Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round laptop voor dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
Hallo allemaal, mijn ideaal plaatje van een laptop zou een 2 in 1 device zijn die licht is, lange accuduur heeft en de capaciteit om goede games te draaien, plus een touchscreen. Helaas moet ik daarvoor nog een aantal jaren wachten ben ik bang. Dus nu ben ik op zoek naar een compromis, waarschijnlijk een game laptop + tablet. De laptop moet een 15 of 15.6 inch scherm hebben, 17 vind ik tegenwoordig wat groot, en 13-14 is net iets te klein voor de games. En moet ook een SSD inzitten, of in ieder geval plaats hiervoor.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet het gebruikelijke kunnen, browsen, Office, 4K films afspelen (gopro) en games (Rome 2 Total war, Battlefield 4, GTA 5). Hij zal ook gebruikt worden om remote in te loggen voor werk, maar enigste vereiste hiervoor is een HD scherm. De accu moet redelijk lang mee kunnen gaan als ik alleen wat surf. Zodra ik ga gamen zal ik de stekker erin steken. De kans is aanwezig dat ik deze ga gebruiken op de bank of bed.

Wat is je budget?
Er is geen strikt budget, de laptop moet doen wat ik wil, en goed. Dit mag dan ook wat kosten. Ik heb zelf gekeken naar laptops tussen de 1000 en 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal waarschijnlijk elk weekend meegenomen worden naar familie/vrienden etc. Tevens wil ik de laptop meenemen op vakanties en weekendjes weg. (heel af en toe een lanparty)

Ik heb zelf eens rondgekeken in de Pricewatch. Hier kwam ik dan meerdere overwegingen tegen, mede vanwege de accuduur. GTX 860M vs GTX 960M of I7 4710HQ vs I7 4720HQ of DDR3 vs DDR3L.

Uiteindelijk kwam ik de volgende laptops tegen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-79CE

pricewatch: MSI GE62 2QD-005NL Apache

Hebben jullie wellicht nog goede suggesties of ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Lenovo, die ga ik namelijk ook nemen.
Goeie processor en gpu, het geld dat je overhoudt een ssd van halen en je bent klaar :P

• Wiertz
Is er nog plaats voor een extra SSD dan? Die informatie kan ik nergens vinden.

Verwijderd

Er staat niet dat er nog plaats is voor nog een schijf. Je kunt natuurlijk wel de huidige schijf vervangen voor een SSD.

Overigens moet ik zeggen dat die Lenovo wel heel interessant is op dit moment. Ben alleen benieuwd hoe het scherm is.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb de pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Een HDD caddy kan je krijgen voor €20, icm een pricewatch: Crucial BX100 250GB ben je voor rond de €1000 klaar. Dan heb je wel geen DVD drive meer maar ik kan me de laatste keer dat ik een DVD gebruikte niet meer herinneren.

Pluspunten:
- Goeie bouwkwaliteit
- Goeie batterij, kan toch wel een paar uur mee (beter dan de MSI GE60 die ik eerder had)
- GTX850M en i7 4710HQ, goeie prestaties dus (draait GTA V op 1080p zonder problemen)
- Stil tijdens gamen, vergeleken met de MSI GE60

Minpunten:
- Geen DVD drive meer als je voor een SSD gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 22-04-2015 10:17 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Wiertz
Misschien een rare vraag, maar vervalt de garantie niet als je de laptop opent?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Geen gekke vraag. In landen als Amerika is dat namelijk wel vaak het geval. In Nederland hanteren (en in Europa) een vrij strak consumenten recht. Kort gezegd: nee, daarmee vervalt je garantie niet, tenzij je tijdens het knutselen aantoonbaar zelf schade toebrengt aan een van de onderdelen!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Oops

[ Voor 99% gewijzigd door lindseysew op 22-04-2015 14:52 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je moet de laptop niet openmaken om de DVD drive te vervangen. Je verwijdert 1 schroefje en de DVD drive komt eruit. In die plaats schuif je de caddy, en je zet hem vast met hetzelfde schroefje. Als er ooit wat aan je laptop is, doe je de DVD drive er weer in en stuur je hem terug. Ze kunnen onmogelijk zien dat jij er een caddy in hebt gehad, tenzij je het frontje van je DVD speler afbreekt (maar dat gebeurt niet tenzij je erg slordig te werk gaat)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 20:14
Ze zouden bijvoorbeeld stickers binnenin de laptop kunnen plakken die stuk gaan als je hem open maakt of op bepaalde onderdelen. Zo zouden ze kunnen weten dat hij open is geweest. In Nederland mag je volgens mij binnen de garantie gewoon onderdelen vervangen. Er word meestal niet moeilijk over gedaan. Sommige fabrikanten spreken echter van "user replacable parts" als enige onderdelen die je mag vervangen, en in de onderhoudshandleiding staat daar vaak een lijstje van. In Nederland is het echter meestal geen probleem.

Het ontbreken van een DVD brander of M.2 aansluiting heeft mij ook voor de Y510P laten kiezen, en niet voor de Y50. Let op, een groot aandachtspunt van de Y50 is het scherm! Zorg dat je 100% zeker bent dat je de 2015 versie van de laptop krijgt! Met een IPS paneel. Het TN paneel van andere modellen is echt om te huilen.

• Wiertz
Ik kwam deze toevallig nog tegen. Lijkt me ook een goede optie. Heeft een SSD, een gtx 860M met 4 gb ram, wat denk ik beter is dan een 960M met 2gb ram.
http://www.alternate.nl/h...2&utm_source=tweakers.net

Verwijderd

Wiertz schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:54:
Ik kwam deze toevallig nog tegen. Lijkt me ook een goede optie. Heeft een SSD, een gtx 860M met 4 gb ram, wat denk ik beter is dan een 960M met 2gb ram.
http://www.alternate.nl/h...2&utm_source=tweakers.net
Dat is niet per definitie beter. Bovendien is die Acer 200 euro duurder.
Pagina: 1