Win XP - ondersteuning USB op Thosiba uit jaar 2001

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Ok, niet lachen.

Ik heb dus mijn schoonvader belooft dat ik de oude vakanties foto's van zijn laptop: Thosiba S1800-614 zou halen.

- In eerste instantie met een USB-stick (USB 2.0) volgende foutmeldingen: Sneller USB apparaat op trage USB hub port en ophalen van drivers via hardware wizard werkt niet.

- Ok. Dan stop ik toch een ethernet kabel er in en upload ik alles naar Dropbox. Juist, geen ethernet port.

- Volgende stap: Zou dat inbellen nog werken? Jawel. Dat werkt. Opnieuw geprobeerd om USB-stick hardware wizard te doorlopen, pakt nog niet.

Ik kan nu dus de HD er uit halen en in een USB adapter zetten, maar die moet ik eerst kopen. Dus daarom deze vraag: heeft er iemand nog goede ideeën?

Het internet kan ik op met die laptop om eventueel wat te downloaden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Je kan toch gewoon een USB 2.0 stick gebruiken in een USB 1.0 poort? Oke je krijgt een melding dat je USB stick op een langzame poort is aangesloten, en ja... je moet wachten, maar het werkt toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Nope. De USB-stick verschijnt niet in verkenner.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:41:
Het internet kan ik op met die laptop om eventueel wat te downloaden.
Dus wel WiFi? Dan kun je toch draadloos de bestanden overzetten (zal ook niet snel gaan).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
ajhaverkamp schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:49:
[...]

Dus wel WiFi? Dan kun je toch draadloos de bestanden overzetten (zal ook niet snel gaan).
Haha. Was WiFi maar waar. Nee. Voor de duidelijkheid. Er zit geen ethernet port op en de enige manier waarop ik het internet op kan is via het 56k modem. Je weet wel. Inbellen via de telefoonlijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

CD brander aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Nope ook niet!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:37
Draait de UPnP service wel?

Overigens heb ik dit probleem ook wel eens "hardnekkig" gehad. Toentertijd was bij mij de oplossing om de betreffende USB-driver te verwijderen (via apparaatbeheer). USB-stick opnieuw verbinden en voila het werkte ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Om hoeveel data gaat het? Zou uploaden via die inbelverbinding een optie zijn? (Welke provider bied trouwens nog een inbelverbinding aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:41:
- Volgende stap: Zou dat inbellen nog werken? Jawel. Dat werkt.
56k? :X Dat dat nog werkt 8)7

Maar goed, een USB stick hoort out of de box te werken, ook in XP. Of heb je de drivers van de USB controller niet geïnstalleerd? Zou je even willen kijken of er uitroeptekentjes/vraagtekentjes staan in apparaatbeheer en van die apparaten de dev en ven code willen noteren?

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Device-ID.png

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
lolgast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:52:
Draait de UPnP service wel?

Overigens heb ik dit probleem ook wel eens "hardnekkig" gehad. Toentertijd was bij mij de oplossing om de betreffende USB-driver te verwijderen (via apparaatbeheer). USB-stick opnieuw verbinden en voila het werkte ineens
Je opmerking over apparaatbeheer gaf mij het idee om de USB-Hub driver van de Thosiba via de update wizard te updaten over 56k. UPnP draait gewoon.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Mijzelf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:58:
Om hoeveel data gaat het? Zou uploaden via die inbelverbinding een optie zijn? (Welke provider bied trouwens nog een inbelverbinding aan?)
Het is ongeveer 4GB aan foto's. Ik heb nog niet uitgerekend hoelang dat duurt om te uploaden. Inbellen kan via tomaatnet (als je lid bent van de SP) en nog een nummer van KPN kan je gratis bellen. :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tomaatnet? Serieus?

4GB lijkt me teveel om te uploaden. Je kunt met wat mazzel met 4kB uploaden, dus volgens mij gaat dat een miljoen seconden duren, ruim 10 dagen.

Een andere optie zou een nulmodem kabel zijn (als je een andere PC met seriële poort hebt), dan haal je een whopping 15kB/sec.

Maar de meest kansrijke is toch wel die USB stick aan de praat krijgen. (Zorg wel dat het een Fat ding is, exFat en NTFS kunnen problemen geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:37
Disk eruit en via een Pata-to-USB koppelen aan een normale laptop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

Wel een DVD speler aanwezig?
Dan kan je bijvoorbeeld een Ubuntu live DVD proberen te booten, zal waarschijnlijk traag gaan, maar misschien werkt het.
En met een beetje geluk kan je dan ineens wel je USB stick/wifi stick/etc werkend krijgen.

Als er alleen CD in zit, zijn er vast ook wel kleinere linux live CD's.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Krijgt je usb stick geen drive letter van een ander apparaat wat aangesloten zit en dus niet zichtbaar is?
Is hij zichtbaar bij schijfbeheer onder Systeembeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Vermoedelijk is het nog een ACPI (antiek) systeem en niet een AACPI systeem. Wellicht zelfs een E_ISA_UP (nog antieker) systeem.

Ik zou WinPE 1.6 op een CD-ROM (geen DVD!) zetten en daarmee opstarten. Vanuit WinPE 1.6 wordt een externe USB 2.0 schijf wellicht wel herkend.

Ubuntu Live-CD en WinPE 2.0 of hoger gaat wellicht niet eens werken omdat het vermoedelijk geen AACPI is.

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 22-04-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe jezelf een lol en koop gewoon een USB2 pata 2.5" kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:39:
Doe jezelf een lol en koop gewoon een USB2 pata 2.5" kabel.
Bijna goed :P

Ik zou gaan voor een harddisk behuizing voor USB. De kans dat de harddisk meer power nodig heeft dan USB kan leveren is met dat oudere spul wel aanwezig. Haal dan een behuizing voor een 2,5" Pata disk met een poweradapter..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die adapters/kabels komen tegenwoordig met een losse voeding ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vergeet het host OS, gaat niet lekker werken.

Boot een ander OS via de DVD lezer (volgens de Toshiba site zit die er in) dat op een CD of DVD staat, en ga daar mee je data overzetten. Een OS dat waarschijnlijk wel gaat werken is de Knoppix livecd voor i686. Als die niet kan starten moet je naar i486 gaan. Als het wel start maar raar doet moet je met ACPI off opstarten of met hardware safe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Raven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:59:
[...]

56k? :X Dat dat nog werkt 8)7

Maar goed, een USB stick hoort out of de box te werken, ook in XP. Of heb je de drivers van de USB controller niet geïnstalleerd? Zou je even willen kijken of er uitroeptekentjes/vraagtekentjes staan in apparaatbeheer en van die apparaten de dev en ven code willen noteren?

[afbeelding]
Ik heb gekeken in apparaatbeheer maar krijg met geen mogelijkheid het venster te zien wat jij krijgt. (rechtermuisknop > eigenschappen van mass storage device) het is Win XP Home Edition. Geen idee of het daar aan ligt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat plaatje was een voorbeeld ;) , staan er meldingen in apparaatbeheer met een uitroep/vraagteken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
USB-Stick is zichtbaar in apparaatbeheer en krijg foutcode 1. (Apparaat is niet juist geconfigureerd) :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Arunia schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:16:
Krijgt je usb stick geen drive letter van een ander apparaat wat aangesloten zit en dus niet zichtbaar is?
Is hij zichtbaar bij schijfbeheer onder Systeembeheer?
Nope. USB-Stick is niet zichtbaar in schijfbeheer!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:22:
USB-Stick is zichtbaar in apparaatbeheer en krijg foutcode 1. (Apparaat is niet juist geconfigureerd) :D
Volgens How to troubleshoot unknown devices that are listed in Device Manager in Windows XP kan dat naar een missende driver verwijzen, al ben ik andere foutmeldingen gewend.

Maar een USB-stick zou standaard moeten werken, welk type USB stick gebruik je?
Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:24:
[...]

Nope. USB-Stick is niet zichtbaar in schijfbeheer!
Als die in apparaatbeheer niet herkend wordt klopt het dat die daar niet staat.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
moet dat via een usb stick?

alternatieven op dvd/cd branden
harde schijf eruit halen en op adapter aansluiten (ide > sata)
oude USB stick < 2 GB gebruiken, als fat 32 formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Nakebod schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:16:
Wel een DVD speler aanwezig?
Dan kan je bijvoorbeeld een Ubuntu live DVD proberen te booten, zal waarschijnlijk traag gaan, maar misschien werkt het.
En met een beetje geluk kan je dan ineens wel je USB stick/wifi stick/etc werkend krijgen.

Als er alleen CD in zit, zijn er vast ook wel kleinere linux live CD's.

[...]
[mes[quote]RaZ schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:47:
[...]

Bijna goed :P

Ik zou gaan voor een harddisk behuizing voor USB. De kans dat de harddisk meer power nodig heeft dan USB kan leveren is met dat oudere spul wel aanwezig. Haal dan een behuizing voor een 2,5" Pata disk met een poweradapter..
[/quote]
sage=4[quote]johnkeates schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:09:
Vergeet het host OS, gaat niet lekker werken.

Boot een ander OS via de DVD lezer (volgens de Toshiba site zit die er in) dat op een CD of DVD staat, en ga daar mee je data overzetten. Een OS dat waarschijnlijk wel gaat werken is de Knoppix livecd voor i686. Als die niet kan starten moet je naar i486 gaan. Als het wel start maar raar doet moet je met ACPI off opstarten of met hardware safe mode.
[/quote]
4112571,noline]lolgast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:11[/message]:

Disk eruit en via een Pata-to-USB koppelen aan een normale laptop? :)
Ik denk dat de optie of live CD of HD er uit en in behuizing stoppen nog het meest lucratief is. Hoewel die USB-Stick ook gewoon moet kunnen gaan werken natuurlijk. Voor live CD moet ik uiteraard eerst branden, kom ik ergens in de avond wel aan toe. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Raven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:26:
[...]

Volgens How to troubleshoot unknown devices that are listed in Device Manager in Windows XP kan dat naar een missende driver verwijzen, al ben ik andere foutmeldingen gewend.

Maar een USB-stick zou standaard moeten werken, welk type USB stick gebruik je?

[...]

Als die in apparaatbeheer niet herkend wordt klopt het dat die daar niet staat.
Allemaal 2.0 USB-sticks van 4GB of hoger. De opmerking van hierboven om een oude van < 2 gb te krijgen en te formatteren op FAT32 zou denk ik wel werken. Alleen dan moet ik heel goed gaan zoeken naar een oude USB-stick.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
USB apparaten willen wel vaker niet goed installeren, je kunt dan C:\Windows\inf\INFCACHE.1 verwijderen. Na 1 of 2 reboots wordt dat bestand opnieuw aangemaakt.

Kijk ook in devmgmt.msc of de USB mass storage device wel gebruikt maakst van USBSTOR.SYS

Voor de rest kun je nog wat registry dingen checken, maar die typ ik hier wel neer als je bovenstaande niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Een Hirens, of Falcon of Linux boot CD is trouwens misschien net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
moest direct aan de Knoppix live cd denken.

Maar doet enkel de usb stick het niet of werkt de usb poort helemaal nergens mee? En is naast 1 usb poort, de 56k modem verder de enige uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
oheng schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:29:
USB apparaten willen wel vaker niet goed installeren, je kunt dan C:\Windows\inf\INFCACHE.1 verwijderen. Na 1 of 2 reboots wordt dat bestand opnieuw aangemaakt.

Kijk ook in devmgmt.msc of de USB mass storage device wel gebruikt maakst van USBSTOR.SYS

Voor de rest kun je nog wat registry dingen checken, maar die typ ik hier wel neer als je bovenstaande niet helpt.
Ik ben nu naar je oplossing aan het kijken, maar toch. Live CD wordt steeds aantrekkelijker. :)
sambalbaj schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:38:
moest direct aan de Knoppix live cd denken.

Maar doet enkel de usb stick het niet of werkt de usb poort helemaal nergens mee? En is naast 1 usb poort, de 56k modem verder de enige uitgang?
Hoho, zelfs twee USB poorten!. Nee het 56k modem is niet de enige uitgang. Eventueel kan ik ook nog alle 4GB aan foto's op floppy's zetten. :>

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
http://www.toshiba.nl/dis...ducts/satellite-1800-614/

al de gevonden, de specificaties

edit, een USB-RS232 adapter op de seriele poort kan nog maar is zeker niet ideaal. Zou nog kijken of je usb werkend kan krijgen en anders voor de live cd gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door sambalbaj op 22-04-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Ik realiseer mij net dan Windows XP USB 2.0 pas ging ondersteunen na release van SP1.

:O

Ik gooi de SP1 op een CD en installeer het. Mocht USB dan nog niet werken, dan ga ik voor de adapter!

[ Voor 36% gewijzigd door Niejo op 22-04-2015 13:55 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je gaat mij toch niet vertellen dat die (en SP2 en 3 + paar 100 losse updates) er niet op staat? :X

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 22-04-2015 13:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Raven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:55:
Je gaat mij toch niet vertellen dat die er niet op staat? :X
Oeps? |:(

Dat realiseer ik mij dus pas écht nét.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07
Harde schijf eruit halen en eventueel met een converter en USB aan je eigen PC / laptop hangen geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:56:
[...]

Oeps? |:(

Dat realiseer ik mij dus pas écht nét.
XP zonder updates, dat dat ding nog werkt :P XP is niet echt geweldig zonder SP's en met SP2 werd er ook nog eens een firewall toegevoegd (of was het flink verbeterd?). Dat ding het internet zo op laten gaan is niet echt verstandig volgens mij :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

56K inbel verbinding. Een virus ondersteunt dat niet eens. Die geeft een time-out tijdens het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:15

Rmg

Hoe zijn de foto's er op gekomen? bestaat de oude camera nog? die kan je gebruiken om de data heen en weer te pendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:28:
56K inbel verbinding. Een virus ondersteunt dat niet eens. Die geeft een time-out tijdens het downloaden :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:50

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind dit echt een episch topic. Ik kan zelf ook enorm genieten van dit soort puzzels. Je kunt ze ook simuleren door een kale versie van WinXp of Win7 op een willekeurige laptop te installeren, en dan zoveel uitroeptekentjes te hebben dat je geen enkele werkend device lijkt te hebben om de drivers te downloaden om ze wel te laten werken :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:42:
[...]

Ik ben nu naar je oplossing aan het kijken, maar toch. Live CD wordt steeds aantrekkelijker. :)

[...]
Gewoon C:\WINDOWS\inf\infcache.1 even verwijderen.

En over de registry:
Check of onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion het item 'DevicePath' verwijst naar '%SystemRoot%\inf' (andere plaatsen mag ook)

Check ook of onder :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Factory
'FactoryPreInstallInProgress' en 'AuditInProgress' beide 0 zijn. Ze mogen niet op 1 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
oheng schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:31:
[...]
Gewoon C:\WINDOWS\inf\infcache.1 even verwijderen.

En over de registry:
Check of onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion het item 'DevicePath' verwijst naar '%SystemRoot%\inf' (andere plaatsen mag ook)

Check ook of onder :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Factory
'FactoryPreInstallInProgress' en 'AuditInProgress' beide 0 zijn. Ze mogen niet op 1 staan!
Ik moet deze nog proberen! Begin ik morgen aan, ook de puzzelaar. Heeft nog andere verplichtingen.
Rmg schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:30:
Hoe zijn de foto's er op gekomen? bestaat de oude camera nog? die kan je gebruiken om de data heen en weer te pendelen
Goeie! Ik heb m'n schoonvader de opdracht geven om een oude USB of die oude camera op te snorren. De drivers van canon zijn nog geïnstalleerd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
SP1 heb ik trouwens geïnstalleerd. En zou voor USB 2.0 support moeten zorgen. Heeft helaas niet gewerkt dus. Terwijl ik op internet zat, is op de achtergrond SP2 gedownload. Hahaha. Dus ook SP2 is nu geïnstalleerd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:45:
SP1 heb ik trouwens geïnstalleerd. En zou voor USB 2.0 support moeten zorgen. Heeft helaas niet gewerkt dus. Terwijl ik op internet zat, is op de achtergrond SP2 gedownload. Hahaha. Dus ook SP2 is nu geïnstalleerd.
Je zit op het internet? Waarom gooi je alles niet in een of ander cloud account?

Hoewel even puzzelen ook wel leuk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
op de achtergrond met dat systeem en twee keer een sp gedownload via Internet?
Echt niet via die 56k modem en met dat ding kan je echt niets doen ondertussen.

Ik twijfel sterk aan de juistheid van de casus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Raven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:55:
Je gaat mij toch niet vertellen dat die (en SP2 en 3 + paar 100 losse updates) er niet op staat? :X
Als er een nieuwe laptop met internetverbinding komt, is updaten dus iets dat je echt voor hem moet regelen. Net als geen-adminrechten en wel-virusscanner.

En ook: er wordt blijkbaar niet regelmatig gebackupt, dat is ook iets om met klem aan te raden aan de beste man. En daarna nog drie keer dat herhalen en over een tijdje de backup controleren.

-

Beste voor nu lijkt mij ook een boot-CD a la Knoppix. Nu allerhande updates doorvoeren voordat je de broodnodige backup maakt kan een keer verkeerd gaan.

En inderdaad leuke casus, leuk om nog eens de modemtonen IRL te mogen horen :D

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2015 07:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niejo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:45:
-->
sambalbaj schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:55:
op de achtergrond met dat systeem en twee keer een sp gedownload via Internet?
Echt niet via die 56k modem en met dat ding kan je echt niets doen ondertussen.

Ik begin sterk aan de juistheid van de casus.
Hoe kan je SP's met 56k zó snel downloaden? :?
F_J_K schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:09:
En inderdaad leuke casus, leuk om nog eens de modemtonen IRL te mogen horen :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Je kunt met een 56k modem bijna geen service pack downloaden. 56k is iets van 5KB per seconde IIRC, dus over 100MB doe je richting de 7 uren ofzo.
En dan met SP2 nog eens 7 uren.

Ongeveer dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar reken je dan met de downloadgrootte van de volledige installer of alleen de benodigde files die de updater van XP (hopelijk alleen) binnenhaald?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Raven schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:35:
Maar reken je dan met de downloadgrootte van de volledige installer of alleen de benodigde files die de updater van XP (hopelijk alleen) binnenhaald?
SP1 offline installer is 135MB, en SP2 offline installer is 258MB. Ik heb het dus een beetje conservatief gehouden met mijn 100MB, want het exacte getal via Windows update weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door oheng op 23-04-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
oheng schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:02:
[...]
SP1 offline installer is 135MB, en SP2 offline installer is 258MB. Ik heb het dus een beetje conservatief gehouden met mijn 100MB, want het exacte getal via Windows update weet ik niet.
SP1 heb ik op een CD gebrand en via die manier geïnstalleerd. Hoe ik via 56K SP2 heb kunnen downloaden. Lijkt mij onmogelijk. Maar Windows update kwam toch echt naar boven en gaf aan SP2 te gaan installeren. Is'tie ongeveer 2 uur mee bezig geweest.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
Na trouwens nog een halve dag bezig te zijn geweest om USB via bovenstaande manier aan de praat te krijgen. Is de beste optie gebleken om de HDD er uit te halen en in een USB behuizing te plaatsen: http://www.alternate.nl/S...roduct/73247?event=search

De wijze waarop XP draaide gaf mij ook niet echt moed om een Linux live CD er in te hangen. Thanks voor de tips. En in het vervolg. Het is een stuk minder werk om gewoon HDD er uit te halen! :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Volgens de specs heeft dat apparaat een seriële poort *O*

Linkje

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1