Telfort biedt opeens geen glasvezel meer aan op mijn adres.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 12:47
Na migratie van het netwerk ben ik van XMS-klant Telfort klant geworden en heb een 100Mbit/100Mbit glasvezel abonnement bij hen. Geïnteresseerd in hun 200/200 abo checkte ik of dit op mijn adres mogelijk is, maar de website geeft tot mijn verbazing aan dat bij ons slechts ADSL kan. :|
Ik heb direct gebeld naar hun klantenservice en daar is het verhaal dat de glasvezelverbinding niet compatible is met hun nieuwe apparatuur (modem, router, etc.). Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, maar de klantenservice kon mij niet vertellen wat de achterliggende reden precies is.

Zijn er experts onder ons die het met me eens zijn dat het Telfort-verhaal vreemd is, of is het toch logischer dan ik denk? Wat zou de technische reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
Zou kunnen zijn dat de apparatuur in de pop max 100 mbit is. Aangezien je al glas hebt zal waarschijnlijk hun check zeggen dat er geen glas meer vrij is daar gezien je maar 1 vezel krijgt. En krijg je dus daarom te zien alleen adsl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Woon je toevallig in een huis van Portaal? In bijv Utrecht of Leiden?
Zo ja, dan klopt dat verhaal redelijk. De oude ftth PoPs die destijds gebruikt zijn voor Portaal-huizen zijn te klein om de nieuwe (gigabit) apparatuur te plaatsen. Het is allemaal anders aangelegd dan Reggefiber/KPN normaal doet

[ Voor 15% gewijzigd door timmie1 op 21-04-2015 20:46 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Zelfde situatie hier, komt er op neer dat het 21e eeuw glasnetwerk uitgefaseerd wordt en dat je in de toekomst kan "upgraden" naar een netwerk uit de 19 eeuw, koper dus.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 12:47
Ha Timmie! Spijker op zijn kop. Ik woon inderdaad in een huis van Portaal in Utrecht. Het komt er dus op neer dat iemand een nieuw glasvezelnetwerk aan zal moeten leggen om gebruik te kunnen maken van sneller internet. Ze zullen inderdaad bezig zijn de glasvezel uit te faseren. Ik zal eens met Portaal / Telfort gaan praten wat er in de toekomst mogelijk is.

Dank voor de input!
Pagina: 1