Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik kwam op kickstarter dit project tegen:

https://www.kickstarter.c...-things-taken-to-the-next
"The IoT development platform that runs Python in real time, and features the perfect blend of power, friendliness and flexibility."

Leek me een interessant stukje hardware om bijvoorbeeld een LEDstrip mee aan te sturen via WiFi. Ik heb wat code voorbeeldjes gezien op de kickstarter pagina en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid:
- OTA code updaten/uploaden
- configureerbare PinOut
- Low-power WiFi-connection
- behoud van WiFi-verbinding in "slaap" stand
- en nog veel meer.

Klinkt als een reclame praatje, maar ik heb hier verder niets mee te maken. Ik ben enkel enthausiast en hoop iemand hiermee ook enthausiast te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>> Where are we?

In The Netherlands, and we will be manufacturing the WiPy right here in Eindhoven with the best possible quality, only 5Km away from the High Tech Campus, where the Philips Research Center is located. This is the same place where many great inventions that have changed our lives were conceived, like the Cassette, the LaserDisc, the CD and DVD, but also the Senseo coffee maker, the Blu-ray disc, and many more.

leuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
Dat was me ook al opgevallen... Beetje weird dat ze melden dat ze ergens dicht in de buurt zitten...
Ik woon misschien om de hoek van een drugsdealer, maar dat zegt niets over mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
knottnerus schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:10:

Leek me een interessant stukje hardware om bijvoorbeeld een LEDstrip mee aan te sturen via WiFi.
Sommige zal dat kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk dat dit de standaard invidiually addressable LED strips kan aansturen.

Persoonlijk vraag ik me altijd af bij zulk soort dingen waarom niet gewoon C(++) met goede en eenvoudig te gebruiken libraries meegeleverd. Maar goed, voor mensen die geen C kunnen en wel Python is dit natuurlijk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 12:04
knottnerus schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:10:
Ik kwam op kickstarter dit project tegen:

Leek me een interessant stukje hardware om bijvoorbeeld een LEDstrip mee aan te sturen via WiFi.
Dit zal waarschijnlijk niet zomaar gaan. Een ledstrip gebruikt meer vermogen dan de wipy kan leveren. Dan heb je dus nog een aparte voeding voor de ledstrip nodig. Alle aansluitingen zijn wel aanwezig om digitale ledstrips aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
Je hebt uiteraard helemaal gelijk. Ik heb deze thuis al liggen: http://www.samenkopen.net/action_product/954351/629780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon87
Ik heb geprobeerd om een digitale ledstrip aan te sturen via een raspberry.
Zo'n ledstrip waarbij je elk ledje apart kan besturen.
Nu lukte dit niet omdat er een timing issue is aangezien de RPI geen realtime code draait maar er linux tussen zit. Ik heb hierbij de WS2812B ledstrip gebruikt.
Ik vraag me af of de wipy hier ook last van heeft. Als het goed is komt die van mij in augustus binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon87
Ik kan het niet heel goed zien maar het lijkt er op dat de repeater een ingangsvoltage van 12v nodig heeft. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
Je hebt (wederom) gelijk. Ik reageer te snel.
De WiPy gaat enkel een datastroom verzorgen naar een strip met WS2812B LEDs en de power wordt apart verzorgd.
Pagina: 1