Mac mail server en Outlook 365 wil niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hey, ik probeer nu al een tijdje outlook 365 te verbinden met mijn Mac mail server. Op een of andere manier kan hij niet aanmelden. Ik krijg wel een certificaat melding (self sighned) dus hij vindt de server wel. Ik denk dat het komt omdat Mac mail server wil dat het wachtwoord versleuteld moet worden verstuurd. Ik heb in outlook 365 wel de keuze voor: Beveiligd-wachtwoord verificatie (spa). Maar dit geeft het zelfde resultaat, er blijft voor een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd worden. en uiteindelijk de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Er zal toch wel iemand zijn die dit ook geprobeerd heeft gezien outlook erg veel gebruikt is. Mijn Mac mail server is correct ingesteld want met 3th party programma`s zoals Thunderbird werkt het wel gewoon (moet wel "versleuteld wachtwoord" aangevinkt worden) en onder de mail app van apple werkt het ook vlekkeloos.

Ik gebruik:
Os X 10.10.3
Os X server 4.1

ps. De computers die outlook moeten gebruiken, draaien Windows 8.1 en Windows 7

Kan iemand mij helpen? alvast bedankt!
Sander

[ Voor 4% gewijzigd door sander.jansen op 22-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 18:37

talin

ES-MA

bedoel je office 2013 op een windows client te laten verbinden met een Osx server mail?

office2013 /office365 werkt toch alleen met exchange active sync server?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Ik heb bij mij thuis 2013 draaien maar het gaat om bijde versies... de 2013 en de 365... je kunt gewoon zoals normaal een account toevoegen. je kunt zelf een mailserver opgeven en gebruikersnaam en wachtwoord enzo... dus lijkt me dat het voor alles moet werken. anders had je niet de mogelijkheid om het zelf in te vullen... tenminste lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
OSX mailserver werkt met imap, heb je dit correct ingevult in outlook?
Ik weet verder niet hoe outlook werkt, maar ik kan me voorstellen als je een exchange verbinding proveert op te zetten met osx server, dat dit dan niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat probeer je precies te doen? Welke cliënts, welke server?

Probeer je 365 Server met Mac OS X Server te laten praten? Of Mac OS X server mail laten ophalen uit O366?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
het gaat om een Mac mail server waar de mailboxen staan.

Vervolgens heb ik een aantal windows computers met windows 7 en 8.1 waar office 365 op staat en de outlook daarvan is de client. deze moet verbinding maken met de mailserver die draait op de mac.

Ik heb opgegeven bij outlook dat het gaat om een imap verbinding, ik heb de aanmeld gegevens ingevuld en wanneer de verbinding getest wordt blijft outlook vragen voor gebruikersnaam en wachtwoord. verder geen melding of iets... krijg steeds verzoek voor gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Ik denk dat het fout gaat bij de identiteitscontrole. Staat er in je log op welke manier dit gebeurt? (CRAM MD5, NTLM, etc.) Je kunt kijken of je dit kunt veranderen in wachtwoord of plain om te testen of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Apr 24 10:00:01 imap-login: Info: Disconnected (no auth attempts in 0 secs): user=<>, rip=17.151.40.76, lip=192.168.1.100, TLS handshaking: Disconnected
Apr 24 10:00:17 imap-login: Info: ID sent: name=Microsoft Outlook, version=15.0: user=<*username*>, method=DIGEST-MD5, rip=192.168.1.1, lip=192.168.1.100, TLS
Apr 24 10:00:46 imap-login: Info: Disconnected (auth failed, 5 attempts in 143 secs): user=<*username*>, method=DIGEST-MD5, rip=192.168.1.1, lip=192.168.1.100, TLS: Disconnected
Apr 24 10:00:58 imap-login: Info: Disconnected (auth failed, 1 attempts in 12 secs): user=<*username*>, method=DIGEST-MD5, rip=192.168.1.1, lip=192.168.1.100, TLS: Disconnected
Apr 24 10:01:56 imap-login: Info: ID sent: name=Microsoft Outlook, version=15.0: user=<*username*>, method=DIGEST-MD5, rip=192.168.1.1, lip=192.168.1.100, TLS
Apr 24 10:02:12 imap-login: Info: Disconnected (auth failed, 3 attempts in 47 secs): user=<*username*>, method=DIGEST-MD5, rip=192.168.1.1, lip=192.168.1.100, TLS: Disconnected

dit is wat er in de log staat als ik probeer te verbinden, zowel met beveiligd wachtwoord (volgens outlook) en zonder.

ik weet zo 1, 2, 3 niet waar ik de aanmeld instellingen kan aanpassen... de nieuwe os x server 4.1 mist heel veel instellingen dus moet al weten welk text filetje ik moet hebben en welke regel ik moet aanpassen... zal vast wel ergens staan maar kan niet vinden waar Het valdt me wel op dat de gelezen en ongelezen items niet gesynct worden. als je in outlook een email leest, is deze op mac/iphone nog steeds ongelezen...

Ik heb e-mail nu aan de praat, nu contacten en agenda nog... had een beetje gehoopt dat het allemaal in een keer had gewerkt...

[ Voor 19% gewijzigd door sander.jansen op 24-04-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Nouja dat is heel simpel (maar daar heb je niks aan) als je wil dat alles in een keer werkt dan moet je een andere oplossing kiezen :-)

Microsoft producten werken het best met Microsft, en Apple producten werken nu eenmaal het best met Apple.
mix'match is vaak wel mogelijk, maar nooit zo makkelijk als wanneer je alles van een leverancier hebt.

Wellicht kun je delen wat nu de oplossing was, zodat anderen er in de toekomst wat mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Het probleem bleek uiteindelijk vrij simpel te zijn, in de log probeerde outlook aan te melden met wachtwoord als plain text. en standaard accepteerd apple server dat niet. er is bij identificatie settings een vinkje dat plain text toestaat en dat loste een deel van het probleem op. verder in mail.cf moest het helo message uit gezet worden (in mijn geval omdat ik niet met een domein werk) omdat de windows computer niet in het zlefde domein zat als de apple server. toen werkte e-mail zo goed als vlekkeloos. enigste kleinne dingetje wat mij tot nu toe is opgevallen is dat wanneer een e-mail gelezen is, dat dat niet doorgegeven wordt naar de server, daar blijft de mail als ongelezen staan.

Heb hieronder een aantal stappen staan...

op de server:
in server app - mail - autentication users , selecteer plain text (vinkje)

controleer of het werkt - Zonder een domein, waarschijnlijk niet

in /bibliotheek/server/mail/config/postfix/mail.cf:
verander regel "smtpd_helo_required = yes" naar: "smtpd_helo_required = no"
verander regel "smtpd_helo_restrictions = reject_non_fqdn_helo_hostname reject_invalid_helo_hostname"naar: "smtpd_helo_restrictions = reject_invalid_helo_hostname"

In outlook:
SPA: uit

meer instellingen:

server uitgaande e-mail - aanmelden verplicht, zelfde als inkomend.
geavanceerd:
imap: 993 - ssl
smtp: 25 - tls

nu zou e-mail moeten werken.

Ik ben nu aan het kijken of ik de calendar en contacten ook over gezet krijg maar van wat ik nu kan vinden werkt outnoog NOG STEEDS niet met caldav... wel een of ander webcal? maar heb even geen idee hoe ik dit nu weer kan combineren ... imand een idee? zelfde voor contacten, die moetten ook nog megenomen worden.

[ Voor 26% gewijzigd door sander.jansen op 25-04-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 15:00
Wat ik toch een beetje vreemd vind is, waarom je de mac mail server er niet tussenweg haalt en de mac clients direct met o365 verbind. Dit zorgt ook dat de calenders en alles meteen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:30
Je kunt geen office365 installeren op een pc. Office 2013 kun je wel installeren.
Office 2013 is het officepakket van Microsoft en office365 is de suite van Microsoft met online diensten, waar exchange online en een officepakket onder andere een onderdeel van is.

[ Voor 6% gewijzigd door GrasshopperNL op 26-04-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 15:00
Sorry ik had het verkeerd verwoord. Zelf heb ik een office 365 abonement en het office 2011 pakket op m'n macbook staan. De Outlook client verbind direct met de office 365 servers voor mail, agenda etc. Dus ik snap niet helemaal waarom er een mac mail server tussen moet. Zo heb je meteen een goede synchronisatie tussen de agenda's met rechten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
er is office 365 voor puur en alleen office... mail en agenda wordt nu al jaren lokaal gedraaid en moet nu nogsteeds lokaal blijven. er is helemaal geen spraken over de online services van office 365. er wordt gebruik gemaakt van een eigen mailserver en die draaid op een mac. dus de mac handeld al het binnenkomend mailverkeer af en ook het uitgaand.

maar e-mail werkt nu... en van wat ik zo op forums heb gelezen is het zo goed al sniet mogelijk om agenda en contacten op wat voor wijze dan ook extern te laten lopen buiten microsoft om... dus bij deze valdt outlook volledig af. warschijnlijk wordt het dan thunderbird ofzo ... maar goed... bij deze kan de post wel gesloten worden... if voor mij namelijk niet meer van toepassing.
Pagina: 1