Toon posts:

china meuk camera(s) via zoneminder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

Via ebay aantal cctv/camera's uit china gehaald. Beestjes werken prima via reguliere software (webbased / vlc stream / wget image)

Nu wil ik deze camera's via zoneminder gaan monitoren en opslag verzorgen. Echter lukt het voor geen meter :X maar ben inmiddels zo lang bezig 'dat het -moet en zal- werken'
(beetje zoals RPi en wifi dongle (rtl8192eu))

Betreft
Wansview NCM630w
• webbased/mobile view kan ik prima de jpegs opvragen
• rtsp stream via vlc werkt ook prima
• zoneminder blijft piepen over decoden en buffer

Watsdieprobleem
• geen stream via zoneminder
• geen jpeg via zoneminder

Gefrot
• zoneminder laatste versie geinstalleerd
• authorisatie werkend (was een must voor zoneminder)
• uit frustratie maar volledige rechten 777 op mappen:
- /tmp/zm
- /var/www/html/zm
- /usr/share/zoneminder/
• zoneminder toont nu events (??) maar inhoudelijk wordt ik daar niet veel wijzer van

(webbased)log zoneminder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 2015-04-22 09:35:19.683053 zmc_m4  2892    ERR Unable to decode jpeg   zm_remote_camera_http.cpp   1186
2015-04-22 09:35:19.649573  zmc_m4  2892    ERR Failed requesting writeable buffer for reading JPEG image.  zm_image.cpp    1011
2015-04-22 09:35:19.616057  zmc_m4  2892    ERR Held buffer is undersized for requested buffer  zm_image.cpp    330
2015-04-22 09:35:19.449339  zmc_m4  2892    ERR Unable to decode jpeg   zm_remote_camera_http.cpp   1186
2015-04-22 09:35:19.415806  zmc_m4  2892    ERR Failed requesting writeable buffer for reading JPEG image.  zm_image.cpp    1011
2015-04-22 09:35:19.381864  zmc_m4  2892    ERR Held buffer is undersized for requested buffer  zm_image.cpp    330
2015-04-22 09:35:19.290327  zmc_m4  2892    ERR Unable to decode jpeg   zm_remote_camera_http.cpp   1186
2015-04-22 09:35:19.256907  zmc_m4  2892    ERR Failed requesting writeable buffer for reading JPEG image.  zm_image.cpp    1011
2015-04-22 09:35:19.221203  zmc_m4  2892    ERR Held buffer is undersized for requested buffer  zm_image.cpp    330

bootlog...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DBI connect('database=zm;host=localhost','zmuser',...) failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) at /usr/share/perl5/ZoneMinder/Config.pm line 91.
Can't connect to db at /usr/share/perl5/ZoneMinder/Config.pm line 100.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/share/perl5/ZoneMinder/Config.pm line 100.
Compilation failed in require at /usr/share/perl5/ZoneMinder.pm line 33.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/share/perl5/ZoneMinder.pm line 33.
Compilation failed in require at /usr/bin/zmpkg.pl line 37.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/bin/zmpkg.pl line 37.
failure

dat laatste vond ik redelijk zorgelijk, echter wanneer ik de gegevens van sql controleer, klopt dat 1:1 :?

[Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2015 11:33]

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Klopt het pad naar die mysql-socket ook en heeft je applicatie permissie om er bij te komen?
Zijn de plaatjes ook echt jpeg en niet stiekem bmp of png ofzo?
Ziet je packetsniffer verkeer tussen zoneminder en die camera?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Je kunt ZoneMinder niet zomaar op elke Linux distributie installeren en dan verwachten dat het werkt.

ZoneMinder zit niet echt fatsoenlijk in elkaar en dat is een understatement.

ZoneMinder gebruiken met goedkope camera's combineren is dan al helemaal risicovol. Er was een kans dat je een beloning kreeg, maar als je geen *nix expert bent en niet over veel tijd beschikt en niet over de gebaande paden loopt dan gaat het je nooit lukken. Hetzelfde geldt voor het verzorgen van de storage in combinatie met ZoneMinder; hier zijn ook extra aannames nodig en ZoneMinder specifieke kennis.

Er zijn eigenlijk maar twee dingen die ZoneMinder heeft en dat is goede marketing en een gebrek aan concurrentie.

Als je software wilt hebben die wat beter in elkaar zit en je wilt ook dat het allemaal open-source is, etc., dan kun je beter naar motion kijken. De programmeurs die dat gedaan hebben, zijn gewoon beter.

In 2009 was dit overigens ook al zo: https://prupert.wordpress...18/motion-1-zoneminder-0/ .

Mocht je denken dat er in 6 jaar wel veel veranderd zal zijn, dan wens ik je veel succes met ZoneMinder :+

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17
Hmm motion ligt ook al tijden redelijk op z'n gat qua ontwikkeling (al zijn er weer wat kleine bijvb: https://github.com/Mr-Dave/motion/tree/unstable .. doet nu ook rtsp (via ffmpeg)) en heeft ook zo z'n hebbelijkheden.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:24:
Klopt het pad naar die mysql-socket ook en heeft je applicatie permissie om er bij te komen?
* check
Zijn de plaatjes ook echt jpeg en niet stiekem bmp of png ofzo?
nope, echt jpg (zonder e)
Ziet je packetsniffer verkeer tussen zoneminder en die camera?
yups, ze kunnen en babbelen met elkaar (zoneminder is best data geil merk ik nu)
sparticle schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:28:
Je kunt ZoneMinder niet zomaar op elke Linux distributie installeren en dan verwachten dat het werkt.

ZoneMinder zit niet echt fatsoenlijk in elkaar en dat is een understatement.
heb voor dit software pakket gekozen omdat die best veel geadviseerd werd. En motion is best mooi, maar te beperkt voor ons.
ZoneMinder gebruiken met goedkope camera's combineren is dan al helemaal risicovol. Er was een kans dat je een beloning kreeg, maar als je geen *nix expert bent en niet over veel tijd beschikt en niet over de gebaande paden loopt dan gaat het je nooit lukken.
mweh - dat is met bijna ieder pakket, paden -moeten- goed zij.
Hetzelfde geldt voor het verzorgen van de storage in combinatie met ZoneMinder; hier zijn ook extra aannames nodig en ZoneMinder specifieke kennis.

Er zijn eigenlijk maar twee dingen die ZoneMinder heeft en dat is goede marketing en een gebrek aan concurrentie.
is dat niet kwestie van mounten?
Als je software wilt hebben die wat beter in elkaar zit en je wilt ook dat het allemaal open-source is, etc., dan kun je beter naar motion kijken. De programmeurs die dat gedaan hebben, zijn gewoon beter.

In 2009 was dit overigens ook al zo: https://prupert.wordpress...18/motion-1-zoneminder-0/ .

Mocht je denken dat er in 6 jaar wel veel veranderd zal zijn, dan wens ik je veel succes met ZoneMinder :+
motion is plain/simple voor 1 camera, of je moet per cam poorten gaan defigneren, leuk, maar niet voor oplossing met 8+ camera's. misschien moet ik dan toch maar uitwijken naar ispy (windows) wat 'exact' de wens vervult, maar niet geschikt voor linux

• gekkie
himlims_ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:17:
[...]
motion is plain/simple voor 1 camera, of je moet per cam poorten gaan defigneren, leuk, maar niet voor oplossing met 8+ camera's. misschien moet ik dan toch maar uitwijken naar ispy (windows) wat 'exact' de wens vervult, maar niet geschikt voor linux
Ah tis vooral voor realtime koekeloeren dus ?
Heb er hier een webproxy voor staan die de poortjes mapt naar URL's .. maar goed er zou opzich nog genoeg aan te ontwikkelen zijn ja.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
mwah doel is eigenlijk preventief/afschrikwekkend om derving en moetwilling slopen van hardware tegen te gaan. (nieuwste trent; frot een potloot punt in de usb poort - na 15m. is het poeff computertje defect)
- beelden opslaan
- eenvoudige interface voor terugzoeken beeld
- eventueel live monitoring (maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren ivm inbreuk privacy)

zoneminder zou dat moeten kunnen, maar krijg de video/live-stream niet werkend. afbeeldingen/stils worden wel opgeslagen.

motion lijkt beeld te geven, maar dan wordt zon gedoe om dit overzichtelijk te maken voor personeel.

ispy is opensource windows tool, doet exact waarvoor wij het systeem wensen te gebruiken. mjah... windows, ligt weer niet in lijn met ict beleid en doelstellingen.

• gekkie
himlims_ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:26:
mwah doel is eigenlijk preventief/afschrikwekkend om derving en moetwilling slopen van hardware tegen te gaan. (nieuwste trent; frot een potloot punt in de usb poort - na 15m. is het poeff computertje defect)
- beelden opslaan
- eenvoudige interface voor terugzoeken beeld
- eventueel live monitoring (maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren ivm inbreuk privacy)

zoneminder zou dat moeten kunnen, maar krijg de video/live-stream niet werkend. afbeeldingen/stils worden wel opgeslagen.

motion lijkt beeld te geven, maar dan wordt zon gedoe om dit overzichtelijk te maken voor personeel.

ispy is opensource windows tool, doet exact waarvoor wij het systeem wensen te gebruiken. mjah... windows, ligt weer niet in lijn met ict beleid en doelstellingen.
Mjah het is (semi)interfaceloos .. dus de interface voor het terugzoeken zul je dan inderdaad zelf moeten bakken, evenals een overzichtje voor het realtime monitoren.

Hmm kunnen die USB poorten geen shortcircuit zien .. apart.

Achja op de gemiddelde universteit is dat slopen maar opgelost met BYOD.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
camera's draaien via de wifi; op die manier zijn ze mobiel en breed inzetbaar

..grootste voorgezetonderwijs instelling van nld (13-17jr) andere mentaliteit dan universiteit :+

zie nu commercieel pakketje; Xeoma - lijkt beetje op ispy maar dan met prijskaartje lol, je stream wordt willekeurig onderbroken en vervangen met beelden van willekeurige cctv elders in de wereld 8)7

[Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 23-04-2015 11:44]

• gekkie
himlims_ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:33:
camera's draaien via de wifi; op die manier zijn ze mobiel en breed inzetbaar

..grootste voorgezetonderwijs instelling van nld (13-17jr) andere mentaliteit dan universiteit :+
Mwah worden ook genoeg dingen gesloopt .. of voor onbepaalde tijd geleend .. zelfs met het hele BYOD laptopproject gebeuren .. zolang de verzekering het maar slikt.
zie nu commercieel pakketje; Xeoma - lijkt beetje op ispy maar dan met prijskaartje lol, je stream wordt willekeurig onderbroken en vervangen met beelden van willekeurige cctv elders in de wereld 8)7
crowdsource jij met dat pakketje dan ook gelijk je kleine usb-slopers all over the world ? :+

• npyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 17:45
Zelf heb ik ZoneMinder werkende met een paar goedkope chinese camera's under Ubuntu Server. Mijn ervaring is dat de combinatie van wifi camera's en ZoneMinder niet goed werkt. Zodra er maar even een verstoring is in het signaal, krijgt ZoneMinder het allemaal niet werkende. Mijn uiteindelijke oplossing hiervoor was het aansluiten van de camera's via powerline.

Een ander punt is de url waarmee je de camera benadert. De beste lijst die ik kon vinden is : http://www.ispyconnect.com/sources.aspx

En om de een of andere reden moet je altijd het admin-account gebruiken om de url te benaderen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu ook zo'n goedkope Chinese camera werkend gekregen met ZoneMinder. Lees: ik heb beeld. Vanavond komt als goed is de Foscam 9903 binnen, en hopelijk gaat die goed werken icm ZoneMinder.

Ik wil best betalen (ca 50 euro) voor een goed werkend CCTV pakket wat draait op Ubuntu Server. Maar ik kan er zo 123 geen vinden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
heb zelfde probleem, ben nu bezig met PVR uit china a 60euro; dan maar hardware matige oplossing; zolang het maar werkt

pvr's liggen bij customs, kan nog geen ervaring delen. maar dan is het ook geen nos-topic meer :)

ik begrijp niet goed waar dat zoneminder soms mis gaat; wel beeld, maar dan soms geen video, wel video maar dan weer kut resolutie, helemaal 100% vlekkeloos krijg ik het nog niet werkend.
en volgens mij is 60-70% van die china-meuk-cams 1:1 hetzelfde, alleen andere behuizing of stickertjes

• gekkie
Wellicht dat rtsp wat mogelijkheden tot implementaties verschilletjes biedt .. en de camera dus wat uit stuurt waar zoneminder af en toe niet mee over weg kan ?

(zie bijvb http://www.zoneminder.com/forums/viewtopic.php?p=53704 .. en dat dus wellicht het kijken naar een wat nieuwere ffmpeg wellicht zou kunnen helpen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geen Synology NAS tot je beschikking? Daar heb ik twee China camera's prima werkend in, gewoon RTSP/ONVIF...

β˜… Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen β˜…
Geen vragen via privΓ©bericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
ThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:14:
Geen Synology NAS tot je beschikking? Daar heb ik twee China camera's prima werkend in, gewoon RTSP/ONVIF...
Of desnoods een VM xpenology laten draaien met surveillance station.
Staat daar op school vast wel een pc die dat aan kan

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee