• Grinttegel82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 13:50
Ik heb een MSI GT60 laptop onlangs gekocht.
Helaas heb ik om de haverklap een blauw scherm, met ene keer Bad Pool Header en de andere keer is het een fout in Memory Management.

Na wat speuren hier heb ik Memtest gedraaid voor 14 uur lang. 5 passes en 2172 errors.
Nu zit er 12 ipv de standaard 8gb in, ook verschillende merken.

Kan je bij de MSI laptop dit los vervangen en apart testen?

Helaas heb ik niet zo veel technische kennis hiervan.

Advies?

"flies spread disease so keep yours closed"

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2025

Szwoar

En door

Als ik me zo inlees lijkt het RAM geheugen niet vast gesoldeerd aan het moederbord te zitten o.i.d.

Misschien proberen om de RAM sticks eruit te halen en 1 voor 1 te testen? Dan kan je in ieder geval uitsluiten welke er kapot is, als het er maar 1 is.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Grinttegel82
Dank voor je input. Zal de eend in de bijt als eerste verwijderen.

Edit: Heb de extra geplaatste reep verwijderd en nogmaals getest en en de fout bleven binnen stromen.
Dat betekend dat het probleem zich sowieso bevind in de de standaard 8GB. Waar deze reepjes zitten zou ik niet weten. Kan dit onboard op het mobo zitten?

[ Voor 66% gewijzigd door Grinttegel82 op 23-04-2015 09:42 ]

• Szwoar

Szwoar

En door

Grinttegel82 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:20:
Dank voor je input. Zal de eend in de bijt als eerste verwijderen.

Edit: Heb de extra geplaatste reep verwijderd en nogmaals getest en en de fout bleven binnen stromen.
Dat betekend dat het probleem zich sowieso bevind in de de standaard 8GB. Waar deze reepjes zitten zou ik niet weten. Kan dit onboard op het mobo zitten?
Het kan zijn dat je RAM op het moederbord vast zit ja. Maar als ik op internet kijk hebben de meeste MSI GT60 laptops verwijderbaar RAM. Dit betekend dat het dus niet vast zit op het moederbord.

klik hier een foto van de binnenkant van een GT60. Weet niet of dit hetzelfde type als die van jou is, aangezien je dit niet precies gespecificeerd hebt. Maar deze heeft verwisselbaar RAM, dat is de blauwe strip in het midden

Probeer de strips is 1 voor 1 uit om te kijken welke de boosdoener is. Ook in verschillende slots, want daar kan het ook aan liggen.

edit: Bedankt heggico, was fout aangegeven en heb mezelf verbeterd 8)7 Eerst koffie halen nu :+

[ Voor 9% gewijzigd door Szwoar op 23-04-2015 10:03 ]

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Szwoar schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:52:
[...]

. Maar deze heeft verwisselbaar RAM, dat zijn namelijk de blauwe strips linksboven.
Huh? Dat ziet er totaal niet uit als RAM.

De 2 zwarte strips in het midden van de laptop, net links van de heatpipes, die zien er meer uit als RAM slots ;)

• Szwoar

Szwoar

En door

heggico schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:57:
[...]

Huh? Dat ziet er totaal niet uit als RAM.

De 2 zwarte strips in het midden van de laptop, net links van de heatpipes, die zien er meer uit als RAM slots ;)
Klopt, heb mezelf verbeterd 8)7

• Grinttegel82
Het is bijna de dezelfde layout, mijn hdd zit linksboven. De blauwe reep boven de hdd is ram geheugen. Dit is verwijderbaar geheugen. Bij mij zit er 1 hier van 4gb Hynix (later bijgezet) en verder kan ik nergens de andere 2 reepjes van 4gb per stuk vinden.

Pagina: 1