Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Continuous Short Beeps Gigabyte GA-Z97X Gaming 5

Pagina: 1
Acties:

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:14
Ik heb enkele nieuwe onderdelen aangeschaft waaronder een (Gigabyte) mobo, CPU, GPU en een SSD. De PSU is het oude.

Alles werkte prima maar was toch niet tevreden met de CPU die ik dan omgeruild had. De nieuwe geinstalleerd maar dit keer ging er bij het aansluiten niets aan. Het systeem gaf geen kik. Ik liet het voor wat het was en ging naar de poolzaal om de CL wedstrijden te kijken. Bij terugkomst zag ik dat het lichtje op de GPU was opgelicht. Voor ik vertrok had ik de CPU weer ingepakt om terug te sturen als DOA maar ik dacht ik probeer het even opnieuw.

Het systeem komt in POST maar begint dan continu korte piepjes te geven. Na een search op YouTube kom ik echter alleen superkorte piepjes die nog geen 0.1 ms per piep lijken te duren. Bij mij duren de piepjes toch wat langer.

Ik post deze topic omdat ik toch twijfel of ik dan ook een nieuwe voeding moet halen (wat volgens de handleiding van de mobo het probleem moet zijn). De huidige is een Coolermaster Ultimate van 1100 watt (5 jr oud).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 249,90€ 249,90
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 376,95€ 376,95
1Cooler Master Cosmos Pure Black€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster P2450H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 70,80€ 70,80
1Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,-€ 60,-
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,50

Inventaris

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder direct een bepaald onderdeel de schuld te geven, wat heb je al aan troubleshooting gedaan? Al eens zo kaal mogelijk geboot (dus 1 reepje RAM, zonder videokaart). Wat doet dat? Socket geinspecteerd op verbogen pinnetjes?

Daarnaast,
Alles werkte prima maar was toch niet tevreden met de CPU die ik dan omgeruild had
Welke? Hoe, niet tevreden?

• nwnc
Had het ook met 1 reepje RAM geprobeerd. Verder met zo min mogelijk onderdelen proberen te starten. Socket i.d.d. ook geïnspecteerd, ziet er prima uit.

Mijn oude mobo en cpu gaan en blijven aan op dezelfde voeding. Zodra ik thuis ben ga ik alles uit de kast halen en opnieuw aan de gang.
De CPU was eerst een i5-4460 die op dezelfde kloksnelheid was als mijn oude CPU. Verder wil ik in de toekomst mogelijk uitbreiden naar een SLI opstelling en wil ik voldoende lanes beschikbaar hebben. Ga mogelijk ook een beginnetje maken met overclocken.

Inventaris

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
nwnc schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:30:
Had het ook met 1 reepje RAM geprobeerd.
Ook in verschillende sleuven en met verschillende reepjes?
Mijn oude mobo en cpu gaan en blijven aan op dezelfde voeding. Zodra ik thuis ben ga ik alles uit de kast halen en opnieuw aan de gang.
Ik kan zo snel even geen linkje vinden, maar er staat me bij dat korte, continue beeps ook kortsluiting kunnen zijn. Verstandig om de boel eens uit de kast te booten.
en wil ik voldoende lanes beschikbaar hebben.
Dat maakt natuurlijk niet uit of je nou een 4460 of 4690K hebt ;).

• nwnc
Voeding geeft toch problemen op mijn oude mobo. Maar even gaan vervangen.

Inventaris

• nwnc
Shiva verdom me. Ik had blijkbaar de ATX niet aangesloten op de voeding. Hij draait als een droom.

Lang weekend zal me goed doen :/

Inventaris

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Haha, goed om te horen dat het zo iets simpels blijkt te zijn ;).
Pagina: 1