Nieuwe 48"-50" tv rond EUR 500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-10 15:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe smart tv

Wat is je budget?
Zo dicht mogelijk bij de 500 euro (kan namelijk mijn oude tv voor 350 kwijt en heb niet heel veel extra budget)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tv wordt gebruikt voor gaming (ps4) en films/series via netflix of vanaf de UPC Horizon

Wat heb je zelf al gevonden?
Het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung UE48H6270SS (buitenlands model) Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung UE48H6470SS (buitenlands model) Zwart€ 584,10€ 584,10
1Sony Bravia KDL-48W605B Zwart€ 529,-€ 529,-
1Sony Bravia KDL-50W805B Zwart€ 729,-€ 729,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.842,10

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn huidige televisie betreft een 40" F6400 van Samsung waar ik tot op heden met alle plezier gebruik van heb gemaakt. Sinds ik echter ben verhuisd vinden wij (ja zij vind het ook :)) dat de tv net te klein is voor het goede (we zitten er zo'n 3,5m vanaf). Derhalve is een upgrade naar een 48" of zelfs 50" wat ons betreft welkom.

Korte toelichting per tv:
Samsungs betreffen de xx70 modellen omdat ik geen CL+ module gebruik, dus waarom zou ik er dan voor betalen :p
De tv wordt waarschijnlijk aangeschaft via de duitse amazon

Samsung UE48H6470 ong. EUR 570
+ opvolger van de huidige tv die, op formaat na, prima voldoet
+ 100 Hz
+ Prima beeldkwaliteit
- Inputlag (43ms)
- Contrast minder dan Sony

Samsung UE48H6270 ong. EUR 490
+ bijna hetzelfde als de 6470, alleen wat minder 'luxe'
+ 100 Hz
+ Prima beeldkwaliteit
- Inputlag (43ms)
- Contrast minder dan Sony48H6270

Sony Bravia KDL-48W605B ong. EUR 535
+ goede inputlag, ca. 31ms op dit specifieke model http://www.displaylag.com/display-database/ (weet niet hoe goed deze site is, de waarden van overige tv's lijken overigens overeen te komen met bijv. tweakers reviews)
+ Prima beeldkwaliteit
+ Prima contrast
- slechts 60 Hz

Sony Bravia KDL-50W805B = EUR 745 (afhalen bij fotoklein)
+ Absolute killer :)
+ 50"
+ Goed contrast
+ 100hz
+ inputlag (21ms)

Bovenstaande lijstjes zijn gemaakt o.b.v. mijn eisen, ik hecht bijvoorbeeld geen waarde aan 3d of geluidskwaliteit, op mijn huidige tv ook nooit gebruikt. Wel hecht ik waarde aan de refresh rate, bij mijn vorige tv hier ook op gelet. Ik vroeg me echter af in hoeverre de mindere refresh rate van bijvoorbeeld de W605B zichtbaar gaat zijn? De meeste content (Horizon/PS4) zullen toch niet meer dan 60hz doorsturen?
Daarnaast vraag ik me af of het verschil in input lag veel op gaat leveren voor gaming, is dit de meerprijs waard? En weegt dit zwaarder of minder zwaar dan refresh rate?

En is de 805B de 250 euro extra waard?

Een hoop vragen, ik hoop hierover dan ook even te kunnen spreken met wat medetweakers. Nieuwe opties zijn uiteraard ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hoe groter het scherm, hoe meer baat je hebt van een paneel met native 100 Hz i.p.v. 50 Hz; dit gaat bewegingsonscherpte tegen. Bij de modellen wordt ook vaak een "geoptimaliseerde" Hz waarde weergegeven maar dit is een marketingtool die door elk merk anders wordt berekend en ingezet dus zegt helemaal niets.

Van je lijstje lijkt mij die 805B de beste optie; maar is ook de duurste. Leuk alternatief is nog deze AS640 van Panasonic. Input lag is zo'n 55 ms dus nog een tikkeltje hoger. In hoeverre je daar last van zult hebben, zal met name afhangen van het type games dat je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-10 15:53
Bedankt voor je reactie, die panasonic is qua refresh rate (native 100hz, 1200hz geoptimaliseerd 8)7 ) ook wel interessant.

De games die worden gespeeld betreffen FIFA, Assassins creed, maar ook CoD dus een redelijke inputlag is wel een must denk ik. Daarnaast denk ik dat 100hz native refresh rate toch echt een vaste eis wordt.

Ik denk dat ik er daarom het beste aan doe om even door te sparen en te gaan voor de KDL50W805, aangezien dat het enige scherm wat werkelijk al mijn eisen combineert zonder compromis en nog 2" extra ook ;) (alleen 3d schijnt brak te zijn, maar dat doet me niks :P)