Hallo allemaal, mijn ideaal plaatje van een laptop zou een 2 in 1 device zijn die licht is, lange accuduur heeft en de capaciteit om goede games te draaien, plus een touchscreen. Helaas moet ik daarvoor nog een aantal jaren wachten ben ik bang. Dus nu ben ik op zoek naar een compromis, waarschijnlijk een game laptop + tablet. De laptop moet een 15 of 15.6 inch scherm hebben, 17 vind ik tegenwoordig wat groot, en 13-14 is net iets te klein voor de games. En moet ook een SSD inzitten, of in ieder geval plaats hiervoor.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet het gebruikelijke kunnen, browsen, Office, 4K films afspelen (gopro) en games (Rome 2 Total war, Battlefield 4, GTA 5). Hij zal ook gebruikt worden om remote in te loggen voor werk, maar enigste vereiste hiervoor is een HD scherm. De accu moet redelijk lang mee kunnen gaan als ik alleen wat surf. Zodra ik ga gamen zal ik de stekker erin steken. De kans is aanwezig dat ik deze ga gebruiken op de bank of bed.
Wat is je budget?
Er is geen strikt budget, de laptop moet doen wat ik wil, en goed. Dit mag dan ook wat kosten. Ik heb zelf gekeken naar laptops tussen de 1000 en 1500 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal waarschijnlijk elk weekend meegenomen worden naar familie/vrienden etc. Tevens wil ik de laptop meenemen op vakanties en weekendjes weg. (heel af en toe een lanparty)
Ik heb zelf eens rondgekeken in de Pricewatch. Hier kwam ik dan meerdere overwegingen tegen, mede vanwege de accuduur. GTX 860M vs GTX 960M of I7 4710HQ vs I7 4720HQ of DDR3 vs DDR3L.
Uiteindelijk kwam ik de volgende laptops tegen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-79CE
pricewatch: MSI GE62 2QD-005NL Apache
Hebben jullie wellicht nog goede suggesties of ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet het gebruikelijke kunnen, browsen, Office, 4K films afspelen (gopro) en games (Rome 2 Total war, Battlefield 4, GTA 5). Hij zal ook gebruikt worden om remote in te loggen voor werk, maar enigste vereiste hiervoor is een HD scherm. De accu moet redelijk lang mee kunnen gaan als ik alleen wat surf. Zodra ik ga gamen zal ik de stekker erin steken. De kans is aanwezig dat ik deze ga gebruiken op de bank of bed.
Wat is je budget?
Er is geen strikt budget, de laptop moet doen wat ik wil, en goed. Dit mag dan ook wat kosten. Ik heb zelf gekeken naar laptops tussen de 1000 en 1500 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal waarschijnlijk elk weekend meegenomen worden naar familie/vrienden etc. Tevens wil ik de laptop meenemen op vakanties en weekendjes weg. (heel af en toe een lanparty)
Ik heb zelf eens rondgekeken in de Pricewatch. Hier kwam ik dan meerdere overwegingen tegen, mede vanwege de accuduur. GTX 860M vs GTX 960M of I7 4710HQ vs I7 4720HQ of DDR3 vs DDR3L.
Uiteindelijk kwam ik de volgende laptops tegen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-79CE
pricewatch: MSI GE62 2QD-005NL Apache
Hebben jullie wellicht nog goede suggesties of ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.