Ik heb op een Dell Vostro V13 uit 2010 de Technical Preview van Windows 10 geïnstalleerd en dat werkte prima. Tot me op een dag opviel, ik meen na de eerste ronde updates, dat de V-toets het niet meer deed.
Toch is het toetsenbord niet stuk, want:
- SHIFT+V geeft een keurige hoofdletter;
- CTRL+V plakt wat ik op mijn klembord heb staan;
- als ik Linux boot van een USB-stick, dan doet de V het gewoon.
In Windows 10 kan ik echter niet meer een v typen.
Ik kan een soortgelijk probleem nergens terugvinden, en ben benieuwd wat dit zou kunnen veroorzaken.
UPDATE 22/4:
Ik heb nu ontdekt dat de v-toets het nog wel doet in het wachtwoord-veld bij inloggen (er zit geen v in mijn wachtwoord, maar dáár kan ik 'm dus wel invoeren), EN ongeveer de eerste 10 seconden nadat de desktop toont in bijvoorbeeld het zoekvenster rechtsboven in de Verkenner en in Notepad. Als ik dan op de v blijf rammen, dan blijven ze komen, totdat er *IETS* is geladen dat dit tegenhoudt...
UPDATE 24/4:
@Mavamaarten zette me hieronder op het juiste spoor: het bleek een onjuiste config te zijn in het programma PureText: daar was de V als hotkey geregd, zonder een andere toets als CTRL, ALT, etc.
Problem solved!
Toch is het toetsenbord niet stuk, want:
- SHIFT+V geeft een keurige hoofdletter;
- CTRL+V plakt wat ik op mijn klembord heb staan;
- als ik Linux boot van een USB-stick, dan doet de V het gewoon.
In Windows 10 kan ik echter niet meer een v typen.
Ik kan een soortgelijk probleem nergens terugvinden, en ben benieuwd wat dit zou kunnen veroorzaken.
UPDATE 22/4:
Ik heb nu ontdekt dat de v-toets het nog wel doet in het wachtwoord-veld bij inloggen (er zit geen v in mijn wachtwoord, maar dáár kan ik 'm dus wel invoeren), EN ongeveer de eerste 10 seconden nadat de desktop toont in bijvoorbeeld het zoekvenster rechtsboven in de Verkenner en in Notepad. Als ik dan op de v blijf rammen, dan blijven ze komen, totdat er *IETS* is geladen dat dit tegenhoudt...
UPDATE 24/4:
@Mavamaarten zette me hieronder op het juiste spoor: het bleek een onjuiste config te zijn in het programma PureText: daar was de V als hotkey geregd, zonder een andere toets als CTRL, ALT, etc.
Problem solved!
[ Voor 36% gewijzigd door RestlessCitizen op 25-04-2015 00:00 . Reden: Nieuwe testdata ]