Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het avontuur met S3 en mijn geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• 302117
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2016
Ik ben erg gehecht aan S3. Mijn pc's staan in het kamertje hiernaast en de kabels lopen door een gat in de muur o.a. naar de monitor / toetsenbord / geluidskaart hier in de zitkamer. Dat is muisstil en geen gedoe met cases in m'n toch al kleine zitkamer. Bovendien zou ik na al die jaren niet meer zonder S3 kunnen waarbij ik elke morgen met een druk op het toetsenbord weer verder kan waar ik was.

Alleen, m'n geluidskaart werkt niet altijd mee en daar heb ik al heel wat avonturen mee beleefd en die wil ik graag delen, misschien heeft iemand er wat aan of krijg ik goed advies.

Ik heb destijds veel geluidskaarten geprobeerd en ben tenslotte voor een wat duurdere gegaan, de Focusrite Saffire Usb 6. Ik maak zelf opnames dus ik heb een goede kaart nodig voor m'n microfoon. De kaart is robuust met goed geluid en na enig zoeken om hem op de goede usb poort aan te sluiten werkte hij prima met S3, gaat s'avonds lekker slapen en wordt 's morgens bij een toetsaanslag netjes wakker. Een enkele keer doe ik een power-recycle als blijkt dat na het opstarten van de audio software de kaart erg ruist op de input.

Toen kocht ik een nieuwe pc met zowel usb 2 als 3, en aangezien de kaart nog usb 1.1 is (waar je geen! last van hebt qua audio en gebruik) was het weer even zoeken waar ik hem aan moest sluiten. Voor muis/tobo was op het moederbord al een switch omgezet zodat op die specifieke usb 2 aansluiting de voeding niet uitgezet werd omdat ik anders de pc niet uit slaap kon halen tijdens S3 en die usb slots kon ik dus niet gebruiken, maar op een usb aansluiting aan de voorkant bleek de kaart tenslotte wel goed te werken. Als ik heb op een andere usb aansloot wilde de pc niet afsluiten, bleef dus hangen tijdens afsluiten, waarschijnlijk iets te maken met de voeding die niet uitgezet kon worden?
Op weer een andere usb werd de kaart onstabiel in die zin dat hij het contact met windows soms verloor, ik kreeg geen geluid meer.

Efin tenslotte werkte het goed met die (usb 3) poort op de voorkant. Tot ik een week geleden een nieuwe video kaart kocht en nu zit ik weer met dat bij wakkerworden de kaart geen verbinding meer heeft, het hele verhaaltje begint weer van voor af aan. Het verschil met de oude situatie is dat de nieuwe videokaart (gta :) ) twee voeding pluggen nodig heeft, dus meer stroom dus ik vermoed dat ik daar het probleem moet zoeken.

Nu zit ik te denken om eens een usb hub met voeding te proberen, omdat het probleem volgens mij vooral met voeding te maken heeft, ik ga vanmiddag een hub met netvoeding kopen, kijken of dat helpt.
Ik ben iemand van software, niet van hardware, daar ben ik niet handig in en weet ik weinig van. Mensen met suggesties en ervaringen welkom.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True