Koopadvies voor een Webcam

Pagina: 1
Acties:

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:34
Hallo,

Mijn schoondochter van 22jr. is zeer ernstig ziek en heeft te horen gekregen dat men in Nederland niet veel meer voor haar kan doen. De artsen hebben voorgesteld om haar naar Davos in Zwitserland te sturen voor 16 weken in de hoop dat zij in een speciale kliniek haar longen enigszins kunnen pimpen zodat zij wellicht nog een poosje op een aanvaardbaar niveau kan functioneren.

Het is vanzelfsprekend dat een tijdelijk afscheid haar zeer zwaar valt en toen dacht ik wellicht is het mogelijk om een webcam thuis te installeren zodat zij mijn zoon en haar 2 katjes kan zien vanuit Davos via een permanent toegankelijke webcam.

Ik vertel het voorgaande niet om "een zielig verhaal" op te hangen maar om aan te geven hoe belangrijk het voor haar is als dit zou werken. Ik zie wel eens webcams die online zijn maar waar je amper iets kan zien en dat is zeker niet wat ik zou willen.

Vragen:
1. Ik ga er vanuit dat het mogelijk is maar weet niet wat er mogelijk is en wat er dan nodig is.
2. Is er een kostenindicatie te geven van de hardware?
3. Zijn er extra kosten i.v.m. een permanente webcam?
4. Welke webcam is daar het meest geschikt voor?

Jullie reacties stel ik het zeer op prijs.

Alvast bedankt!

vr. gr.
Wim

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat is je definitie van een permanente webcam?

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 21-04-2015 22:37 ]

Hoi!

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:34
Ik gok dat hij bedoeld, 24 uur per dag 7 dagen in de week. Zolang ze in zwitserland is.

Edit: Er zijn sws extra kosten. er moest dus ook de hele dag een computer aanstaan als server ;) (stroom)

[ Voor 38% gewijzigd door dabor op 21-04-2015 22:43 ]

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06-2025
Persoonlijk zou ik opteren voor een IP-camera, via wifi of zelfs via ethernet aansluitbaar. Het eerste heeft het voordeel dat je'm iets vrijer kan transporteren door je huis. Qua budget start dat van 100€ tot ... €, afhankelijk van welke trukjes de camera allemaal kan. Je hebt specifieke "cloud" camera's die via het internet benaderbaar zijn vanover heel de wereld (Philips had er zo in zijn portfolio), maar je zou ook je "eigen" cloud kunnen maken (eg. je schoondochter connecteert op jouw intern LAN netwerk, en kijkt dan rechtstreeks op je camera mee) - dit is vooral qua veiligheid beter - je wilt niet dat de hele wereld meekijkt.

Van de andere kant wil je misschien niet dat ze 24/7 kan "meegluren", misschien is een skype video gesprek een (interactiever) alternatief - camera gluren is nogal éénrichtingsverkeer, weinig camera's hebben namelijk een luidsprekertje ;)

Verwijderd

Indien je de beschikking hebt over een permanente (breedband) internetverbinding aan beide kanten,
zou ik een Skype verbinding opzetten en gebruik maken van Logitech C920 Pro webcams.
Deze geven naast een zeer heldere spraakweergave, een scherpe alsmede kleurgetrouwe videoweergave.
Na verscheidene andere cameras, was dit de eerste videocam waarover ik wel tevreden was, wat betreft het kwaliteitsniveau.
pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 10:22 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

1080P IP camera aan beide kanten, geen geknoei met software en computers. Eenmalig instellen en je hebt een redelijk permanente verbinding. Kosten per camera ongeveer 100 euro.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar Overige Hardware. CAA.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 22-04-2015 14:19 ]

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:51
Kijk eens naar een ipcamera (http://tweakers.net/categ...wakingscameras/producten/)
Voor tussen 50-100 euro heb je er 1, zie bv een fi9821w die dan vanuit Zwiterland bestuurd kan worden.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
1.) Kliniek in Davos, ik ken het persoonlijk! Ik ken het heel goed.
2.) Inderdaad een IP camera is het beste :)

Veel sterkte in ieder geval!

Overigens, mocht je meer willen weten over Davos, of de behandeling daar. Je mag me gerust een DM sturen.

[ Voor 27% gewijzigd door corset op 22-04-2015 15:30 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ga eerst maar eens vragen wat toegestaan is in die kliniek. Personeel wil misschien helemaal niet gefilmd worden. Wellicht bied de kliniek het zelfs als dienst aan. Want je zult ook gebruik moeten maken van een (eigen?) internetverbinding.

Oeps, ik zie nu pas dat je andersom filmen bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 22-04-2015 15:37 ]

This footer is intentionally left blank

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
ajhaverkamp schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:36:
Ga eerst maar eens vragen wat toegestaan is in die kliniek. Personeel wil misschien helemaal niet gefilmd worden. Wellicht bied de kliniek het zelfs als dienst aan. Want je zult ook gebruik moeten maken van een (eigen?) internetverbinding.
Ga maar eerst even lezen.

het gaat om een verbinding VAN Davos NAAR Nederland. Niet andersom.

Je had het al gezien :+

Overigens, biedt de kliniek dit niet als dienst, en ze hebben een goed werkend wifi/bedraad netwerk aanwezig. Paar tips:

1.) Neem zelf een netwerk kabel mee, ik weet niet hoe de nieuwe locatie is, maar in de oude was dit zeker geen miskoop. Wall outlet zat nogal ver van bed/tafel.

2.) In de avond kan het wifi minder zijn, helaas was dit omdat sommige patienten het nodig vonden om massaal films e.d. binnen te halen waardoor het netwerk werd leeg getrokken.

Overigens is dit mijn ervaring in de Wolfgang Kliniek, ze hebben nu een nieuwe locatie (ook erg mooi overigens!).

En voordat mensen beginnen met "Ja maar systeembeheerders!" die hadden ze daar toen niet. Er werd een deel gehuurd van een duitse kliniek die dit soort dingen allemaal met vrijwilligers deed.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1