Nieuwe TV en soundbar/soundbase

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:35
Ik zoek een?
Voor mijn schoonvader ben ik op zoek naar de beste koop op het gebied van TV en soundbar/soundbase.

Wat is je budget?
Gisteravond liet hij mij een folder van de "expert winkel" zien en de prijzen waren:
TV € 999
Soundbar/soundbase €449

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De wensen waren heel simpel een nieuwe tv en soundbar/soundbase, natuurlijk zo goed mogelijk voor een bepaald budget. Voornamelijk tv kijken via ziggo en af en toe icm laptop netflix/popcorn bekijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hij kwam zelf aan met deze producten:
TV:
http://www.elektrolamper....7-samsung-ue40ju6445.html
Soundbar/soundbase:
https://www.bose.nl/NL/nl...33abbae6b013ad572d4e53805

Zelf gezocht:
TV:
pricewatch: LG 42UB820V Zwart
Soundbar/soundbase:( op basis van http://www.whathifi.com/best-buys/best-soundbars-2015)
pricewatch: Pioneer SBX-N700
pricewatch: JBL Cinema SB 400 Soundbar

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik had gezien dat erbij de BOSE Solo 15 geen HDMI aansluiting zit. Hoe zou deze dan goed kunnen werken met zo geheten Full HD content?

Graag zou ik hier wat hulp bij gebruiken.
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Om op een 40 inch tv nog een meerwaarde te zien in de extra pixels van de 4K-resolutie moet de kijkafstand zo'n 1,5 meter zijn. Kan me niet voorstellen dat dit de situatie zal zijn dus in mijn ogen is het niet zinnig om voor zo'n televisie te kiezen. Daarnaast zijn er nog diverse ontwikkelingen gaande zoals de nieuw blu-ray standaard dus je kan er niet van uit gaan dat zo'n tv future proof zal zijn.

Volgens mij zou je stukken beter af zijn met iets als een Panasonic TX-40AS640E om maar een voorbeeld te noemen. Mooie full-hd tv die het goed doet in reviews en ook nog eens erg betaalbaar is. Op deze manier haal je een prima tv in huis en bespaar je een hoop geld.

Wat betreft die soundbar/soundplate lijkt het met goed dat je wat verder kijkt dan Bose. De prijs/kwaliteitsverhouding is in mijn ogen niet in balans bij dit merk. Dat een product geen HDMI aansluitingen heeft, is misschien niet helemaal handig maar ook weer niet heel erg; met een optische kabel zul je waarschijnlijk prima het geluid kunnen doorzetten. Is het alleen wel de vraag wat voor signaal de tv doorstuurt via de optische uitgang. Voor soundbars kun je ook kijken naar Yamaha, zij hebben toch deze productgroep in de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga ook eens kijken naar een paar Full-HD tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
Iemand nog meer ervaring/suggesties? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke minimale en maximale afmetingen zit je aan te denken?
3D?
Smart tv belangrijk?
Curved of recht?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 20:44 ]