wordt gescheiden van mijn eigen WLAN. Of mag ik aannemen dat ze dit tegenwoordig allemaal hebben? (Voorheen werd dat nog in de specs aangeduid, tegenwoordig niet meer)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1