Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F@H] remote client uitlezen/beheren.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb daar eens een probleem met de F@H clinet FAHControl. Ik heb F@H nu op 2 machines draaien en gezien dat ik meerdere clients via 1 machine kan beheeren. Zo heb ik op de hoofd machine een client toegevoegd via IP, port en password. Op de client heb ik via configure op tap "Remote Access" het zelfde password ingevult en bij IP Restriction ook het juiste IP. Maar ik krijg geen verbinding vanuit mijn hoofd PC.

De firewall op de client staat uit.
HoofdPC IP: 192.168.103.104
ClientPC IP: 192.168.103.105
Uiteraard zelfde subnet. Ik kan de client pingen en ook de shares benaderen.

Wat ik zo allemaal gedaan heb is: Password verwijdert en verandert, IP op diverse manieren aangepast (192.168.103.0-192.168.103.255 of 192.168.103.0/24 of direct alleen maar 192.168.103.104), Deny heb ik dan ook eens weggehaald of op een heel andere range gezet (10.0.0.1/24). En ook eens het default port nummer 36330 verandert naar 36331. Op de hoofdPC heb ik dan ook het ip verander in de machine naam en ook in FQDN.

Maar de Client blijft op inactive en connecting staan. Nu weet ik het niet meer.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:53

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Je firewall moet de inkomende verbinding ook wel toestaan. Heb je daar toevallig al naar gekeken?

Oma is online! | Dag oma :'(

• Roman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Firewall staat ook op de hoofdpc uit. Op beide machines is de Firewall Service gedeaktiveerd.

Als virusscanner draait Avira Professional zonder Firewall. Zou daar eventueel wat fout gaan? Maakt F@H ergens een log file die ik uiz kann lezen?

Hier even de XML file van de Client:
<config>
<!-- HTTP Server -->
<allow v='192.168.103.0/24'/>
<deny v=''/>

<!-- Network -->
<proxy v=':8080'/>

<!-- Remote Command Server -->
<command-allow-no-pass v='192.168.103.0/24'/>
<command-deny-no-pass v=''/>
<password v='12345'/>

<!-- Slot Control -->
<power v='FULL'/>

<!-- User Information -->
<passkey v='[knip]'/>
<team v='92'/>
<user v='Roman78'/>

<!-- Folding Slots -->
<slot id='0' type='CPU'/>
</config>
/edit: Bij een netstat staat ook geen verbinding naar de client tussen..

/Edit 2: Heb nu andersom geprobeerd en ook dat werkt niet. Ik denk dat ik wat fout doe.

/Edit 3: Het werkt nu. Blijkbaar moet men het programma herstarten na een wijziging.

[Voor 108% gewijzigd door Roman op 22-04-2015 15:47]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True