Beste Tweakers,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op zoek naar hulp en advies, dit is mijn eerste post op het forum. Gebruik het altijd voor veel naslagwerk maar ben dan nu eindelijk in de positie om mijn eigen pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is hoofdzakelijk bedoeld voor alle werkzaamheden die gerelateerd kunnen worden naar architectuur, fotografie en grafisch ontwerp. Software die ik gebruik zijn Cad systemen (Autocad, Revit, Solidworks, Archicad, Sketchup, Artlantis en V-ray) en Adobe CS (Photoshop, Illustrator, Indesign, After Effects). Speel geen games, domweg de tijd niet voor
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet boven de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 27" iiyama monitor, toetsenbord en muis (ofcourse)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU met veel cores, CUDA en hoge kloksnelheid. Krachtige GPU (vooral het modelleren van zware modellen, renderen gaat bijna 100% op CPU) en voldoende werkgeheugen (ik denk aan 16gb) om tegelijkertijd in Revit, Photoshop, Indesign en Illustrator te kunnen werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, goede ervaringen met Asus onderdelen. Is meer gevoel dan onderbouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig zijn, naast genoeg kracht, de enige wensen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat ik tot nu toe heb samengesteld (op basis van overige CAD-systeem-posts in dit forum):
Hoop dat hier mensen zijn die aanvullingen en opmerkingen hebben. Ga het systeem met m'n zwager in elkaar zetten zodat de kans dat ik draadjes verkeerd aansluit hopelijk nihil is.
Wellicht maak ik fouten met onderdelen die beter op elkaar afgestemd kunnen worden.
Alle input is welkom!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op zoek naar hulp en advies, dit is mijn eerste post op het forum. Gebruik het altijd voor veel naslagwerk maar ben dan nu eindelijk in de positie om mijn eigen pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is hoofdzakelijk bedoeld voor alle werkzaamheden die gerelateerd kunnen worden naar architectuur, fotografie en grafisch ontwerp. Software die ik gebruik zijn Cad systemen (Autocad, Revit, Solidworks, Archicad, Sketchup, Artlantis en V-ray) en Adobe CS (Photoshop, Illustrator, Indesign, After Effects). Speel geen games, domweg de tijd niet voor
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet boven de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 27" iiyama monitor, toetsenbord en muis (ofcourse)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU met veel cores, CUDA en hoge kloksnelheid. Krachtige GPU (vooral het modelleren van zware modellen, renderen gaat bijna 100% op CPU) en voldoende werkgeheugen (ik denk aan 16gb) om tegelijkertijd in Revit, Photoshop, Indesign en Illustrator te kunnen werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, goede ervaringen met Asus onderdelen. Is meer gevoel dan onderbouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig zijn, naast genoeg kracht, de enige wensen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat ik tot nu toe heb samengesteld (op basis van overige CAD-systeem-posts in dit forum):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 359,95 | € 359,95 |
| 1 | Asus H97-PLUS | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Cooler Master N300 (KWN1, windowed) | € 39,60 | € 39,60 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | Antec VPF Series 650W | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 110,95 | € 110,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.304,80 | |
Hoop dat hier mensen zijn die aanvullingen en opmerkingen hebben. Ga het systeem met m'n zwager in elkaar zetten zodat de kans dat ik draadjes verkeerd aansluit hopelijk nihil is.
Wellicht maak ik fouten met onderdelen die beter op elkaar afgestemd kunnen worden.
Alle input is welkom!