pc word te heet 55°C idle

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
Beste tweakers,
Ik weet niet of dit probleem bij cooling hoort of bij hardware dus mijn excuus als ik verkeerd zit.

De pc van mijn vriendin raakt erg oververhit, als deze idle draait liggen de temperaturen van zowel cpu, mobo en gpu rond de 50-55°C zonder dat er iets draait. HWmonitor geeft een gebruik aan van 5-10% Cpu en 0-3% gpu dus het is geen mining virus. Na een tijdje gamen (1,5-2 uur) gooit hij het spel uit, of geeft ie een piepje en loopt hij helemaal vast.
Als hij het spel uit gooit liggen de temperaturen rond de 95°C of hoger.

De build is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A79 Deluxe€ 0,-€ 0,-
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon VG4-W Blauw€ 31,95€ 31,95
1Cooler Master Hyper 103€ 18,-€ 18,-
1MS-Tech MS-N750-VAL-CM€ 45,30€ 45,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 95,25

Ongeveer 1.5-2 maanden geleden was de idle temperatuur van de cpu 75°C waarna ik een cpu cooler erop heb gezet en de koelpasta heb vervangen. Gevolg was een drastische daling in temperatuur van 30-35°C idle en net boven de 50°C tijdens het gamen. Maar na een tijdje zit ik weer met deze hoge temperaturen.

Aangezien ik in mijn eigen pc met dezelfde kast en cpu koeler idle temperaturen heb van 30°C en tijdens lange sessies van zware games (gta V, dying light etc) een temperatuur van zo'n 55-65°C lijkt het mij sterk dat het aan de kast en cpu koeler ligt.

Onlangs heb ik heel de pc uit elkaar gehaald en stofvrij gemaakt maar zonder succes.

Heeft iemand misschien een idee wat het probleem kan zijn, En hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Cpu settings in het BIOS wel goed? Voltage, frequentie e.d.?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
alles staat gewoon stock, nooit iets aan die dingen veranderd.
dus zou niet weten hoe deze verkeerd zouden staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 13:29
Van een MS-Tech voeding krijg ik al de kriebels, maar dat verklaart op zich natuurlijk de temps nog niet.

Ben je er zeker van dat alle fans wel draaien?
  • Intake fan (vooraan in je case)
  • Outtake fan (achteraan in je case)
  • CPU fan
  • Beide fans op je GPU
Lees eens alle temps en de RPM van je fans uit via Speedfan en post hier een screenshot. Neem ook eens een kijkje in de case zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:38

Thomg

Aww yiss

Kijk eens even in je bios hoe warm je cpu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
SanderH_ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:33:
Van een MS-Tech voeding krijg ik al de kriebels, maar dat verklaart op zich natuurlijk de temps nog niet.

Ben je er zeker van dat alle fans wel draaien?
  • Intake fan (vooraan in je case)
  • Outtake fan (achteraan in je case)
  • CPU fan
  • Beide fans op je GPU
Lees eens alle temps en de RPM van je fans uit via Speedfan en post hier een screenshot. Neem ook eens een kijkje in de case zelf.
Ik heb hem wel met kast open laten draaien om te kijken of er ergens iets aanloopt ofso, maar alle fans draaien gewoon en zijn onlangs bij het schoonmaken van me kast ook stofvrij gemaakt.
Ik zal vanavond even testen met speedfan en de resultaten hier posten.

Ik heb met speccy, CPUidHWmonitor en everest de temperaturen gemeten en de load, die geven allemaal hetzelfde aan.
Ik zal ook vanavond proberen te kijken wat de bios aangeeft. Is nog ouderwetse en kan daar nooit iets vinden.

sorry voor late reactie, heb paar dagen ziek op bed gelegen.
dit zijn de resultaten die speedfan mij laat zien, maar word er niet echt wijs uit

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1676s7t.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Brandonvds op 24-04-2015 10:24 ]

Pagina: 1