Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Van 680GTX naar 980GTX met dezelfde drivers?

Pagina: 1
Acties:

• Rabbitto
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Hoihoi,

Ik heb toch maar even een topic aangemaakt omdat ik zelf niet het antwoord hierop kan vinden.
Ik heb momenteel een N680GTX Lightning draaien in mijn kast op de Nvidia drivers 350.12
Nu heb ik een nieuwe videokaart besteld, namelijk de MSI 980 GTX en vroeg mij af of het mogelijk is om dezelfde drivers te houden zonder deze te deinstalleren, kaart erin te zetten, en weer te installeren.

Het valt mij namelijk op dat er al een redelijke tijd geen verschil meer lijkt te zitten tussen de drivers en de modellen. Voor de 680GTX krijg ik immmers de 350.12 binnen en ik neem aan dat deze niet speciaal is geschreven voor alleen de 600 serie maar ook hoger.

Als ik ook naar de nvidia site ga voor drivers en ik vul het nieuwe model is + W7 64 bit etc, dan krijg ik weer de 350.12 te downloaden. Ik neem dus aan dat er niets veranderd.

Mijn vraag is, is het nog wel nodig om de driver te deinstalleren en weer opnieuw te installeren bij een nieuwe kaart? Of is het tegenwoordig mogelijk om de nieuwe kaart erin te prikken en dat deze automatisch goed wordt opgenomen? Ik begrijp dat het deinstalleren de voorkeur heeft, nu een schone installatie altijd beter is om toch die 680GTX configuratie op te schonen maar kan het ook zonder? Daar ben ik benieuwd naar.

[Voor 8% gewijzigd door Rabbitto op 21-04-2015 23:13]

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 11:43
Je kan zelfs een videokaart gebruiken zonder drivers ;) . Heb je alleen niet de beste prestaties. Maar inderdaad je oude kaart eruit, nieuwe erin en aanzetten die handel! Als je drivers niet up to date zijn begint vanzelf te zeuren :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Tja, de een installeert Windows opnieuw bij een hardware wissel. De ander alleen de drivers. Een derde doet niks...

Ik zou toch even de moeite nemen je oude drivers te uninstallen, en de laatste drivers lekker vers te installeren.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:55
Cornelison schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:45:
Tja, de een installeert Windows opnieuw bij een hardware wissel. De ander alleen de drivers. Een derde doet niks...

Ik zou toch even de moeite nemen je oude drivers te uninstallen, en de laatste drivers lekker vers te installeren.
Pfff.. ik ben van de tijd dat ik Win98 elke 6 maand opnieuw moest her-installeren.
Windows 7 is 4 jaar geleden geinstalleerd en ondertussen geupgrade naar 8.1, ik gooi hem straks over naar windows 10.
Heeft meerdere moederborden, gpu's en cpu's gehad en meerdere keren telefonisch geactiveerd.
Tegenwoordig reinstall ik nooit meer, uninstall ik nooit een driver en mijn systeem is nog net zo vlot als toen ik windows 7 voor het eerst installeerde.

Als het draait, lekker laten draaien.
Je moet tegenwoordig echt hard je best doen om de boel te verknoeien. :)
(of je moet een 50 plusser zijn, die krijgen het op de een of andere manier altijd voor elkaar)

[Voor 21% gewijzigd door unfor op 22-04-2015 00:01]

Steam - Warzone stats - Ryzen 5 3600X, 2070S FE.

• catfish
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-07 18:52
zelfde code base != zelfde driver

er zit echt wel verschil tussen een GTX680 en een GTX980 hoor, ze gebruiken alleen dezelfde api, maar de kans dat ze low level exact dezelfde code gebruiken lijkt mij zeer klein
zelf heb ik het ooit eens gedaan met een AMD kaart, het werkte wel, maar het was zeker niet optimaal te noemen

gewoon eens uninstall, reboot, install
veel tijd kost het niet

• Rabbitto
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik was sowieso al van plan om de drivers helemaal te sweepen en weer een schone installatie te doen maar was toch even benieuwd of dat het inmiddels al niet gewoon kon. Ik kan me nog herinneren dat ik voor iedere nieuwe driver (bij zowel Nvidia en AMD) een deinstallatie moest doen van de huidige drivers en daarna installatie omdat het nog niet kon overschrijven. Dat vond ik al een hele verbetering toen het plots mogelijk was gewoon eroverheen te installeren.

Bedankt voor de antwoorden mensen :)

• Martin.Air
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:32
Nvidia drivers bieden tegenwoordig de optie om een 'schone' installatie uit te voeren zelf. Deze is goed genoeg voor jouw situatie.

• TheTinusNL
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online
Nvidia raadt het zelf ook aan om eerst alle oude drivers te verwijderen voor je de nieuwe kaart er in steekt. Toen ik van mijn 650 overstapte naar mijn huidige 970 waren alle drivers uiteindelijk weer hetzelfde.
Maar toch, je kunt maar beter het zeker voor het onzekere nemen. :)

V&A advertenties van TheTinusNL ~ Reviews van TheTinusNL

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-09 23:22
Leuke kaart , heb 'm zelf ook :) ook zo'nder overclock zorgt hij voor mooie prestaties

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 02:55
Ik ben zelf van een 660ti naar een 980 gegaan zonder iets aan de drivers te doen. Bij de eerste keer opstarten bleek alle nvidia software niet automatisch te werken. Na het installeren van de nieuwste driver werkte alles zonder problemen.

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-09 22:02
De driverherinstallatie is onnodig, nvidia installeert namelijk niet alleen de driver van de gtx680 die installeert gewoon alle drivers die er van nvidia kaarten zijn in een keer. Ik ben zelf van een gtx650 naar een 780 gegaan zonder herinstallatie of wat dan ook en ik heb er nooit problemen mee gehad

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Je moet al de pc uitzetten om de videokaart te swappen, hoeveel moeite kost het om voor het afsluiten even de drivers te deinstalleren en bij eerste boot weer te installeren na het plaatsen. Het gaat hier om minuten werk.
Is het nodig? Mogelijk niet, maar mochten er kaart specifieke instellingen zijn, dan ruim je die in ieder geval vast op en dat is altijd beter.
Het starten van een topic hier op GOT is kost je al meer tijd dan preventief handelen. :z
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True