V-toets stuk in Windows 10, CTRL+V werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 22:20

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Ik heb op een Dell Vostro V13 uit 2010 de Technical Preview van Windows 10 geïnstalleerd en dat werkte prima. Tot me op een dag opviel, ik meen na de eerste ronde updates, dat de V-toets het niet meer deed.

Toch is het toetsenbord niet stuk, want:
- SHIFT+V geeft een keurige hoofdletter;
- CTRL+V plakt wat ik op mijn klembord heb staan;
- als ik Linux boot van een USB-stick, dan doet de V het gewoon.

In Windows 10 kan ik echter niet meer een v typen.
Ik kan een soortgelijk probleem nergens terugvinden, en ben benieuwd wat dit zou kunnen veroorzaken.

UPDATE 22/4:
Ik heb nu ontdekt dat de v-toets het nog wel doet in het wachtwoord-veld bij inloggen (er zit geen v in mijn wachtwoord, maar dáár kan ik 'm dus wel invoeren), EN ongeveer de eerste 10 seconden nadat de desktop toont in bijvoorbeeld het zoekvenster rechtsboven in de Verkenner en in Notepad. Als ik dan op de v blijf rammen, dan blijven ze komen, totdat er *IETS* is geladen dat dit tegenhoudt...

UPDATE 24/4:
@Mavamaarten zette me hieronder op het juiste spoor: het bleek een onjuiste config te zijn in het programma PureText: daar was de V als hotkey geregd, zonder een andere toets als CTRL, ALT, etc.
Problem solved!

[ Voor 36% gewijzigd door RestlessCitizen op 25-04-2015 00:00 . Reden: Nieuwe testdata ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 10:21
Apart probleem. Mijn eerste ingeving is dat, aangezien het een preview is, er soms wat kinderziektes inzit. Wel al een reboot geprobeerd?

Heb zelf geen oplossing, maar houd het even in de gaten. Ben wel benieuwt wat dit veroorzaakt/oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
@CuBras Het speelt al een aantal weken. Zojuist de laatste versie van de Technical Preview geïnstalleerd, maar het probleem is gebleven. Waar ik zei: "in Windows 10", moet je trouwens lezen: "overal in deze installatie", dus ook in Chrome, Notepad, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Sticky Keys uitzetten?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
@kraades Als ik 5 keer SHIFT doe krijg ik die suggestie om het aan te zetten, dus dat staat nog niet aan, en lijkt me hier ook niet een mogelijke boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 16:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

Probeer eens bij de invoermethoden een ander toetsenbord toe te voegen. Werkt die wel?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:31

bonyuri

Investigator!

Kun je niet met CTRL+SHIFT je invoermethode aanpassen?
Dat zorgt er bij mij wel eens voor dat " en ' anders zitten.
Misschien doet dat in Windows 10 ook wel iets?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
@Koenh @bonyuri English toegevoegd als extra taal, dus alle speciale tekens door de war, maar nog steeds geen v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
RestlessCitizen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:27:
@kraades Als ik 5 keer SHIFT doe krijg ik die suggestie om het aan te zetten, dus dat staat nog niet aan, en lijkt me hier ook niet een mogelijke boosdoener.
Ik bedoel disable. Heb wel eens iemand gehad die dit ook had. Sticky Keys disablen hielp toen.

Maar zoals gezegd kan het ook "feature" van het huidige Windows 10 zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Snapte ik, ik heb het nu helemaal uitgezet, dus dat de optie niet meer wordt voorgesteld bij 5x SHIFT, maar ook dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Melden bij Microsoft dat het niet meer werkt. Je draait immers op een Preview, en als zoiets gebeurt willen ze dat wel weten zodat ze het kunnen oplossen voor de Final.

ik neem ook aan dat Windows 10 preview NIET je main OS is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien is er ergens een globale hotkey geregistreerd op de V-toets, zonder modifiers?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Mavamaarten schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:15:
Misschien is er ergens een globale hotkey geregistreerd op de V-toets, zonder modifiers?
Dat was het niet maar zette me wel op het juiste spoor: het bleek een onjuiste config te zijn in het programma PureText: daar was de V als hotkey geregd, zonder een andere toets als CTRL, ALT, etc.
Problem solved!
Pagina: 1