Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop: CAD, Bim, 3D modelleren, Adobe CS

Pagina: 1
Acties:

• Font
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 24-08-2015
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op zoek naar hulp en advies, dit is mijn eerste post op het forum. Gebruik het altijd voor veel naslagwerk maar ben dan nu eindelijk in de positie om mijn eigen pc samen te stellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is hoofdzakelijk bedoeld voor alle werkzaamheden die gerelateerd kunnen worden naar architectuur, fotografie en grafisch ontwerp. Software die ik gebruik zijn Cad systemen (Autocad, Revit, Solidworks, Archicad, Sketchup, Artlantis en V-ray) en Adobe CS (Photoshop, Illustrator, Indesign, After Effects). Speel geen games, domweg de tijd niet voor :+

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet boven de 1300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 27" iiyama monitor, toetsenbord en muis (ofcourse)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU met veel cores, CUDA en hoge kloksnelheid. Krachtige GPU (vooral het modelleren van zware modellen, renderen gaat bijna 100% op CPU) en voldoende werkgeheugen (ik denk aan 16gb) om tegelijkertijd in Revit, Photoshop, Indesign en Illustrator te kunnen werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, goede ervaringen met Asus onderdelen. Is meer gevoel dan onderbouwd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig zijn, naast genoeg kracht, de enige wensen.

Ga je overklokken?
Neen.

Wat ik tot nu toe heb samengesteld (op basis van overige CAD-systeem-posts in dit forum):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 359,95€ 359,95
1Asus H97-PLUS€ 96,90€ 96,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 376,95€ 376,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 39,60€ 39,60
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 124,-€ 124,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Antec VPF Series 650W€ 62,50€ 62,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 110,95€ 110,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.304,80

Hoop dat hier mensen zijn die aanvullingen en opmerkingen hebben. Ga het systeem met m'n zwager in elkaar zetten zodat de kans dat ik draadjes verkeerd aansluit hopelijk nihil is. :9
Wellicht maak ik fouten met onderdelen die beter op elkaar afgestemd kunnen worden.

Alle input is welkom!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:07
Als je niet gaat overklokken en/of SLI/Crossfire gaat gebruiken is een 450Watt voeding meer dan voldoende.

Wat dacht je van een goedkopere Xeon?

SSD kan ook wat goedkoper; Crucial MX100 of BX100.

Mijn blog; Floating Points

• Font
Thnx voor je reactie.

Voeding goede tip. Ga ik aanpassen. Is Altec wel een betrouwbare voeding?

Heb juist voor de i7 gekozen ipv de Xeon omdat deze simpelweg een hogere kloksnelheid haalt en HT ondersteunt (maar van dat laatste weet ik niet of een Xeon dat ook doet?), en dat vooral bij mijn primaire modelleringssoftware (Autodesk Revit) van belang is.

SSD ga ik ook aanpassen. Goede tip.

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:13

mirno

私の名前はMirnoです

Ik heb ook eens met Revit gewerkt. Echter werd mijn GPU hierbij niet ondersteunt (HD 7970 / R9 280X) met mijn i4 4770k op 4,2GHz ging het op zware instellingen ook niet soepel :( Jammer genoeg alleen CPU ondersteunend, hoewel Nvidia er wel mee bezig is, maar dan op die quadro kaarten alleen geloof ik, wellicht kan je je daar nog over inlezen?

我的名字是Mirno

• Font
Thnx voor je reactie.

Dat is de reden dat ik voor de GTX970 kies, deze (en meer kaarten van Nvidia) worden volgens hardware-fora van Revit gebruikers ondersteund door Revit (de hardware-acceleratie-optie in het programma zelf).

Heb in m'n laptop een HD5870, wordt ook niet ondersteund.. en daar gaat Revit op een i7 met 1,6Ghz ook alles behalve soepel :+ .

• Font
Update van het lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 359,95€ 359,95
1Asus H97-PLUS€ 96,90€ 96,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 376,95€ 376,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 39,60€ 39,60
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 124,-€ 124,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.273,40

Iemand nog tips over het moederbord? Of is dit prima voor de gekozen onderdelen? Heb van moederborden zelf weinig kaas gegeten..

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02:16
Ik zou eerder voor een workstation setup gaan dan een gaming setup (Waar het nu op lijkt).
Daarnaast mis ik de workstation GPU's, die over het algemeen veel beter ondersteund worden en ook beter presteren. Denk aan FireGL/FirePro, Quadro en GRID.

Check om maar wat te noemen: https://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html
Daar staan echt geen entertainment GPU's tussen, alleen maar Quadro en GRID.
Sure, het kan werken, en je kan in theorie alles hacken zodat een unsupported GPU werkt, maar gezien je om advies komt vragen over een build denk ik niet dat het handig is om aan software hacking te beginnen om een unsupported GPU aan het werk te krijgen :p

Kijk anders even bij de Supermicro workstation moederborden, daar zitten genoeg goede bordjes tussen die niet meteen duizend euro kosten.

[Voor 36% gewijzigd door johnkeates op 22-04-2015 00:00]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tegenwoordig zie je wel vaker dergelijke systemen. Aangezien er ook grafisch ontwerp gaat worden gedaan is het op zich niet zo raar. Veel mensen zie je daar nog altijd zweren bij een Mac en moet je eens kijken wat er dan in zit; ook een Intel i5 of i7. Een Xeon is tegenwoordig niet veel anders dan een i7. Hij heeft idd net wat andere instructiessets dan de i7, maar of je het tegenwoordig nog gaat merken? Snelheid verschil is er echter wel, zover ik weet. Ik zou dus ook gewoon bij de i7 blijven.

Al zou ik geen extra netwerkkaart aansluiten en lekker bedraad werken. :) Geeft altijd de snelst mogelijke verbinding.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-09 10:17
johnkeates schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:58:
Ik zou eerder voor een workstation setup gaan dan een gaming setup (Waar het nu op lijkt).
Daarnaast mis ik de workstation GPU's, die over het algemeen veel beter ondersteund worden en ook beter presteren. Denk aan FireGL/FirePro, Quadro en GRID.

Check om maar wat te noemen: https://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html
Daar staan echt geen entertainment GPU's tussen, alleen maar Quadro en GRID.
Sure, het kan werken, en je kan in theorie alles hacken zodat een unsupported GPU werkt, maar gezien je om advies komt vragen over een build denk ik niet dat het handig is om aan software hacking te beginnen om een unsupported GPU aan het werk te krijgen :p

Kijk anders even bij de Supermicro workstation moederborden, daar zitten genoeg goede bordjes tussen die niet meteen duizend euro kosten.
Voor Cad systemen (Autocad, Revit, Solidworks, Archicad, Sketchup, Artlantis en V-ray) enzo heb je geen Quadro nodig. Autodesk producten preferen over het algemeen maar 1 ding en dat is single core performance. Weet niet hoe hetzit met Adobe, weet ook niet waar de verhoudingen liggen met het gebruik van het systeem.

• johnkeates
Morocius schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:46:
[...]

Voor Cad systemen (Autocad, Revit, Solidworks, Archicad, Sketchup, Artlantis en V-ray) enzo heb je geen Quadro nodig. Autodesk producten preferen over het algemeen maar 1 ding en dat is single core performance. Weet niet hoe hetzit met Adobe, weet ook niet waar de verhoudingen liggen met het gebruik van het systeem.
Volgens mij is GPU-based renderen nog altijd sneller dan CPU-based renderen. Als je een supported GPU hebt werkt dat tenminste. Als ik op een Quadro render (en dan heb ik het over Solidworks -> Maxwell) gaat het tig keer sneller dan op de CPU of een random entertainment GPU.

Het hangt er natuurlijk van af wat je uitspookt. Stel dat je nooit renders hoeft te maken en alleen maar aan het bouwen/tekenen/speccen bent, dan heb je natuurlijk veel aan core performance.

Wat Adobe betreft: daar zit goede GPU ondersteuning bij. Moet je wel een supported kaart hebben.

Ik zou voor de GPU kijken naar de ondersteunde GPU's op de sites van de software makers, en dan eentje nemen die op alle lijsten voor komt.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
johnkeates schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:05:
[...]

Volgens mij is GPU-based renderen nog altijd sneller dan CPU-based renderen. Als je een supported GPU hebt werkt dat tenminste. Als ik op een Quadro render (en dan heb ik het over Solidworks -> Maxwell) gaat het tig keer sneller dan op de CPU of een random entertainment GPU.

Het hangt er natuurlijk van af wat je uitspookt. Stel dat je nooit renders hoeft te maken en alleen maar aan het bouwen/tekenen/speccen bent, dan heb je natuurlijk veel aan core performance.

Wat Adobe betreft: daar zit goede GPU ondersteuning bij. Moet je wel een supported kaart hebben.

Ik zou voor de GPU kijken naar de ondersteunde GPU's op de sites van de software makers, en dan eentje nemen die op alle lijsten voor komt.
Je rendert in Maxwell? Volgens heeft die nog helemaal geen gpu render support?

specs

• johnkeates
maratropa schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:16:
[...]

Je rendert in Maxwell? Volgens heeft die nog helemaal geen gpu render support?
Ik speel een beetje vals :+ Ik heb de GPU testversie. De normale Maxwell doet het het beste op een CPU die heel goed is in SIMD extensies. De GPU versie die later uit komt gaat voornamelijk in de interactieve views beter werken.

Voor een werkstation is wat dat betreft grotere geheugen bandbreedte en device link een belangrijk item. Als je CPU rendert is het bijvoorbeeld best prettig als je meer geheugenkanalen hebt, zoals de Xeon E5 dat heeft. De i7 is eigenlijk equivalent aan de E3 Xeon's. Dat zijn de instappers. Verder heeft de E5 een QPI Link systeem, die sneller is dan de desktop versie.

Ik zou eigenlijk voor een S2011 systeem gaan met E5's. Dat is niet heel duur om dat het al weer een tijdje bestaat en gaat gegarandeerd beter werken dan een of ander current gen i7 systeem.

• maratropa
  • Niet online
Ah ik dacht al :) , wist dat ze er mee bezig waren iig..

Maar voor zover ik weet is het verchil tussen quad en dual channel mbt renderen op de cpu vaak nihil, dual channel is tegenwoordig nauwelijks meer een bottleneck. Heb je daar benchmarks van?

Het probleem met E5 xeon's, vooral in dual, is dat je bakken met geld betaald en dan wel leuk snel renderd maar in het werken met CAD/3D apps altijd een tragere ervaring hebt dan een 4790K door het grote verschil in coresnelheid. Netwerkrenderen is ook goed te doen dus zelden zou ik voor dual xeon's kiezen in bijv. het geval van TS.

specs

• Font
Thnx voor alle reacties.

De bedoeling van de pc is om een mix van software aan te kunnen. Voornaamste programma dat soepel moet draaien is Revit (van Autodesk) wat uitsluitend op DirectX draait. Dat gebruikt de CPU voor renderen, en heeft baat bij meer cores.

De kaart waar ik dan nu tussen twijfel is de GTX970 en de Quadro k2200. De k2200 komt qua prijs op ongeveer hetzelfde (+60 euro), maar op de Revit-hardware-fora lees ik, omdat Revit dus alleen DirectX gebruikt, je beter een game-kaart kunt kopen aangezien deze op betere DirectX performance gericht zijn.

Maarja; die GTX970 wordt niet door Adobe ondersteund (althans, kan geen documentatie vinden, terwijl oudere GTX kaarten wel worden ondersteund?) waar ik ook redelijk veel in werk. Ook niet door Solidworks (werk ik niet heel veel mee). Sketchup gebruikt hoofdzakelijk CPU. :?

Iemand de gouden tip? :+ Ben het spoor een beetje bijster in het bos der videokaarten.

Ps. voor de processor denk ik, als ik de reacties lees, dat ik voor de gulden middenweg kies met de i7. Voor het modelleren is wellicht een Xeon ook goed, maar bij het renderen wordt de i7 optimaal benut.

• maratropa
  • Niet online
Gewoon die GTX 970 proberen, je kunt hem altijd nog omruilen, niks makkelijker te upgraden als de gpu toch?

Hoe bedoel je ondersteund door Adobe? De meeste programma's doen niks met de gpu, Photoshop kan toe met een instap gpu, Premiere Pro heeft wel baat bij een flinke gpu en daar kun je gpu versnelling op elke gpu aanzetten, en AE gebruikt de gpu met OpenGL voor het renderen van effecten (en CUDA voor raytracen). Bij Adobe software is wel of niet "ondersteuning" niet zo heeeel boeiend.

Wel hoor je zo nu en dan wel eens dat met hele nieuwe kaarten, vooral op een nieuwe architectuur, dat er wel eens wat issues zijn hier en daar. Als er weinig over te vinden is dan blijft dat een kwestie van proberen.

specs

• Splitinfinitive
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-09 08:53

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

mirno schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:30:
Ik heb ook eens met Revit gewerkt. Echter werd mijn GPU hierbij niet ondersteunt (HD 7970 / R9 280X) met mijn i4 4770k op 4,2GHz ging het op zware instellingen ook niet soepel :( Jammer genoeg alleen CPU ondersteunend, hoewel Nvidia er wel mee bezig is, maar dan op die quadro kaarten alleen geloof ik, wellicht kan je je daar nog over inlezen?
Ik gebruik zelf thuis een 780 met reviot en een simpele i5 nu nog op standaard snelheid. Zelfs de zwaardere tekeningen lopen lekker soepel. Op het werk een 960 aanvankelijk wat problemen met crashes maar met de laatste driver nog niet gecrasht. Grootste bestand dat ik thuis heb gebruikt volgens mij iets van 250mb met een heleboel texturen en componenten.

Op het werk durf ik niet te zeggen maar daar zijn de wat hakkelende projecten van meerdere appartementen in een compleet gemodelleerde situatie. Dan praten we over 20/30 woningen met nog veel linkjes erin

@ts het kan zijn dat de nieuwigheid van de kaart wat roet in het eten gooit maar bij een driver update kan het zo maar ineens weg zijn. Misschien loop je niet eens tegen problemen aan

Zoals ik begrepen heb zijn de quadros vooral sneller in hidden viewports een wanneer opengl in het spel is. Maar dit is marginaal zou de link plaatsen maar die is verloren gegaan tussen de politie film websites :+

Volgens mij maakt adobe gebruik van cuda Croes is dan misschien een 7xx kaart niet wat die hebben hier er volgens mij meer van

• Font
Thnx voor al het meedenken! Heb het laatste lijstje dat ik heb gepost, besteld.

Ben erg benieuwd naar de performance van de GPU met de software die ik ga draaien, maar het wordt vast een heerlijk systeem om mee te werken.

Nogmaals dank! :)

• maratropa
  • Niet online
Font schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:30:
Thnx voor al het meedenken! Heb het laatste lijstje dat ik heb gepost, besteld.

Ben erg benieuwd naar de performance van de GPU met de software die ik ga draaien, maar het wordt vast een heerlijk systeem om mee te werken.

Nogmaals dank! :)
Het is leuk als je nog even laat weten hoe het loopt, vooral qua gpu icm met cad apps en adobe enzo. Misschien nog handig voor anderen.. :)

specs

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 27-09 16:18

RoyK

Photoshop coach

maratropa schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:29:

Hoe bedoel je ondersteund door Adobe? De meeste programma's doen niks met de gpu, Photoshop kan toe met een instap gpu, Premiere Pro heeft wel baat bij een flinke gpu en daar kun je gpu versnelling op elke gpu aanzetten, en AE gebruikt de gpu met OpenGL voor het renderen van effecten (en CUDA voor raytracen). Bij Adobe software is wel of niet ondersteuning niet zo heeeel boeiend.
Photoshop leunt steeds meer op de GPU. Een snelle i7 helpt ook. Een snelle i7 verslaat een xeon met meer cores in Photoshop performance, simpelweg omdat het een kleine Ghz per core sneller loopt.

Misschien had je deze info al gevonden.. Maar deel het toch: https://helpx.adobe.com/p...op%20CC%20and%20CC%202014

Wellicht ook nog interessant vanuit nvidia perspectief: http://www.nvidia.com/object/adobe.html

Ik ben ook bezig met een nieuw systeem en zal daar binnenkort ook hulp om gaan vragen. Ik worstel met dezelfde vragen haha

[Voor 4% gewijzigd door RoyK op 07-05-2015 08:11]

Leer Photoshoppen als een baas!

• SonOfSam
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Wat voor modellen ga je gebruiken in Revit?
Heb hier modellen van 700+mb waar nog een aantal andere modellen in gelinked worden. Revit gebruikt bij renderen wel meerdere cores. En voor wall-joins ook, maar dat is ook het enige. Al het andere wordt op single core gedaan. Ik kan je zeggen, hoe meer hertzen hoe beter.
Verder is genoeg RAM uiteraard belangrijk en een snelle ssd met je huidige projecten er op. Vaak gebruik ik naast Revit ook Navisworks voor het betere en snellere rond kijk werk. En dan komt mijn RAM al snel boven de 16gb uit.

Het Probleem met die quattro kaarten vind ik dat de ene kaart officieel wordt ondersteund in bijvoorbeeld revit 2014 maar niet in Revit 2015. Wel in Naviworks 2013 maar niet in 2014 en 2015.
Dat maakt het naar mijn mening onbruikbaar.

Specs van mijn werk laptop (HP zbook 17):
i7-4800QM (2.7 GHz)
32 gb Ram
256gb ssd Main schijf
512 gb ssd Projecten schijf.
Nvidia Quattro K4100 (4gb)

Huidige bottleneck is meestal LAN.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

SonOfSam schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:20:
Wat voor modellen ga je gebruiken in Revit?
Heb hier modellen van 700+mb waar nog een aantal andere modellen in gelinked worden. Revit gebruikt bij renderen wel meerdere cores. En voor wall-joins ook, maar dat is ook het enige. Al het andere wordt op single core gedaan. Ik kan je zeggen, hoe meer hertzen hoe beter.
Verder is genoeg RAM uiteraard belangrijk en een snelle ssd met je huidige projecten er op. Vaak gebruik ik naast Revit ook Navisworks voor het betere en snellere rond kijk werk. En dan komt mijn RAM al snel boven de 16gb uit.

Het Probleem met die quattro kaarten vind ik dat de ene kaart officieel wordt ondersteund in bijvoorbeeld revit 2014 maar niet in Revit 2015. Wel in Naviworks 2013 maar niet in 2014 en 2015.
Dat maakt het naar mijn mening onbruikbaar.

Specs van mijn werk laptop (HP zbook 17):
i7-4800QM (2.7 GHz)
32 gb Ram
256gb ssd Main schijf
512 gb ssd Projecten schijf.
Nvidia Quattro K4100 (4gb)

Huidige bottleneck is meestal LAN.
Waar ik nu al een tijdje mee worstel is het feit dat er maar erg weinig performance informatie beschikbaar is over de Quadro kaart (de K4100 kost ruim 1400 euro) versus een flinke game kaart van 500 euro. Tot nu toe zie ik geen reden die de aanschafprijs positief dekt. Als een flinke gamekaart 80% van de performance haalt wat een Quadro kaart in een grafisch programma, heeft de gamekaart mijn voorkeur qua uitgaven.

En dan is de 1400 euro kaart nog een middenmoter. En nu is mijn werkgebied Photoshop en Illustrator waar ik over praat. Die zijn de laatste versies behoorlijk op de GPU aan het leunen. Ik kan niet meepraten over de 3D programma's.

my 2 cents :)

[Voor 4% gewijzigd door RoyK op 07-05-2015 09:44]

• maratropa
  • Niet online
Illustrator heeft net wat expirimentele gpu accel. wat naar ik het idee heb absoluut geen must is. Photoshop heeft veel meer gpu accel. voor vanalles en nogwat maar daar kun je echt vaak al toe met een instap gpu. Het zijn apps die vooral nog op de cpu leunen, en je zei het eerder, meer mhz is nuttig.

Voor Adobe software een quadro overwegen is normaal gezien compleet zinloos. Alleen als je bijv 10 bits wilt gaan of perse zo high end bezig bent dat je ECC vram wilt dan is het nog te rationaliseren.

Zoek je power voor Pr pro of AE en heb je 1000 euro om stuk te slaan dan haal je een titan x

specs

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

maratropa schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:32:
Illustrator heeft net wat expirimentele gpu accel. wat naar ik het idee heb absoluut geen must is. Photoshop heeft veel meer gpu accel. voor vanalles en nogwat maar daar kun je echt vaak al toe met een instap gpu. Het zijn apps die vooral nog op de cpu leunen, en je zei het eerder, meer mhz is nuttig.

Voor Adobe software een quadro overwegen is normaal gezien compleet zinloos. Alleen als je bijv 10 bits wilt gaan of perse zo high end bezig bent dat je ECC vram wilt dan is het nog te rationaliseren.

Zoek je power voor Pr pro of AE en heb je 1000 euro om stuk te slaan dan haal je een titan x
Duidelijk verhaal! Betreft illustrator lijken de videos die er over zijn daar best een aardig verschil te maken. Ik werk regelmatig met grote documenten die toch best stroef lopen met inzoomen en terug.. en door het document heen lopen. Heb jij daar mee gewerkt?

• maratropa
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:00:
[...]

Duidelijk verhaal! Betreft illustrator lijken de videos die er over zijn daar best een aardig verschil te maken. Ik werk regelmatig met grote documenten die toch best stroef lopen met inzoomen en terug.. en door het document heen lopen. Heb jij daar mee gewerkt?
Mijn illustrator ervaring is erg basic, maar ik vind het wel een trage app. Het is natuurlijk ook erg singlecore ge-focued.
Mijn punt was meer dat illustrator al jaren zonder gpu accel. voor mensen voldoet dus of het nou meteen die killer feature is, maar ik geloof best dat gpu accel. wat voor je en andere pro's kan doen. Maar ook daar zal weer gelden, een instap gpu of zelfs een intel iGPU brengt je al een heel eind. Alleen voor Pr pro en AE heeft het afhankelijk van wat je doet zin om in fikse gpu's te investeren.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Font gaf trouwens zelf aan dat de Software Revit de meeste focus heeft (BIM programma uit de Autodesk stal).

Mijn gok is dat de TS voornamelijk modelleert en af en toe mooie plaatjes moet maken. Dus renderen in Revit / derde programma en finetunen met adobe programma's.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True