Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi antenne + pigtail gezocht voor Intel AC 7260

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 426269

Topicstarter
Ik zoek een Wifi antenne + SMA pigtail voor aansluiting op een Intel AC 7260 draadloze netwerkkaart.

Het kastje waarin zich het mobo (Intel NUC i5) en de AC 7260 bevindt is een (mooie) passieve Tranquil H2 Abel case, met slechts 1 opening voor 1 antenne. Dus ik kan er maar eentje op aansluiten terwijl de AC 7260 volgens mij 2 aansluitpunten heeft. Is het dan nog belangrijk op welk punt ik de pigtail klik?

Ik vraag dit hier voor de zekerheid, zodat ik niet de verkeerde koop. Want ik zie er op www.dx.com aardig wat staan met verschillende aansluitingen.

Op www.tranquilpc.co.uk hadden ze eerst een 7db, maar nu alleen nog een 5db. Dit zal wel niet zo veel uitmaken. Maar de prijs in Engeland is mede door de hoge wisselkoers en de hoge verzendkosten van 15 pond me iets te gortig. Ik zou dan op bijna 50 euro totaal uitkomen. Als ik op www.dx.com kijk, zou het bijna mogelijk moeten zijn voor een tiende van dat bedrag. Maar 10 euro is natuurlijk ook goed.

Wie weet een goeie?

Topicstarter
Okee, bedankt! Dat is los en dus wel ietsje duurder dan DX, maar goed. ;)
Maakt het niet uit dat die antenne maar 3db is en maakt het niet uit op welk puntje ik hem op de AC 7260 klik?

Ik zie onder die antenne nog deze staan: http://www.allekabels.nl/...router-antenne-5-dbi.html (2db meer en 3 euro cheaper, is die ook compatible?)

Maar tips voor aanschaf via www.dx.com zijn ook welkom hoor, want ik moet toch nog iets kopen daar.

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 22-04-2015 12:14]

• QinX
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 16:10

QinX

Shai-Hulud

Ik heb hem zelf ook, maar ik gebruik beide. Ik kan vanavond even voor je testen of het wat uitmaakt. Afhankelijk van waar je NUC staat kan het wel uitmaken hoeveel dBi je nodig hebt, maar als je een goede router hebt en niet van de kelder naar de zolder moet denk ik dat je wel goed zit, je kunt altijd even zoeken naar de 5dBi versie op de website.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Topicstarter
Ja de 5db is dus deze http://www.allekabels.nl/...outer-antenne-5-dbi.html: Maar ik weet niet of die goed is qua Ghz enzo. ;)

In de kamer ernaast werkt wifi wel met een gewone laptop, en volgens mij is zo'n antenne altijd beter. Of niet?

Wat misschien ook nog zou kunnen is er 2 kopen, dan kan ik ze beiden op de AC 7260 klikken, en de 2 pigtails door het gat op de case halen. Maar dan kan ik ze niet vastschroeven want ik heb maar 1 gat. En dan de antenne's los leggen achter het apparaat. Niet echt optimaal denk ik. :)

Thanks.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 22-04-2015 12:20]

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:51
die 5dbi werkt op 2,4. en dat is prima als je door muren heen wil. 5ghz komt niet lekker door muren heen(wel sneller als ik het goed heb)

http://www.allekabels.nl/...router-antenne-9-dbi.html
hier heb je zelfs een 9...

[Voor 30% gewijzigd door loki504 op 22-04-2015 12:21]

Loki Gaming Mmo pvp channel

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:20:
die 5dbi werkt op 2,4. en dat is prima als je door muren heen wil. 5ghz komt niet lekker door muren heen(wel sneller als ik het goed heb)
Aha okee, bedankt voor de info. Ik zie nu dat de 3db via 2.4 en 5Ghz kan, en de 5db alleen via 2.4 (daarom zal de 3db wel duurder zijn dan de 5db). Al zie ik hier productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door Meulendijks89 in een commentaar dat een andere antenne is niet nodig om de 5Ghz band te kunnen ontvangen. Maar 2.4 is goed, als dat beter door muren heen gaat, dat is het belangrijkste.

Ik zit nu nog wel te dubben op welk pinnetje ik de antenne moet klikken. Ik zie 1) Main en 2) Aux op de AC 7260 zitten. Maar dat merken we dan vanzelf wel met een speedtestje. Ik kan niets opblazen volgens mij. :)

Op zich wel vreemd dat die Tranquil Abel H2 NUC case maar 1 wifi antenne plek heeft. Want in de originele NUC case zitten er wel al 2. Op de nieuwe Tranquil H22 en M2 zitten er wel 2 plekken. Grrr! ;)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:06
Geen optie om er een tweede gaatje bij te boren?

Voor Wifi maakt het niet uit welke aansluiting je gebruikt (ooit zelf uitgeprobeerd). Voor Bluetooth weet ik het niet, maar mogelijk werkt dit alleen op Main.

Topicstarter
Ja, aan een tweede gaatje erin boren zat ik ook al te denken. Maar het is zo'n mooi (en duur € 150) kastje. Ik wil hem niet verprutsen, haha. ;)

Zojuist nog even gekeken. Er is eigenlijk geen plek meer voor nog een gaatje. Links en rechts zit al een verdikking van de hoeken en daar wil ik hem niet op/door hebben, als het al kan qua ruimte.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True