Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

sata kabel verschillende harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-09 08:48
Eigenlijk een korte vraag. Ik heb in mijn nieuwe pc mijn eerste SSD schijf en 1 normale HDD. Kunnen deze op dezelfde SATA aansluiting SATA 6gb connector, heb ook 3gb connector of vertraagd dit de SSD?

• Dysmael
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
ja, op 3g aansluiten zal beperken tot 3g..

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:12
De snelheid van een aansluiting beperkt zich tot de laagste factor in de ketting.

Dus alleen als je connector, kabel, en SSD allemaal 6G kunnen krijg je 6G.

Kabel 3G? Dan krijg je ook alleen 3G.
Connector 3G? Ook alleen maar 3G.
SSD 3G? Dan krijg je dus 3G.

• arjanvr
Ik bedoel eigenlijk of ik de 2 harde schijven, SSD en reguliere hdd beide een eigen SATA kabel moet geven maar als ik het goed begrijp wel?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:12
arjanvr schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:09:
Ik bedoel eigenlijk of ik de 2 harde schijven, SSD en reguliere hdd beide een eigen SATA kabel moet geven maar als ik het goed begrijp wel?
Je vraag is niet duidelijk. Wat bedoel je?

SATA power? SATA data?

Wil je je schijven 'op elkaar' aansluiten? Want dat kan niet.
Wil je aan 1 SATA power kabel meerdere apparaten aansluiten? Dat kan wel, je voeding heeft vast meerdere connectors aan een SATA power kabel zitten.

Verder is SATA point-to-point. Dat houdt in dat je per poort 1 kabel en 1 apparaat kan aansluiten op die kabel.

Er bestaan wel SATA switches/splitters, maar dat zou ik je niet aanraden.

• arjanvr
Oh nee dat is de power kabel. Sorry vraag beantwoord haha. Het is inderdaad1 op 1
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True