Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade \ voor 2.5 jaar oude gaming PC.

Pagina: 1
Acties:

• Hexmage
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-06-2015
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een algemene upgrade van mijn systeem, ik werk nu met 2 GPUs in Crossfire en merk dat in sommige spellen dit niet fantastisch werkt. Mijn doel is om mijn 2 jaar oude systeem weer op peil te brengen met de huidige standaard.

Wat is je budget?
Mijn budget is een paar honderd euro + wat ik voor mijn oude hardware kan krijgen in de doorverkoop

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In ieder geval wil ik van mijn crossfire set up af, het heeft altijd prima gewerkt maar ik merk toch dat het in sommige situaties meer kwaad dan goed doet. Verder heb ik geen specifieke voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC is een standaard gaming PC met daarop 2 schermen aangesloten via DVI verbinding. Hieronder is de lijst van de huidige hardware die in de machine zit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 219,90€ 219,90
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 0,-€ 0,-
2Club 3D Radeon HD 7970 royalQueen€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1XFX PRO850W€ 95,23€ 95,23
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,13

Verder zit er 8GB (2x 4GB) DDR3 1333MHz geheugen van Transcend in de machine waar ik de juiste versie niet kan vinden op pricewatch.

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-09 20:56
Je hoeft eigenlijk niet eens te upgraden voor goede prestaties in games, maar zoals je zelf aangeeft wil je van je crossfire setup af.

Qua gaming performance is je CPU nog uitstekend, en ga je maar luttele procenten verschil merken tussen een 4690k oid.

Dus het ligt meer aan jouw zelf, heb je meer RAM nodig? Want puur voor gaming is 8 gig zat, maar doe je er wat taken naast en kom je aan je limieten?

Wil je over op het AMD of NVIDIA kamp? Je FPS gaat zeker omlaag met een single GPU kaart. Maar als je het niet erg vind en toch erg graag van je crossfire setup af wilt dan tja.. Wat wil je uitgeven? Een 970 of een 290x zijn leuke kaarten. Minder dan dat voor een single GPU setup gaat jouw denk ik irriteren, want met jouw kaarten haal je zeker 60fps steady op 1080p nu. En met minder dan deze kaarten die ik net op heb genoemd ga je daar onder zitten.

Dus het zijn afwegingen die je moet maken.

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-08 11:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik heb ook een tijdje 7970 CFX gedraait (recent) , maar bij games ging dan de FPS wel omhoog, maar de soepelheid van de game-ervaring gaat naar beneden, dat is de reden waardoor hij wil veranderen (upgraden vind ik hier een verkeerd woord). een 290X of een GTX970 ligt voor de hand, voor gaming heb je zoals legendareN zegt genoeg aan 8gb. zelf draai ik ook 'nog' met een 3570k, vlot genoeg, geen CPU-bottleneck

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:14
misschien even wachten tot amd eindelijk zijn r9 390(X) in de verkoop doet? want een 7970 is een r9 280x. en verschil met r9 290/970 zal in mijn ogen niet groot genoeg zijn om de prijs te rechtvaardigen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Hexmage
Altijd leuk om te horen dan m'n pc nog met de tijd mee gaat.

Mijn grootste probleem op het moment is dat ik de nieuwe Mortal Kombat niet op 60 fps kan houden, als ik mijn crossfire uitzet draait het beter maar nog steeds krijg ik dips naar 40 fps (met crossfire dipt hij zelfs soms even naar 5 FPS). Dit is een nono in fighting games.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De R9 280 is toch een rebranded 7970? Als dat zo is, zou ik lekker blijven sparen, om later een grotere upgrade te kunnen doen. Een R9 280 in crossfire overtreffen wordt denk ik vrij lastig en de kans dat je performance inleverd is vrij groot. Wil je echt zeker zijn van meer performance en van je CF setup verlost worden, zou ik wachten op de komende kaarten van AMD (R3 serie) en nVidia (opvolger van GTX 970) en dan pas upgraden. ;)

Tenzij je SLI of CF geen probleem vind, dan zou je kunnen overwegen om een GTX 970 in SLI te gaan draaien, als je moederbord SLI ondersteund. Anders zul je (op het moment) de R9 290 in CF moeten zetten, wil je echt wat opschieten.

Overigens is Mortal Kombat X ook niet zo heel goed geport, waardoor je daardoor ook performance verliest. (bron, bron)

Om alleen daarvoor je PC te upgraden, terwijl hij verder nog gewoon goed is, is naar mijn idee gewoon zonde van je geld.

[Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 22-04-2015 13:23]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Hexmage
Okay, ik ben overtuigd ik denk dat ik mijn geld nog even in m'n zak houd. Denk dat ik het maar moet houden op CF uitzetten als ik MKX speel.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 20:21

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

CptChaos schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:16:
De R9 280 is toch een rebranded 7970?
Nee, de 280X is een rebranded 7970GHz edition waarbij ze wat met de kloks hebben gespeeld :)

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True